• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401082416931
  • خبرنگار : 50219

کتابداران روستایی بخش مرکزی مهریز تجلیل شدند

کتابداران روستایی بخش مرکزی مهریز تجلیل شدند

ایسنا/یزد آیین تجلیل از کتابداران روستایی با حضور امام جمعه دهستان بهادران، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، بخشدار مرکزی مهریز و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در روستای بهادران برگزار شد.

حجت الاسلام «سید مهدی حسینی زاده» امام جمعه دهستان بهادران در این مراسم خدمت در زمینه کتاب و کتابخوانی را توفیقی خواند که بسیاری به آن غبطه می خورند.

وی در ادامه مطالعه کتاب را امری سرنوشت ساز دانست که گاهی می‌تواند حتی در اخلاق و رفتار روزانه فرد نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه بهادران اظهار کرد: امروزه کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی کشور ما محسوب می‌شود و جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقا سطح فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر وظیفه و رسالت متولیان امر را در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه افزون می کند.

«مصطفی زارع‌زاده» معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهریز هم در این جلسه اظهار کرد: معرفی فضاهای کتابخوانی راهی برای توسعه فرهنگ کتابخوان شدن و کسب آگاهی است و کتابخوانی در کنار انس با خدا و عبادت، غذای روح انسان است که اگر این غذا تامین نشود، در معنویت فرد تاثیرگذار خواهد بود.

زارع‌زاده در زمینه اهمیت اجتماعی کتاب و کتابخوانی افزود: بی هیچ تردیدی یکی از معیارهای پیشرفت جامعه سر و کار داشتن مردم آن جامعه با کتاب است لذا باید در ابتدا کتاب و کتابخوانی را از خود و خانواده خود شروع کنیم و به جامعه بسط دهیم.

«مسعود خلیلی» بخشدار مرکزی مهریز هم در این مراسم عنوان کرد: کتابداران، کتابخوانان و خیران، چراغ کتابخوانی را روشن نگاه داشته‌اند.

وی گفت: جا دارد در این فرصت از تلاش‌ها و دلسوزی‌های تمامی کتابداران، کتابخوانان، خیران و مسئولان همراه و همدل با کتابخانه‌های روستایی تشکر کنم و دست تک‌تک این عزیزان را ببوسم چرا که همه این  عزیزان چراغ کتابخوانی را در بخش مرکزی  و کشور روشن نگاه داشته‌اند.

«سعید قریشی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در هم گفت: کتابداران روستایی با ارائه طرح‌های بدیع و ارزشمند در رابطه با کتابخوانی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه روستائیان تلاش کنند.

در پایان این کمراسم از کتابداران روستاهای گردکوه، عصمت آباد، بهادران، مدوار و میرک آباد تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha