• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072418757
  • خبرنگار : 50225

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد

تحصیل ۵۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی خوزستان/ فعالیت ۳۰ معلم روشن‌دل

تحصیل ۵۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی خوزستان/  فعالیت ۳۰ معلم روشن‌دل

ایسنا/خوزستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه حدود ۵ هزار دانش‌آموز در مدرسه‌های استثنایی استان تحصیل می‌کنند و تامین هزینه‌های رفت و آمد برای خانواده‌ها آن‌ها سخت شده است، گفت: طبق قانون باید شهرداری‌ها این مشکل را حل کنند اما برخی جاها همکاری نمی‌کنند.

علی ممبینی در مراسم گرامیداشت و تقدیر از نابینایان موفق که امروز (۲۴ مهرماه) به مناسبت روز جهانی عصای سفید در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی عصای سفید برای این است که همه افراد جامعه متوجه شوند کسانی با توانمندی‌های خاص در جامعه وجود دارند و موفقیت‌ها و خدمات ارزشمندی داشته‌اند و بارها دیدیم این افراد از افراد عادی هم موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت ۳۰ معلم روشن‌دل در خوزستان، افزود: بسیاری از افرادی که تا دیروز پشت میز و نیمکت بودند، اکنون همکار ما در آموزش و پرورش و معلمان روشن‌دلان هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ دانش‌آموز با آسیب بینایی در مدارس عادی و تلفیقی خوزستان در حال تحصیل هستند که بخش عمده‌ای از این دانش‌آموزان در کنار بچه‌های عادی تحصیل و موفقیت‌های زیادی کسب می‌کنند.

ممبینی عنوان کرد: می‌بینیم که در شورای دانش‌آموزی خوزستان نماینده‌ای از این جامعه داریم و افرادی در تمام مسابقات استانی و کشوری حائز رتبه شده‌اند و امیدوار می‌شویم که این دانش‌آموزان می‌توانند پیشرفت‌های زیادی کسب کنند که شاید دانش‌آموزان عادی به این موفقیت‌ها دست پیدا نکنند.

وی با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی مدرسه‌ها عنوان کرد: حل مشکلات استثنایی و آسیب دیده بینایی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. این جامعه مشکلاتی دارند و هنوز تردد آن‌ها در شهر با سختی است و مناسب‌سازی لازم ایجاد نشده است. مدارس هم باید به گونه‌ای مناسب‌سازی شوند که اگر دانش‌آموزی دچار حادثه و مشکل شد بتواند تحصیل را در همان مدارسه ادامه دهد اما گاه مدرسه‌ها این شرایط را ندارند بنابراین مناسب‌سازی کلاس‌ها و همه مدرسه‌های عادی باید انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تصریح کرد: خیابان‌ها آنقدر چاله دارند که برای افراد عادی هم مناسب نیستند چه برسد به افراد دارای معلولیت، بنابراین باید همه مسئولان کمک کنند تا فضای شهر مناسب‌سازی شود.

ممبینی گفت: حدود ۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی خوزستان تحصیل می‌کنند که با این هزینه‌های سرسام‌آور، رفت و آمد آن‌ها برای خانواده‌ها سخت شده است. طبق قانون باید شهرداری‌ها این مشکل را حل کنند اما برخی جاها همکاری نمی‌کنند. امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکل را با همراهی شهرداری‌ها حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha