• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072821621
  • خبرنگار : 71038

یحیی السنوار؛ تئوریسین بزرگ که ساختار رژیم صهیونیستی را به‌خوبی می شناخت

یحیی السنوار؛ تئوریسین بزرگ که ساختار رژیم صهیونیستی را به‌خوبی می شناخت

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت «یحیی السنوار» علاوه بر اینکه یک مجاهد بود، یک تئوریسین نیز بود که می‌توانست ذهن جامعه صهیونیست را به خوبی بخواند.

به گزارش ایسنا، «یحیی السنوار» رهبر جنبش حماس طی درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر در شهر رفح در جنوب غزه به شهادت رسید.

«خلیل الحیه» نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس درباره شهادت السنوار گفت: ما شهادت یحیی السنوار را به امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم اما حماس با شهادت سنوار تضعیف نخواهد شد.

این مقام ارشد حماس گفت: السنوار یک قهرمان شهید است که تا آخرین لحظه حیات خود رو در روی ارتش رژیم اشغالگر ایستاد. خون شهدا مسیر را برای ما روشن خواهد کرد و انگیزه‌ای برای پایداری و ثبات خواهد بود.

یحیی السنوار؛ تئوریسین بزرگ که ساختار رژیم صهیونیستی را به‌خوبی می شناخت
سنوار پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱

روحیه شهادت‌طلبی سنوار

«حسین آجرلو» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی شهید سنوار اظهار کرد: یحیی سنوار کسی بود که در اردوگاه‌های فلسطینی بزرگ شد و از سن پایین وارد عرصه جهاد شد. السنوار در سن جوانی توسط صهیونیست‌ها به اسارت گرفته شد و ۲۲ سال زندانی بود. 

آجرلو با بیان اینکه «السنوار در دوران حضور در زندان زبان عبری را به خوبی یاد گرفت و شناخت دقیق از جامعه صهیونیستی پیدا کرد»، اظهار کرد: او فرمانده بزرگی بود و به خوبی می‌توانست ذهن صهیونیست‌ها را بخواند و با تشکیل گروه‌ها و واحدهای عملیاتی به مبارزه با این رژیم بپردازد. او شناخت خوبی از روند نظامی و ساختار رژیم صهیونیستی داشت و همین موضوع در بحث طراحی جهت مبارزه به او کمک خوبی می‌کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی سنوار و رویکرد اسلامی او تصریح کرد: این فرمانده بعد از ۲۲ سال در جریان تبادل زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد و تبدیل به یک فرمانده میدانی حماس در نوار غزه شد. او سلسله مراتب را طی کرد و به عنوان مسئول جنبش حماس در نوار غزه انتخاب و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر جنبش حماس شد.

آخرین لحظات زندگی سنوار و نبرد با دشمن صهیونیستی

افراد زیادی هستند که پرچم مقاومت را در دست بگیرند

آجرلو با بیان اینکه از یحیی السنوار به عنوان یکی از طراحان اصلی عملیات هفت اکتبر یاد می‌شود، گفت: در همین چهارچوب پس از شهادت ایشان صهیونیست‌ها تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند و شهادت او را یک دستاورد بزرگ برای خود قلمداد کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه این فرمانده برخلاف برخی از ادعاها و تبلیغات مجاهدی بود که در عرصه میدان و خط مقدم مبارزه حضور داشت، تصریح کرد: او فقط یک مجاهد در عرصه میدان نبود بلکه او یک تئوریسین نیز بود که از جامعه صهیونیستی و ساختار آن شناخت خوبی داشت و بر اساس آن برای مبارزه طراحی می‌کرد. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه «صهیونیست‌ها شناخت خوبی از منطقه دارند و می‌دانند که فعالیت جنبش حماس و گروه‌های مبارز فلسطین منوط به اشخاص نیست و این یک بحث مقاومت مردمی است»، ادامه داد: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ اقدام به ترور رهبران جنبش حماس کرده ولی در هر مقطع به‌رغم تبلیغاتی که در این زمینه انجام داده به خوبی مشاهده کرده که مقاومت در غزه تمام نشده و نسل جدیدی از رهبران فلسطینی مسئولیت مبارزه را بر عهده گرفته‌اند؛ اکنون نیز با به شهادت رسیدن سنوار، مقاومت و مبارزه با اشغالگر در غزه تمام نمی‌شود و افراد زیادی هستند که این پرچم را در دست بگیرند و به مبارزه ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha