• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401081611068
  • خبرنگار : 50300

معاون آموزشی دانشگاه عنوان کرد

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در درمان سکته‌های مغزی

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در درمان سکته‌های مغزی
عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماران استروک وقتی عارضه‌دار شوند چه بسا یک، دو یا سه خانواده به طور کامل در نگهداری بیمار درگیر می‌شوند و اگر بتوان از این عوارض یک درصد نیز جلوگیری کرد، بزرگترین کار در درمان بیمار خواهد بود.

دکتر شهنام عسکرپور در همایش روز جهانی سکته مغزی که امروز (۱۶ آبان‌ماه) در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های پزشکان کشور اظهار کرد: می‌دانیم که در ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر پزشک ما چه تغیراتی کرده است؛ زمانی بود که در استان ما پزشکان هندی و پاکستانی وجود داشتند اما اکنون در حال رسیدن به جایگاه‌های اول دنیا در پزشکی هستیم و باید به جایگاه واقعی خود برسیم. 

 به گزارش ایسنا. وی افزود: در گذشته و زمانی که دانشجوی پزشکی بودم، وقتی سکته مغزی اتفاق می‌افتاد می‌گفتند نمی‌توان برای بیمار کار زیادی کرد و کارهای درمانی تنها به منظور پیگیری بود و کمک‌هایی بود که برای نگهداری بیمار بعد از سکته انجام می‌شد اما در چند سال اخیر تحولی بزرگ در درمان سکته مغزی ایجاد شده است و از این بابت خوشحالیم که در استان خوزستان و توسط همکاران بومی، تحول بزرگی در دانشگاه جندی شاپور ایجاد شده است که هم به نفع بیماران و هم به نفع آموزش است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: زمانی که یک بیمار در حال درمان است اغلب خود فرد و یا در نهایت یک نفر از افراد خانواده وی درگیر می‌شود اما بیماران استروک وقتی عارضه‌دار شوند چه بسا یک، دو یا سه خانواده به طور کامل در نگهداری بیمار درگیر می‌شوند و اگر بتوان از این عوارض یک درصد نیز جلوگیری کرد، بزرگترین کار در درمان بیمار خواهد بود.  

عسکرپور با اشاره به پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در درمان استروک، بیان کرد: اکنون می‌توانیم شجاعانه بگوییم که در کشور جزو دانشگاه‌های پیشتاز در درمان استروک هستیم و این افتخاری برای دانشگاه است که چه در زمینه درمانی و چه آموزشی به این جایگاه رسیده است و امیدواریم با تلاش نورولوژیست‌ها، دانشگاه، بیمارستان، پرستاران و اعضای هیات علمی این راه ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: ما توان داریم و تاکنون هم ثابت کرده‌ایم که می‌توان کار جدید و نو انجام داد و می‌توانیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز را در سطح کشور و چه بسا در سطح دنیا مطرح کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha