طرح راهآهن بروجرد در سالهای گذشته مطرح شده ولی عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده در حالیکه یکی از اولویتهای شهرستان است که ردیف ملی در بودجه و هم مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ را دارد.
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در اینباره، اظهار کرد: سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راهآهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرمآباد - اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آنها برای داشتن ایستگاه راهآهن، انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامهوبودجه جهت راهآهن دورود - بروجرد - ملایر بهعنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.
نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راهآهن دورود - بروجرد - ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالعات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.
گودرزی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار مترمکعب حجم خاکبرداری و حدود ۵ هزار مترمکعب خاکریزی انجام و کارگاه ۱۰۰ درصد تجهیز شده است.
وی ادامه داد: این پروژه اهمیت بسزایی در خطوط ریلی کشور دارد به خاطر اینکه جنوب کشور را به مرکز با مختصات طرح بالاتر و بهتر وصل و از طریق اتصال به کرمانشاه ما را به خطوط مرزی وصل خواهد کرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس عنوان کرد: فاز اول عملیات اجرایی پروژه آغاز شده اما مشکلاتی در طول اجرای پروژه به دلیل معارضین محلی و کمبود اعتبار دارد.
گودرزی اظهار کرد: امید میرود با همت استاندار و سایر مسئولین ذیربط شاهد افزایش اعتبار این پروژه باشیم.
انتهای پیام
نظرات