• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401083020714
  • خبرنگار : 50081

بنیانگذار یک شرکت خلاق گردشگری:

جای خالی سامانه‌ راهنمای گردشگر در ایران احساس می‌شود

جای خالی سامانه‌ راهنمای گردشگر در ایران احساس می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی بنیانگذار یک شرکت خلاق گردشگری گفت: تمام شهرهای مهم توریستی و گردشگری دنیا سامانه‌ای جامع دارند که با عنوان ویزیت معرفی می‌شود که در آن سامانه، اطلاعات و خدماتی که یک گردشگر نیاز دارد را ارائه می‌دهند. در حال حاضر جای خالی این نوع سامانه‌ها در ایران احساس می‌شود.

سیدحمید هاشمیان فلاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شرکت خلاق در حوزه گردشگری، دانش‌بنیان نوع سه یا به عبارتی مستعد به دانش‌بنیان است. در این شرکت یک سامانه‌ برای این منظور طراحی شده که درآن کلیه اطلاعات و خدماتی که یک زائر در مدت حضور در مشهد نیاز دارد، پوشش داده و در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در این سامانه ما خدماتی را برای زائران فراهم می‌کنیم که از تصمیم ابتدایی سفر به مشهد تا پایان سفر، مسافران را پوشش داده و کلیه نیازهای زائران را مرتفع می‌کند.

بنیانگذار این شرکت خلاق گردشگری تصریح کرد: در کشور ما سایت‌ها یا شرکت‌های بزرگی فعالیت دارند که خدمات را در سطح ملی انجام می‌دهند اما اینکه بتوانند خدمات را در یک نقطه جغرافیایی متمرکز کنند و تمام آن از جمله اسکان، حمل‌ و نقل، رفاه و... را ارائه دهند را شاهد نبوده‌ایم. به همین دلیل با توجه به نقصی که وجود داشت، سامانه مجموعه ما در سال ۱۳۹۷راه‌اندازی شد و در آن طرح مبدا به مبدا که نقطه آغاز سفر است تا مقصد و بازگشت به مبدا اجرایی شد.  

هاشمیان فلاح خاطرنشان کرد: البته هیات دولت هم مصوبه‌ای در این خصوص دارد که در کنار استانداری خراسان و دیگر ارگان‌ها از چنین فعالیت‌هایی پشتیبانی ‌کند. اکنون مجموعه ما بنا دارد در مورد شهرهایی مانند کیش و شیراز نیز این موضوع را پیاده‌سازی کند. یکی از اقدامات دیگری که در نظر داریم سفر به عتبات است. در این زمینه با سازمان حج و زیارت جلساتی برگزار و مجوزهای لازم دریافت شده است.

وی در خصوص مشکلات این شرکت خلاق گردشگری بیان کرد: اکثر مشکلات مربوط به گردشگری در شهرها مربوط به ورود بی‌ضابطه بخش‌های دولتی و حکومتی است؛ به این معنا که سازمان‌های دولتی به صورت تصدی‌گر به این عرصه ورود می‌کنند و این اقدام ناهماهنگی‌هایی را به وجود می‌آورد و کار ما را سخت می‌کند. به عنوان مثال آستان قدس رضوی در برخی از موارد به صورت ادواری و در زمان‌های خاص به موضوع گردشگری ورود پیدا و گاهی نیز زمانی که بودجه نداشته باشند، کار را رها می‌کنند که این اقدام به اصل کار ما ضربه می‌زند. به طور کلی بخش‌های دولتی بدون هماهنگی به کار ما ضربه می‌زنند.

بنیانگذار یک شرکت خلاق گردشگری تصریح کرد: بیشتر خدمات ما در بخش‌های سازمانی و گروهی است که نماینده آن سازمان به سایت ما مراجعه می‌کند و لیست کسانی که قصد سفر دارند را به همراه بودجه و مدت‌زمان اقامت به ما اعلام کرده و ما براساس این اطلاعات برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم و در صورت انتخاب برنامه‌ریزی‌های سفر را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha