• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082517309
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان:

مرغداران قیمت مرغ و تخم مرغ را کمتر از بازار عرضه کنند

مرغداران قیمت مرغ و تخم مرغ را کمتر از بازار عرضه کنند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: از تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ در اردستان انتظار داریم هوای مردم را داشته باشند و قیمت این دو کالا را در شهرستان کمتر از بازار عرضه کنند.

امید سلامی، صبح امروز(چهارشنبه، ۲۵ آبان‌ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: رسانه‌ها همواره نقش کلیدی و خطیری را در جامعه داشته‌اند، زیرا رابطه بین مردم و مسئولان هستند و می‌توانند مشکلاتی که در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد را برای برطرف کردن آنها به گوش مسئولان مربوط منتقل کنند.

وی افزود: بیشتر مردم جامعه و حتی مسئولان هر شهرستان شرایطی که در وضعیت گرانی و معیشتی جامعه به وجود آمده است را از چشم تعزیرات حکومتی می‌بینند، در صورتی که اداره تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است و طبق قانون صرفاً چیزی به نام بازرسی نداریم.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان با بیان اینکه در جامعه هم‌گرانی و هم گرانفروشی داریم و تعزیرات حکومتی متولی وضعیت گرانی نیست، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی برخورد جدی با افراد سودجو و گران‌فروشان در بازار خواهد داشت و از گزارش‌های مردمی نسبت به گران‌فروشی و کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی استقبال خواهیم کرد.

سلامی با اشاره به وضعیت گران‌فروشی‌هایی که در سطح شهرستان اردستان باعث گلایه مردم شده است، گفت: اگر بخواهیم در موضوع گران‌فروشی‌هایی که در سطح شهرستان اردستان مردم با آن مواجه هستند اتفاق مثبتی رخ دهد همه دستگاه‌ها، تولیدکنندگان و مردم باید یک نگاه دلسوزانه و حمایتی داشته باشند. به عنوان مثال اردستان در بحث تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ قطب تولید استان اصفهان است ولی قیمت این دو کالا در این شهرستان گران‌تر از اکثر شهرستان‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه از تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ در اردستان انتظار داریم هوای مردم شهرستان خود را داشته باشند و قیمت این دو کالا را در قطب تولید آن کمتر از بازار عرضه کنند، گفت: در حال حاضر با رصد بازار، قیمت مرغ و تخم‌مرغ در شهرستان اردستان بیشتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. اگر کمبودی در کالاهای اساسی شهرستان مخصوصاً مرغ و تخم‌مرغ به وجود آید انبارهای تولیدکنندگان به عنوان کالای احتکار شده ضبط می‌شود.

۹۸ درصد پرونده‌های تعزیرات حکومتی مختومه شده است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: مجازات‌ها تا ۵ برابر افزایش یافته و اختیار پلمب واحد صنفی، تولیدی و یا توزیعی متخلف را نیز داریم. این روال در گذشته وجود نداشت، اما در حال حاضر برای تسریع در کار مردم اختیارات تعزیرات افزایش یافته است.

سلامی خاطرنشان کرد: در برخورد با متخلفان و کسانی که اقدام به گران‌فروشی می‌کنند خط کش اداره تعزیرات حکومتی مُر قانون خواهد بود و سفارش‌های افراد سیاسی و برخی مسئولان شهرستان به هیچ عنوان در تغییر تصمیمات اداره تعزیرات حکومتی جای نخواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد اداره تعزیرات حکومتی در هفت ماه ابتدایی سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۱۳ پرونده تخلف در بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و موارد بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی اردستان ارسال شده که بیش از ۹۸ درصد پرونده‌ها مختومه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha