• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401090200897
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

نخبگان پیشرو عرصه علم و قلم هستند

نخبگان پیشرو عرصه علم و قلم هستند

ایسنا/اردبیل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ما از تشویق نخبگان غافلیم، آنها پیشرو عرصه علم و قلم هستند.

سردار غلامحسین محمدی اصل روز گذشته در جشنواره جهادگران علم و فناوری با بیان اینکه امروز دیگر شیوه جنگ تغییر کرده است به‌طوری‌که یکی را نیابتی و دیگری را اقتصادی می‌نامند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به علم و دستیابی به دانش اهمیت می‌دهند و ما نیز باید در این زمینه فعال باشیم.

وی افزود: سلاح ما در این برهه زمانی کارهای نوآورانه و فناورانه، تحقیق و پژوهش نخبگان است و در حقیقت ما تلاش می‌کنیم این مسیر را به سمت تحقق شعار سال و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: برای رسیدن به عزت و استقلال باید به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی اهمیت داده و به آنها بیشتر توجه کنیم.

وی گفت: ما باید افراد مستعد و نخبه‌هایی را که داریم شناسایی کرده و از آنها حمایت شود و از علم آنها برای پیشرفت کشور بهره‌مند شویم.

اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جشنواره گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری اردبیل فرصتی است تا نخبگان گرد هم آیند و ضمن نمایش توانمندی‌های بسیجیان نخبه، به نقاط ضعف موجود در عرصه علم و فناوری استان بپردازیم.

وی افزود: آشنایی با توانمندی‌های استان می‌تواند نشاط و امید آفرینی را در بین جوانان زیاد کند و این جشنواره می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های کارآفرین را در استان معرفی کند.

چمنی با بیان اینکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، تصریح کرد: ما در عرصه‌های مختلف هسته‌ای، رویان، موشکی به پیشرفت قابل‌توجهی رسیده‌ایم و امروز ابرقدرت‌ها به دنبال خرید پهپادهایی هستند که قوی‌ترین رادارهای ناتو هم قابلیت ردیابی آنها را ندارد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروزه در دنیا مهم‌ترین سرمایه، سرمایه فکری و نیروی انسانی است و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در ایران بیش از ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی هستند که می‌توانند به‌عنوان بازوی توانمند علم و فناوری کشور به فعالیت بپردازند.

چمنی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ما باید به قله‌های علمی دست یابیم و رستاخیز علمی دو دهه است که شروع شده است و به پشتوانه این رستاخیز علمی، سرعت رشد علمی کشور ۱۱ برابر در جهان افزایش داشته است و در بین ۲۰۰ کشور جهان رتبه ۱۶ را از نظر توسعه علمی به دست آورده‌ایم.

وی گفت: ما به‌موازات پیشرفت علمی در کشور، در استان هم پیشرفت‌هایی داشتیم و دانشگاه محقق اردبیلی توانست با جوانان نخبه و فناوری رتبه ۸ کشوری را به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha