• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401090100716
  • منبع : نمایندگی ایلام

در همایش پیشگامان رهایی سربازان ولایت در دانشگاه ایلام عنوان شد

جنگ ترکیبی دفاع ترکیبی می‌خواهد

جنگ ترکیبی دفاع ترکیبی می‌خواهد

ایسنا/ایلام عصر روز سه شنبه اول آذر سالن آیت‌الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام شاهد وحدت و همبستگی طلاب و دانشجویان بسیجی با فریاد بلند بصیرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین "اله‌نور کریمی‌تبار" در همایش پیشگامان رهایی سربازان ولایت با حضور بسیجیان طلبه و دانشجو اظهار کرد: امروز آنچه که بیشتر از گذشته متوجه قشر بسیج است فریضه جهاد تبیین و عدم سکوت و بصیرت افزایی خواص در برابر هجمه های دشمنان است تا نسل جوان مغلوب تهاجم فرهنگی دشمن نشود.

وی با بیان اینکه شعار زن زندگی آزادی منشا از حزب منحط و کمونیستی کومله دارد، افزود: عمده افرادی که ناخواسته شعار وارداتی زن زندگی آزادی را می نویسند بدون آنکه در عمق مفهوم و مبدا شعار توجه کنند و این شعار تاکنون هزینه های مادی و جانی زیادی بر انقلاب ما وارد کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: حزب کمونیستی کومله که هیچ پایبندی به شرع و وحدانیت خداوند ندارند، مبدع شعار زن زندگی آزادی هستند و همه سپاه دشمن همسو با این حزب شعار زن زندگی آزادی را سر دادند در حالیکه هدف آنها کرامت بخشی به زن نیست بلکه بهره کشی جنسی و لذت بردن از زن است.

وی بیان اینکه ریشه های تناور انقلاب در دنیا گسترانده شده است، تاکید کرد: امام راحل با نگاه ژرف خود برای پاسداری از انقلاب بسیج را ابداع کرد.

جنگ ترکیبی دفاع ترکیبی می‌خواهد

سردار "جمال شاکرمی" ، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، نیز در این همایش اظهار کرد: انقلاب امام مستندی از عاشورا بود، عاشورا متراکم و فشرده در نیمروز زمان اتفاق افتاد، اما در انقلاب اسلامی امروز عاشوراهای متعدد را می بینیم، امروز دشمنان را می بینیم که با تمام توان به صحنه آمده اند 

وی گفت: امروز رسالت ما از کسانی که در زمان امام بودند سنگین تر است و اعتقادم این است کار شما دانشجویان بسیجی امروز از شهید فهمیده ها و فرزاد علی کرمی و شهید صفری ها و چهل هزار شهید دانش آموز و دهها دانشجوی شهید سنگین تر و سخت تر است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام خطاب به بسیجیان حاضر در همایش گفت: شما در یک جبهه پیچیده و در یک جنگ ترکیبی و فضای نامتقارن باید همه توانتان را بکار بگیریدو بتوانید سیستمی و با استفاده از همه ظرفیت خود در مقابل همه دشمنان بایستید، امروز جهاد شما یک جهاد همه جانبه است چون دشمن همه اهداف و ابعاد را مورد توجه قرار داده است، 

شاکرمی با تاکید بر اینکه جنگ ترکیبی اصولاً دفاع ترکیبی می خواهد، ادامه داد:  دانشجوی بسیجی که امروز در صحنه است و راه را شناخته است و مسیرهای نورانی را بلد است باید دهها دانشجوی بسیجی را با خود همراه کنید و به یک برنامه و برگزاری اردو اکتفا نکنید، در همه ابعاد دانشگاه باید حضور داشته باشید.

وی گفت:  نباید بلرزید، نباید بترسید، نباید کم بیاورید به لحاظ علمی شما باید در بالاترین مرتبه قرار بگیرد، آینده انقلاب اسلامی دست شماست، پاسداران آینده نظام اسلامی شما هستید نه پاسدار به معنای اینکه لباس سبز بپوشید هر چند برخی از شما ممکن است این مسیر را برود، بلکه به معنای دفاع از همه ارزش‌های متراکم انقلاب اسلامی و این راه سختی است.  

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: دشمن با همه ظرفیت‌ها به صحنه آمده است، اما ما کشور ده سال گذشته نیستیم، ما هم با همه ظرفیت امروز در مقابل دشمنانمان هستیم و  اینکه در خیابانهای شهر عده ای از جوانان ما  بیایند و شلوغ کنند ما می خواهیم دست برتر آنها باشند چرا که آنها هم عضو ما هستند و ما می توانیم با همین ها گردان های کوثر و بیت‌المقدس و گروههای جهادی را بسازیم، اما امروز دشمن سوءاستفاده کرده و برخی از جوانان ما را به سمت خود آورده است، این گونه تصور نکنید که آنها در میدان بالا دست هستند، نه ما می خواهیم آنها را برگردانیم.

تعریف بسیجی از نگاه رئیس دانشگاه ایلام 

 دکتر "طاهر علی‌محمدی" ،  رئیس دانشگاه ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: تاسیس و بوجود آمدن نهاد بسیج با هدف حفظ نظام و دفاع از ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی است، ویژگی این نهاد عمومی بودن و مردمی بودن آن است و اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه جامعه اعم از استاد، دانشجو، کارمند و... همه می توانند و باید بسیجی باشند چه اسمشان در دفتر بسیجی ثبت شده و چه نشده باشد.

وی گفت: صرف ثبت نام در لیست بسیج کسی را بسیجی نمی کند، آن چیزی که انسان را بسیجی می کند محتوا و ماهیتی است که در کار انسان است که اگر در راستای دفاع و پیشرفت و رشد نظام در هر زمینه ای باشد این فکر و کار ماهیت بسیجی دارد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه شاید اولین چیزی که از بسیج به ذهن می رسد و متاسفانه منحرف کننده است و باعث می شود که گاهی بسیج را در کنار سایر تشکل‌ها ببینیم در حالی که اینطوری نیست، وجهه نظامی بودن است و تصور این است که بسیج برای دفاع از اسلام باید وارد عرصه نظامی شود، ادامه داد: یکی از وظایف بسیج این است که هم به آینده کشور و هم در نسل جوان و دانشجو ایجاد امید کند و یکی از راه‌های امید بخشی جوان نسبت به آینده ی کشور این است که میزان پیشرفت کشور را بعد از انقلاب اسلامی بشناسیم و از آن خبر داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha