• سه‌شنبه / ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401080301854
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

یک کارگردان تئاتر:

جشنواره تئاتر مکانی برای تبادل اندیشه و تجربیات اهالی تئاتر برای یکدیگر است

جشنواره تئاتر مکانی برای تبادل اندیشه و تجربیات اهالی تئاتر برای یکدیگر است

ایسنا/خراسان رضوی یک کارگردان با بیان اینکه همواره جشنواره تئاتر مکانی برای تبادل اندیشه و تجربیات اهالی تئاتر برای یکدیگر بوده‌ است، گفت: در جشنواره استانی هم اگر قرار باشد آثاری به سفارش مدیران و شورای سیاست‌گذاری تولید شود اما فقط در جشنواره حضور پیدا کند و به اجرای عمومی نرسند، زحمت و تلاش اهالی تئاتر هدر می‌رود.

محمد برومند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی اختلاف نظرها در بین اهالی تئاتر مشهد در حین برگزاری جشنواره‌های تئاتری اظهار کرد: در شهر مشهد متاسفانه همیشه هنرمندان درگیرهای داخلی داشتند، اما ما نباید به این درگیری‌ها دامن بزنیم بلکه باید تلاش کنیم که به یک وحدت برسیم.

وی افزود: کرونا باعث شد تئاتر بخش اعظمی از مخاطب خود را از دست بدهد و برگزاری این جشنواره اتفاق خوب و مبارکی است که باعث می‌شود هنرمندان با انرژی بیشتری شروع به تولید اثر کنند اما واقعیت این است که ما کشور جشنواره‌زده‌ای هستیم؛ یعنی تعداد جشنواره‌های ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار زیاد است.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: این در حالی است که به صورت جدی وارد حمایت از تولید تئاتر نمی‌شویم. گروه‌های تئاتر رها شده‌اند که باعث می‌شود در طولانی مدت تئاتر فاخر ما ضربه‌ بخورد و در این شرایط تئاتری که اهالی آن صاحب اندیشه و تفکر هستند از بین می‌رود و این اصلا خوب نیست.

برومند با بیان اینکه همواره جشنواره تئاتر مکانی برای تبادل اندیشه و تجربیات اهالی تئاتر برای یکدیگر بوده‌ است، اضافه کرد: در جشنواره استانی هم اگر قرار باشد آثاری به سفارش مدیران و شورای سیاست‌گذاری تولید شود اما فقط در جشنواره حضور پیدا کند و به اجرای عمومی نرسند، زحمت و تلاش اهالی تئاتر هدر می‌رود. به نظر من باید به این بخش قضیه توجه شود که چه راه‌هایی برای تقویت تئاتر پیدا کنیم و چه کارهایی انجام دهیم تا جشنواره تئاتر استان در راستای سیاست‌های کلان حمایت از تئاتر استان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha