• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082214854
  • خبرنگار : 50026

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

اعزام ۲۲۰۰ پزشک به بیمارستان‌های کشور

 اعزام ۲۲۰۰ پزشک به بیمارستان‌های کشور

ایسنا/خراسان جنوبی معاون درمان وزیر بهداشت از اعزام ۲۲۰۰ پزشک به بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: مناطق کم برخوردار در اولویت هستند.

سعید کریمی، شنبه شب ۲۱ آبان در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا شعار وزارت بهداشت مبنی بر «عدالت و تعالی نظام سلامت» را پیش ببریم، گفت: در عین حال که مشکلاتی وجود دارد، اما از نظر پزشکی، جزء کشورهای اول منطقه هستیم و در بحث شاخص‌های بهداشتی، ایران وضعیت خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده توزیع پزشک متخصص انجام می‌شود، از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌های کشور خبر داد و گفت: در استان‌های پهناور مثل خراسان‌جنوبی، مشکلات توزیع پزشکان متخصص سخت تر است و امیدواریم در مناطق کم برخوردار شرایطی فراهم شود تا پزشکان متخصص، تمایل ماندن در این مناطق بعد از اتمام طرح را نیز داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مناطق کم برخوردار اولویت وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: تا جایی که در توان وزارت بهداشت است، برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان خراسان جنوبی تلاش می کنیم.

سید محمد موسوی میرزائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست با بیان اینکه خراسان جنوبی، سومین استان پهناور کشور با  پراکندگی جمعیت بالا که فاصله شهرهای آن زیاد است، گفت: مردمان این استان نجیب، شریف و مؤمن هستند که همواره نشان دادند پای انقلاب و آرمان‌های آن بوده و بی شک این مردم نیازمند حمایت ویژه مسئولین هستند.

 وی با اشاره به مشکلات بهداشتی و اولویت‌های درمانی مناطق کم برخوردار و مرزی استان به ویژه تامین پزشک متخصص در استان به دلیل بعد مسافت بین شهرهای آن، تصریح کرد: در جریان محدودیت‌ها و کمبودهای وزارت بهداشت در این خصوص نیز هستیم، اما با توجه به اراده‌ای که در وزارت بهداشت و معاونت درمان وزارت برای حل این مشکل وجود دارد و محرومیت‌هایی که در این استان داریم، امیدواریم با حمایت‌های وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس استان، کمک شود تا از مشکلات حوزه سلامت مردم خراسان جنوبی کاسته شود.

سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، شب گذشته به ترتیب از بیمارستان‌های امام رضا(ع) و رازی بیرجند بازدید کرد. معاون درمان وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان شهداء قائن و بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازید کرد. بازدید از بخش ایزوله بیمارستان که در مرحله تجهیز است و بازدید از بیمارستان جدید در حال ساخت و برگزاری نشست جمع بندی پایان بخش حضور کریمی در قائن بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha