• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090301583
  • خبرنگار : 50513

دانش‌آموزان زنجانی بدون محدودیت از کتب مدارس بهره‌مند می‌شوند

دانش‌آموزان زنجانی بدون محدودیت از کتب مدارس بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: کتابخانه‌های کلاسی در مدارس زنجان راه‌اندازی شدند.

حسین قاسمی صبح امروز (۳ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: معاونت آموزش ابتدایی طرحی به عنوان «یار مهربان» را در سطح مدارس و به‌ویژه کلاس‌های درس در دست اجرا دارد. طرح یار مهربان با راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی در سطح مدارس ابتدایی برای تربیت دانش‌آموزان تمام‌ساحتی و در تراز انقلاب تلاش می‌کند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش در دوره جدید با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت منابع کتابخانه‌ها و کتاب‌های غیردرسی برای تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

قاسمی با اشاره به هدف این طرح، ادامه داد: هدف این طرح تقویت همه مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله مهارت‌های زبانی، خواندنی، نوشتنی، شنیداری و دیداری با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های مدارس در تدریس است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه این طرح به‌صورت تجهیز کتابخانه‌های کلاسی دانش‌آموزان با رویکرد جدید است، عنوان کرد: طرح یار مهربان در ترویج فرهنگ مطالعه موثر است و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی از کتاب‌های غیردرسی در کلاس استفاده کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: این طرح در واقع برای کمک به تدریس درس فارسی در پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی و تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی در حال اجرا است و دانش‌آموزان را از لحاظ مهارت‌های زبانی، خواندنی و نوشتنی تقویت می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دوران شیوع ویروس کرونا از لحاظ مهارت‌های مذکور دچار مشکلاتی شدند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح یار مهربان بتوانیم راه و روش و فرهنگ مطالعه کتابخوانی را به دانش‌آموزان نشان بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha