• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401080906083
  • خبرنگار : 71402

شهباز شریف: پاکستان خواستار توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با چین است

شهباز شریف: پاکستان خواستار توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با چین است

نخست‌وزیر پاکستان در آستانه اولین سفر رسمی خود به چین گفت که اسلام‌آباد خواستار توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با پکن است.

به گزارش ایسنا، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مطلبی برای روزنامه چینی گلوبال تایمز مناسبات میان این دو کشور را با واژه‌های "طول عمر، عشق و اعتماد" توصیف کرد.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: هیچ رابطه‌ای مانند رابطه ما وجود ندارد که روح مردم ما را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده و چنین احساسات شدیدی را برانگیزد. از عبارات شاعرانه با بیانات احساسی، برای تسخیر جوهر این پیوندهای افسانه‌ای استفاده می‌شود.

او افزود: داستان‌های جالب‌توجه از حمایت و همبستگی متقابل در شرایط سخت که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، به عنصری غیر قابل توصیف از آگاهی جمعی ما تبدیل شده است.

شهباز شریف همچنین توضیح داد که "بذر دوستی پاکستان و چین به درختی همیشه سبز با ریشه‌های عمیق و شاخه‌های قوی تبدیل شده است. این کشور در برابر فراز و نشیب‌های تحولات بین‌المللی و تغییرات داخلی مقاومت کرده است. از نظر پاکستان، روابط با چین سنگ‌بنای سیاست خارجی ما را تشکیل می‌دهد."

او درباره چشم‌انداز ژئوپلیتیک گفت که چشم‌انداز بین‌المللی دستخوش دگرگونی عمیقی شده که در مقیاس و گستره آن بی‌سابقه بوده است. نخست‌وزیر پاکستان گفت: تنش‌های ژئوپلیتیکی منجر به درگیری‌ها، احیای شکاف ایدئولوژیک، تجزیه اقتصادی و فناوری و رقابت تسلیحاتی پرهزینه می‌شود. متأسفانه، این زمانی اتفاق می‌افتد که جمعیت کثیری از بشریت همچنان از فقر، بیماری و گرسنگی رنج می‌برند.

او گفت که الزامات قرن ۲۱ مستلزم پارادایم جدیدی برای مقابله با چالش‌های نوظهور و همچنین فرصت‌ها و دور کردن منطقه‌مان از درگیری و حریق خانمان‌سوز است.

شهباز شریف گفت: ما به دنبال روابط دوستانه با کشورهای همسایه خود براساس احترام متقابل و روحیه همکاری هستیم و خواهان حل مسالمت‌آمیز همه اختلافات باقی‌مانده از جمله مسئله کشمیر از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی منطبق با منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل هستیم. ماهیت و پیدایش همه این چالش‌ها منحصر به‌ فرد است و در صورت بی‌توجهی، می‌توانند مسیر جهانی شدن را معکوس کنند و دستاوردهای بزرگی را که بشر به دست آورده است خنثی کنند. این قطعاً مستلزم آن چیزی است که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین اغلب گفته است؛ "اقدام جهانی، واکنش جهانی و همبستگی."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha