• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401081711854
  • خبرنگار : 90047

کمبود بازیکن در تیم ملی بسکتبال باویلچر بخاطر افزایش تعداد لژیونرها!

کمبود بازیکن در تیم ملی بسکتبال باویلچر بخاطر افزایش تعداد لژیونرها!

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر یکی از مشکلات این تیم را افزایش تعداد بازیکنان لژیونر و کمبود بسکتبالیست کلاس‌های بالاتر در تیم ملی عنوان کرد.

محمدرضا دستیار پس از بازگشت به تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از ۴ سال، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۸ بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی آلمان هدایت تیم را بر عهده داشتم. از آن زمان تاکنون از تیم ملی دور بودم و مسئولیتی در تیم نداشتم. در حال حاضر که دوباره در راس تیم ملی قرار گرفتم، ابتدا تغییراتی در کادر فنی ایجاد کردم و هدفم حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی جهان امارات و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای تیم ملی بسکتبال باویلچر دارید، گفت: با توجه به این که رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر از ۲۶ آبان آغاز می‌شود و تمام بازیکنان در لیگ حضور دارند، سعی کردیم برنامه اردویی را طوری تنظیم کنیم که با مسابقات لیگ تداخل نداشته باشد، به طوری که ۲۶ آبان بعد از برگزاری مسابقات لیگ، ۲۸ آبان اردوی تیم ملی را شروع می‌کنیم تا بازیکنان مرتب در جریان مسابقات و تمرینات قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان با بیان این که در تیم ملی به روی هم باز است، تصریح کرد: هیچ بازیکنی در حال حاضر عضو تیم ملی نیست و در جریان مسابقات لیگ تمام بازیکنان مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند تا بازیکنان مستعد و نخبه شناسایی و به تیم ملی دعوت شوند.

دستیار یکی از مشکلات این تیم را افزایش تعداد بازیکنان لژیونر و کمبود بازیکنان کلاس‌های بالاتر در تیم ملی عنوان کرد و گفت: در برخی از کلاس‌ها از جمله ۳ و ۳/۵، ۴ و ۴/۵ به دلیل این که اکثر بازیکنان لژیونر و در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، بازیکن خوب در این کلاس‌ها برای دعوت به تیم ملی نداریم، اگر بخواهیم تیم خوبی را برای مسابقات قهرمانی جهان امارات که خرداد سال آینده برگزار می‌شود، آماده کنیم باید حداقل ۵۰ درصد از بازیکنان لژیونر خود را یک یا دو اردو قبل از اعزام به امارات داشته باشیم تا از بین آنها چند بازیکن خوب را انتخاب و به تیم ملی دعوت نماییم تا هماهنگی لازم را بین بازیکنان داخلی و لژیونر ایجاد کنیم، در صورتی که هنوز این شرایط فراهم نشده است. فدراسیون باید در این زمینه مکاتبات لازم را با باشگاه‌های اروپایی برای در اختیار گرفتن بازیکنان لژیونر انجام دهد تا مشکلی برای حضور آنها در اردوهای آمادگی قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان نداشته باشیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا در کلاس پایین‌تر نیز با کمبود بازیکن روبرو هستیم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در کلاس‌های پایین تر شرایط راضی‌کننده است و بازیکنان زیادی در این کلاس‌ها داریم که می توانیم بازیکنان مستعد و نخبه را برای حضور در قهرمانی جهان انتخاب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha