• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082618146
  • خبرنگار : 50163

برگزاری مانور زلزله در ۲۰ مدرسه زنجان

برگزاری مانور زلزله در ۲۰ مدرسه زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از برگزاری مانور زلزله در ۲۰ مدرسه زنجان خبر داد.

صفی‌الله کرامتی شامگاه دیروز (۲۵ آبان‌ماه) در مانور دور میزی وقوع برف و کولاک هلال‌احمر زنجان، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان برای ارائه آموزش به هموطنان و ارتقای تاب‌آوری در تلاش است و در این خصوص اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه زلزله سال‌های اخیر در مقایسه با زلزله‌های سال‌های گذشته با قدرت مشابه نشان می‌دهد که خسارت جانی و مالی کاهش یافته است، تصریح کرد: این مهم بیان‌گیر ارتقای آگاهی مردم و از طرفی توسعه ساخت‌وساز مسکن روستایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با تاکید بر اینکه ارتقای آگاهی مردم موجب شده زلزله‌های بعدی کم‌ترین چالش و مشکل را برای امدادگران رقم بزند، ادامه داد: با توجه به آموزش‌هایی که جمعیت هلال‌احمر برای آحاد مردم و دانش‌آموزان در مدارس ارائه می‌دهد و بر اساس این آموزش‌های ارائه شده، هشتم آذر مانور زلزله در ۲۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه هر چه قدر مانورها بیشتر برگزار شود، موثر و موجب آمادگی بیشتر برای مدیریت حوادث می‌شود، خاطرنشان کرد: مانورهای دورمیزی و عملیاتی به حتم تاثیر مثبتی در ارتقای آگاهی مدیران و مسئولان خواهد داشت.

در ادامه این مانور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیرهای مواصلاتی استان زنجان کوهستانی و برف‌گیر بوده و در فصل زمستان نیز با احتمال وقوع کولاک شدید و مسدودی در جاده‌ها مواجه هستیم انجام تمرین مانور دور میزی این حوادث مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دخیل در مدیریت بحران استان به نحو مطلوبی تعامل و همکاری در امدادرسانی دارند اما ممکن است گاهی حوادثی اتفاق بیفتد که تاکنون تجربه آن را نداشته‌ایم، گفت: بر همین اساس نیازمند هم‌افزایی  بیشتر بین دستگاهی هستیم که در کنار این مهم باید تمرین مانورهای دور میزی نیز جدی گرفته شود.

موسوی ادامه داد: در مانورهای دور میزی هماهنگی و تعامل و رسیدن به ادبیات مشترک بیشتر محقق می‌شود که کدام دستگاه اجرایی در کدام لحظه و حادثه می‌تواند کمک کننده در امر امدادرسانی و پاسخگویی به حادثه باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در حوادث بسیار مهم و اثر بخش است، اظهار کرد: باید نحوه امدادرسانی و هماهنگی بین دستگاهی بیشتر تمرین شود تا تصمیم‌گیری در لحظه به نحو مطلوب و در کم‌ترین زمان ممکن برای امدادرسانی محقق شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: بیشترین حوادثی که در فصل زمستان با آن مواجه هستیم وقوع برف و کولاک و  و در جاده زنجان به گیلوان و زنجان - تهم - چورزق است.

غفور آقاجانلو به کد ۲ در هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: پرسنل این مجموعه علاوه بر پست سازمانی در کد ۲ عملیاتی تعریف شده‌اند و هنگام وقوع حادثه که هنگام فراخوان در هر حوزه‌ای در این کد وارد بخش عملیات امداد و نجات در کنار داوطلبان و اعضا می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha