• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401090200823
  • خبرنگار : 50553

نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در قزوین تا پایان سال

نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در قزوین تا پایان سال

ایسنا/قزوین مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: تولید سمند معمولی و پژو جمع‌آوری شده است و از این پس سمند سورن پلاس تاکسی‌های حمل و نقل درون شهری قزوین خواهد بود که در این راستا تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود.

محمدرضا وثوق‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شهر قزوین تعداد ۳۴۰۰ دستگاه تاکسی و ۵۰ دستگاه ون به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند؛ تاکسی‌های اطراف قزوین همچون اقبالیه، زیباشهر و محمدیه جزو این آمار محسوب نمی‌شود چراکه این مناطق واحد حمل و نقل مستقل در شهرداری دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد یعنی بالغ بر ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی‌ در قزوین فرسوده هستند، افزود: میزان فرسودگی که طبق قانون هوای پاک و ضوابط دولت اعلام شده به این صورت است که خودروهای معمولی پس از گذشت ۱۵ سال و تاکسی پس از ۱۰ سال فرسوده می‌شود اما که در شهر قزوین همچنان تاکسی‌های مدل ۸۶، ۸۷ و ۸۸ وجود دارد چراکه خودروسازها با ما همکاری نکرده‌اند و عملاً سودجویی خودشان مهم است و به حمل و نقل درون شهری توجهی ندارند.

این مسئول تأکید کرد: خودروی سمند سورن به عنوان خودروی حمل و نقل کشور اعلام شده و خوشبختانه پس از گذشت ۲ سال بسته بودن سایت خرید تاکسی ۱۰ الی ۱۵ روز دیگر این سایت باز خواهد شد.

قیمت سمند سورن ۲۸۰ میلیون تومان است

وی عنوان کرد: تولید سمند معمولی و پژو جمع‌آوری شده است و از این پس سمند سورن پلاس تاکسی‌های حمل و نقل درون شهری قزوین خواهد بود که در این راستا تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود.

وثوق‌نیا تصریح کرد: قیمت سمند سورن ۲۸۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به رانندگان تعلق می‌گیرد و باقی هزینه را باید نقد پرداخت کنند البته ما درخواست کرده‌ایم که خودروی ساینا با قیمت کمتر عرضه شود که این موضوع فعلاً مشخص نشده است.

این مسئول در پایان گفت: در سال‌های گذشته دولت برای نوسازی تاکسی‌ها تسهیلات ارائه می‌کرد اما متأسفانه امسال چنین تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود و فقط طبق تفاهم نامه‌ای که سازمان تاکسیرانی با صندوق کار افرینی امید دارد تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و اقساط ۶۰ ماهه برای خرید سمند سورن در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha