• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090201134
  • خبرنگار : 50295

"گاهی به آسمان نگاه کن"، مهرواره‌ای برای زنجانی‌ها

"گاهی به آسمان نگاه کن"، مهرواره‌ای برای زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان مدیر مرکز علوم و نجوم استان زنجان گفت: برگزاری مهرواره استانی نجوم و ستاره‌شناسی «گاهی به آسمان نگاه کن» در ترویج علم نجوم موثر است.

طلعت آقاجانلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری مهرواره استانی نجوم و ستاره‌شناسی «گاهی به آسمان نگاه کن» اظهار کرد: مهرواره آسمانی نجوم و ستاره‌شناسی «گاهی به آسمان نگاه کن» با اهداف مختلفی همچون ترویج علم نجوم و این علم کهن در بین کودکان و نوجوانان، بالا بردن سطح علمی علاقه‌مندان به مفاهیم علمی و نجوم و... برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص مهرواره صورت بگیرد و افراد در آن مشارکت داشته‌ باشند، سطح علمی مخاطبان آن با مفاهیم علمی افزایش خواهد یافت. همچنین برگزاری مهرواره‌ای با موضوع علم نجوم در ترویج این علم نیز موثر خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: با وجود اینکه بازدیدکنندگانی از استان‌های دیگر به مرکزم علوم و نجوم استان مراجعه می‌کنند ولی در خود استان برخی افراد از وجود همچین مرکزی اطلاع ندارند که برگزاری مهرواره در معرفی آن موثر بوده و این مرکز یک راه هموار برای تحقیق و پژوهش برای علاقه‌مندان این حوزه است. همچنین نیروهای مرکز علوم و نجوم استان افراد متخصصی هستند که آثارشان در سطح کشور مطرح است و می‌توانند به علاقه‌مندان نجوم کمک کنند.

آقاجانلو ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره استانی نجوم و ستاره‌شناسی «گاهی به آسمان نگاه کن» در گروه سنی نونهال (۹ _ ۱۲ سال) نونگاه (۱۲ _ ۱۵) نوجوان (۱۵ _ ۱۸) ارشد (۱۸ _ ۲۳) و مربیان می‌توانند آثاری را در غالب قصه‌گویی، مقاله‌نویسی، عکاسی و دست‌سازه‌های نجومی ارسال کنند.

مدیر مرکز علوم و نجوم استان زنجان خاطرنشان کرد: مهرواره استانی نجوم و ستاره‌شناسی «گاهی به آسمان نگاه کن» از ۱۵ آبان‌ماه شروع شده و تا ۲۰ بهمن‌ماه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای شرکت ارسال کنند که اختتامیه آن در ۴ اسفندماه همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha