به گزارش ایسنا، سعید رسول اف ضمن بیان این مطلب در نشست چالشهای قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای کسب و کارها اظهار کرد: در سال ۹۸ جلسات مکرری برای چارهاندیشی قطعی اینترنت برگزار شد و در آن زمان مقالهای نیز در این زمینه منتشر کردیم.
وی اضافه کرد: تا سال ۹۸ پلتفرم عرضه اپلیکیشنهای گوشیهای سامسونگ به نام گلکسی به عنوان یک پلتفرم بین المللی در ایران کار میکرد و نظارتهای وزارت ارشاد نیز بر محتوای آن اعمال میشد، ولی با قطع اینترنت در سال ۹۸، این پلتفرم فعالیت تجاری فعالیت خود را در ایران متوقف کرد.
رسولاف خاطر نشان کرد: این پلتفرم یک فروشگاه رسمی بود که میتوانستیم محتوای ایرانی بر روی آن قرار دهیم و آن را به بیش از ۱۰۰ کشور که از پلتفرم گلکسی استفاده میکنند، صادر کنیم.
عضو هیات مدیره مجمع تشکلهای دانش بنیان یکی دیگر از حوزههای فضای مجازی را تبلیغات دیجیتال دانست و یادآور شد: دیجی کالا یک پلتفرم فروشگاه آنلاین داخلی است که دیگر خودش فروشنده نیست، بلکه فروش آن ازطریق فعالیت فروشندههایی است که در فضای مجازی تبلیغات دارند.
وی ادامه داد: با قطعی اینترنت فروش فروشگاه های انلانی همچون دیجی کالا کاهش یافته و فعالیت این فروشندهها محدود شده است. این امر برای پلتفرمهای نمایش خانگی نیز رخ داده است.
امیر حسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به اثرات قطعی اینترنت بر کسب و کارها گفت: در جلسهای مقرر شد تا از کسب و کارهای خُرد فعال در اینستاگرام، حمایت شود و عددی برای این موضوع تعیین شد ولی ما نمیدانیم چگونه میتوانیم این کسب و کارهای را شناسایی کنیم.
وی اظهار کرد: اینستاگرام تنها بستر تجاری نیست بلکه بستری برای تبلیغات، برندینگ و بازار یابی صنایع خلاق است ولی آماری نداریم که چه تعداد کسب و کار در حوزههای مختلف در اینستاگرام فعال هستند.
اسدی اضافه کرد: مجددا برنامه ریزی کردیم که بر اساس رسته شغلی، میزان خسارت را برآورد کنیم ولی هیچ عدد برای برآورد خسارات ناشی از قطعی اینترنت در صنایعی چون معدنی و پوشاک و غیره در اختیار نداریم.
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد اینترنت امن در تمام شرایط را از دیگر برنامههای این وزارتخانه نام برد و گفت: این موضوع در دستور کار وزارتخانه است و تمام ادارات صمت استانها، اتحادیهها و اتاقهای بازرگانی متصل به یک اینترنت امن و دایم میشوند. این برنامه در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.
وی اضافه کرد: اینکه اینترنت امن برای چه کسانی استفاده شود سازوکاری نداریم و در این زمینه باید اتحادیهها باید به ما کمک کنند.
اسدی راه اندازی صندوقی برای حمایت از کسب و کارها در شرایط بحران را از دیگر برنامههای این وزارتخانه نام برد.
انتهای پیام
نظرات