• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401082618361
  • منبع : نمایندگی کردستان

اختصاص بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی در کردستان

اختصاص بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی در کردستان

ایسنا/کردستان معاون امور اقتصادی استاندار کردستان از پرداخت ۷ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان در قالب ۲۵۱طرح حوزه اقتصادی مصوب سفر ریاست‌جمهوری به استان خبر داد.

حامد قادرزاده، امروز پنجشنبه(۲۶ آبان ماه) در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در روند پرداخت‌ها باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: ۲۵۱ طرح اقتصادی در حوزه‌های‌ مختلف از جمله صمت، کشاورزی و گردشگری به ارزش ۸ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان مصوب سفر امسال ریاست‌ جمهوری به استان کردستان است.

وی از پرداخت ۵۸۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به ۴۵ طرح خبر داد و افزود: برخی از طرح‌هایی که از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به کردستان تسهیلات دریافت می‌کنند مشکلات چندساله و ریشه‌دار داشته‌اند.

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان، تاکید کرد: بانک‌های استان باید با نگاه مثبت و حل مسئله و کارشناسی شده در این خصوص عمل کنند.

وی ادامه داد: استانداری هماهنگ‌کننده و مجری است و مسئولان برای پیگیری و اجرای این مصوبات باید شخصا در جلسات حضور و میدان داری کنند.

قادری اعلام کرد: ایجاد شغل برای بیش از ۳۳ هزار نفر جزو تعهدات استان در سالجاری است، که تاکنون ۳۴ هزار و ۷۱ نفر در سامانه رصد ثبت شده است، بر همین اساس کردستان با ایجاد این میزان اشتغال رتبه دوم کشور را دارد.

وی همچنین گفت: با بهره‌برداری از منطقه آزاد بانه و مریوان بخش دیگری از مشکلات حوزه اشتغال و اقتصاد در استان رفع می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: در بخش صنعت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری پرداخت خواهد شد.

سیدکمال حسینی در ادامه این جلسه اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ویژه اشتغال‌زایی به استان کردستان اختصاص یافته است.

وی به نگاه ویژه دولت به استان در حوزه اشتغال گریزی زد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات نقش مهمی در رفع مشکلات استان در حوزه اشتغال داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ۸۴ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت در سفر رییس جمهور مصوب شده است.

به گفته بختیار خلیقی، برای ۱۰طرح از این تعداد  ۱۲۴ میلیارد تومان وام پرداخت شده و باقی طرح‌ها در دست اجرا است.

وی گفت:  تعدادی از متقاضیان منصرف شده و یا برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نکرده‌اند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha