• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401090201261

معاون سیاسی استانداری فارس خبر داد:

تعیین محل برپایی تجمعات قانونی در شیراز/دستگیری ۳۰ مهاجر در اغتشاشات

تعیین محل برپایی تجمعات قانونی در شیراز/دستگیری ۳۰ مهاجر در اغتشاشات

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به وعده داده شده مسئولان این استان، از تعیین باغ جنت به عنوان مکانی برای برگزاری تجمعات قانونی در شهر شیراز، خبر داد.

اسماعیل محبی‌پور چهارشنبه دوم آذر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک هفته بسیج، بیان کرد: بسیج مستضعفین در ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در دی‌ماه ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد؛ یکی از فعالیت‌های جهادی این سازمان محرومیت زدایی بوده و در هر مقطعی که از انقلاب گذشته، مشاهده می‌کنیم که اگر این شجره طیبه نبود، کشور دچار مشکلات مختلف می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه بسیج یک نهاد صرفا امنیتی نیست و هر کسی برای رضای خدا بدون طمع داوطلبانه خدمت می‌کند، بسیجی است، گفت: امروز بسیج مستضعفین هیچ الزامی برای عضویت و محدودیتی برای خدمت ندارد و همه افرادی که علاقمند به خدمت باشند، فارغ از گرایش‌های سیاسی امکان عضویت و همکاری با این سازمان را داشته و دارند.

محبی‌پور همچنین با اشاره به اینکه بسیج تشکل مردمی فراگیر و درخت پهناور است که سایه آن در کشور شاهد هستیم، تاکید کرد: باید نمونه فعالیت‌های بسیجیان را معرفی کرد تا باعث دلگرمی آنان شود.

این مقام سیاسی امنیتی از رسانه‌های فارس به واسطه پوشش مناسب خبری در موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) قدردانی و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در انعکاس و اطلاع‌رسانی جزئیات حادثه به عموم مردم بسیار خوب عمل کردند.

شهادت ۲۰ نفر در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال بهانه‌ای بود که اقداماتی را انجام دهد و فوت خانم امینی در کشور، بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش و دامن زدن به ناآرامی در کشور بود، گفت: ۳۷ سرویس جاسوسی بیگانه در دو ماهه گذشته در کشور و در جریان اغتشاش فعالیت داشتند.

محبی‌پور با اشاره به اینکه در این ایام فارس ۲۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد که ۱۳ تن از آنان در شاهچراغ و هفت تن در مسیر تامین امنیت به شهادت رسیدند، گفت: ۵ نفر از شهدای مدافع امنیت در شیراز و ۲ نفر در بیرم لارستان به فیض شهادت رسیدند.

فارس آرام‌ترین نقطه کشور

او در عین حال فارس را جزو آرام‌ترین نقاط کشور طی ماه‌های اخیر دانست و دلیل این امر را هوشیاری مسئولان و اتخاذ تدابیر درست و همراهی و دقت نظر مردم برای جداکردن خط اعتراض از اغتشاش و خواسته‌های دشمنان ارزیابی و اضافه کرد: در عین حال برآورد اولیه خسارت مستقیم وارده به مراکز دولتی و خدمات شهری در فارس بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

محبی‌پور در خصوص اثرات غیرمستقیم آشوب‌های اخیر، افزود: ۲ ماه است تمام سفرهای گردشگری به فارس لغو و این موضوع باعث وارد شدن خسارت به هتل‌ها، صنایع دستی و بخش‌های مختلف گردشگری شده است؛ خسارت‌هایی که باید مردم برای آن هزینه کنند یا از محل درآمدهای حاصله دولت نظیر درآمد نفت و مالیات و ... جبران شود، حال آنکه این ارقام می‌شد که در مسیر توسعه کشور هزینه شود.

او از خانواده‌ها خواست فضای هیجانی نسل جوان را کنترل کنند و افزود: حیف است بخشی از سرمایه‌های انسانی ما به دلیل اقدامات مجرمانه گرفتار پرونده‌های قضایی شوند.

معاون استاندار فارس با اشاره به فوت دانشجویی به نام امید مویدی طی روزهای اخیر در شیراز و ضمن تاکید براینکه این فرد، حین تردد در یک مسیر مورد اصابت قرار گرفته و فوت کرده است، گفت: با هرگونه فتنه‌انگیزی کاملا مخالف هستیم؛ فتنه کارش تمام است.

حادثه کتابخانه خوارزمی تکرار نمی‌شود

محبی‌پور با اشاره به اینکه وظیفه مدیران پاسخ دادن به ابهامات است و هیچ مسئولی حق دروغ گفتن ندارد، اضافه کرد: مدیرانی که پاسخگو نیستند را می‌توانیم با خبرنگاران در همان اداره روبرو کنیم و خودمان هم بررسی وضعیت آنان را شکل دهیم.

او همچنین با اشاره به اتفاقی که در محیط‌ آموزشی کتابخانه خوارزمی روی داد، گفت: ناراحت هستیم و پیگیری می‌کنیم که دوباره این موضوع روی ندهد.

پرونده حمله تروریستی شاهچراغ ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص پرونده حادثه شاهچراغ (ع) هم گفت: اگرچه این حادثه در شیراز روی داد، اما سرشبکه در تهران بود و پرونده در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

محبی‌پور با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هنوز در بیمارستان بستری هستند، وضعیت چهارمصدوم را پایدار اعلام و اضافه کرد که یک نفر از این افراد تحت مراقبت ویژه است.

او در خصوص فوت یک مرد در حادثه کشن هم گفت: حسین شیرازی پور در واقعه کشن کشته شد و دو نفر در این حادثه دستگیر شدند که اکنون در اختیار دستگاه‌های امنیتی هستند.

دستگیری ۳۰ مهاجر در اغتشاشات فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هر مهاجری که در اغتشاشات دستگیر شود از تمام خدمات دولتی محروم و از کشور اخراج خواهد شد، گفت:۳۰ مهاجر در اغتشاشات فارس دخالت کرده‌اند که دستگیر شده‌اند.

محبی‌پور با تاکید بر اینکه اجازه دخالت در وضعیت داخلی کشور را به میهمانان نمی‌دهیم، گفت: مهاجران میهمان ما هستند و حق دخالت در وقایع داخلی ایران ندارند.

او همچنین با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن تشکیل تجمع و راهپیمایی‌ بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی اسلام نباشد، افزود: این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ وارد فاز مشورت‌ها شد و باغ جنت در شهر شیراز به عنوان اولین مکان تجمعات قانونی معرفی شده است و احزاب می‌توانند با مراجعه به فرمانداری برای این موضوع درخواست دهند.

معاون استاندار فارس مجددا اظهار کرد: هر صنفی می‌خواهد تجمع کند، مدیر مربوطه هم در آن تجمع برای پاسخگویی حضور می‌یابد، لذا زمینه اعتراض قانونی و جدا شدن اعتراضات قانونی از اغتشاشات فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha