به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، اصغر جهانگیر در بازدید از یکی از اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل) با موضوع آشنایی با آخرین دستاوردهای این شرکت به ویژه در ارتباط با توسعه شبکه ملی اطلاعات، تحول دیجیتال، استفاده از توانمندی های داخلی آن و زمینه های مشترک همکاری گفت: این شرکت همکاری خوبی را در راستای کمک به مردم و جامعه داشته که نتایج اثر بخشی را در جامعه داشته است که از آن سپاسگزاری می کنیم.
وی گفت: بحث دنیا و پیشرفت های جدید ما را با ماموریت های جدید مواجه کرده است با توجه به اینکه در دنیای در حال تغییر به سر می بریم که هم نهادهای داخلی و بین المللی در حال تحول هستند، از این رو اگر مراقب تغییرات نباشیم در این دنیای مشمول تغییر عقب خواهیم افتاد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: به موازات کار تخصصی باید ببینیم اثرات این کار چه میزان است و چگونه می توانیم اثرات منفی آن را بکاهیم، مجموعه های تلفن همراه با فراگیری که در جامعه دارد همواره نقش فرهنگ جیبی، راهنما و معلم همیشگی را برای همه مردم بازی می کند و به همین میزان شرایط شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: در کنار خدمات و بهره برداری هایی که از تکنولوژی های جدید داریم باید مردم را برای استفاده بهینه از شرایط آماده کنیم.
وی گفت: شرایط بسیار پیچیده است و پرداختن به این شرایط برای خدمتگراران این نظام در بخشهای مختلف تکلیف مضاعفی را ایجاد میکند و آن این است که به موازات کاری که انجام می دهیم باید ببینیم که اثرات کارمان در حوزههای مختلف به چه اندازه است و یا به چه میزان میتوانیم اثرات منفی آن را کاهش دهیم.
وی گفت: در ۲ الی ۳ سال گذشته به دلیل مقابله با ویروس کرونا بسیاری از برنامههایمان همچون حضور در مساجد، نمازهای جمعه و جماعت، دانشگاه و مدارس تعطیل بود و تقریبا اکثر اوقات افراد در فضای مجازی صرف میشد که خیلی برای اوقات فراغت و در عرصه فضای مجازی تولید محتوایی نداشتیم یا اگر تولید محتوایی هم داشتیم تولید محتوای متناسب با آن مأموریتهایمان بود.
جهانگیر گفت: کمتر کسی فکر کرد که در نبود نهادهای فرهنگی چه آسیبهایی جامعه و مخصوصا قشر نوجوان و جوان ما در این خلاءهای موجود فرهنگی باتوجه به دنیایی که به اصطلاح اینترنت فراهم کرده با محتواهای فوقالعاده سنگین در عرصههای مختلف می بیند.
وی ادامه داد: نیاز به یک کار جدی برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و مخصوصا آسیبهای اجتماعی داریم و پیگیری این امر باید جزو وظایف همه ما باشد.
جهانگیر گفت: باید بتوانیم با بهره مندی از این تکنولوژیهای جدید در داخل و در سطح دنیا فرهنگ متناسب با آن را برای استفاده بهینه از این شرایط فراهم کنیم.
جهانگیر گفت: مجموعه ایرانسل، همراه اول و سایر اپراتورها، صدا و سیما و رسانههای مختلف می توانند در مقابله با حجم تهاجمی که از منظر فرهنگی روی کشور، نظام و ارزشها میشود کمک کنند.
جهانگیر گفت: امروز آسیبهای اجتماعی در حوزههای مختلف خودش را نشان میدهد، از این منظر باید بسترهای لازم و آمادگیهای برای مقابله با آن فراهم باشد.
جهانگیر افزود: نباید انتظار داشته باشیم فقط رسانه ملی و حوزه های تخصصی در این زمینه قدم بردارند چرا که کافی نیست همه بخش ها باید سهم خود را ایفا کنند و با تولید محتوا اجازه ندهند نسلی که می تواند الگوی آینده باشد آسیب ببیند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید آسیب های اجتماعی را رصد و اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دشمن مردم را از آینده کشور ناامید کند همان آسیب محدود را که دشمن بزرگ جلوه می دهد را باید بتوانیم حل کنیم.
وی افزود: کمک مجموعه های تلفن همراه می تواند در جهت ارتقا اگاهی های مردم باشد. همه در تلاش هستیم که سهم آسیب ها را کاهش و فرصت ها و خلاقیت ها در این راستا را افزایش دهیم در این دوره برای ایجاد نشاط هر دستگاهی برای مردم می تواندد تسهیلات جدیدی ایجاد کند و با توسعه این خدمات رایگان به مردم سهم خود را ایفا کند. همه دستگاه ها برای افزایش روحیه امید شهروندان وظیفه دارند که در این زمینه همکاری کنند. تا سریعتر بتوانیم سطح نشاط را در جامعه افزایش و دشمن را ناکام بگذاریم.
وی ادامه داد: ظرفیت رسانه ای دشمن به شدت فعال است و صدا و سیما با همه زحماتی که متقبل می شود به تنهایی نمی تواند صدای خود را به آحاد مردم برساند لذا بخشی از آگاهی سازی باید از طریق بستر های این مجموعه انجام شود و از این طریق مردم به راحتی اخبار صحیح دست اول را در اختیار داشته باشند.
جهانگیر گفت: مجموعه اپراتورهایی که همراه همیشگی مردم هستند نیز می توانند سهم خوبی در این زمینه ایفا کنند. پیام های آگاهی بخش برای نوجوانان و دانش آموزان در این زمینه بسیار موثر و اثر بخش است.
جهانگیر گفت: به نظر میرسد در یک همکاری تنگاتنگ و چندجانبه میتواند در حد قابل قبولی این شرایط را فراهم بکنیم. ایجاد یک تفاهم نامه در این زمینه می تواند به توسعه همکاری ها بیفزاید و به نوعی موضوعات مورد علاقه طرفین در آن لیست شود تا بتوانیم به نوعی بسترهای امنی را برای مردم ایجاد کرده و دسترسی مردم را به خدمات چه در قوه قضاییه و چه در اپراتورهای تلفن همراه تسهیل کنیم. همه باید تلاش کنیم که به نحوی خدمات ارائه دهیم که نتیجهاش این باشد که مردم احساس کنند کاری که دارد صورت میگیرد در جهت کمک به آنها و حمایت از حقوقشان است.
انتهای پیام
نظرات