• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401080201219
  • خبرنگار : 71553

کارشناس بازار میوه و تره‌بار:

خرید میوه اولویت مردم نیست

خرید میوه اولویت مردم نیست

کارشناسان بازار میوه و تره بار معتقدند به دلیل فراوانی بار، تنوع زیاد و کاهش قدرت اقتصادی، میوه اولویت خرید مردم در مهرماه نبوده و همین امر باعث رکود بازار شده است.

جواد باقری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت بازار میوه، سبزی و صیفی گفت: بازار میوه و سبزی مانند هفته گذشته، راکد است و نوسانی نداشته است، زیرا تمایل و قدرت اقتصادی مردم برای خرید میوه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: معمولا در مهرماه خانواده‌ها برای مدارس و کیف و کفش فرزندانشان هزینه می‌کنند و میوه در اولویت خرید نیست به همین دلیل بازار راکد می ‌شود. البته اینکه بار هم فراوان است و بیشتر از تقاضا، عرضه داریم  نیز در این میان بی‌تاثیر نیست.

کارشناس بازار میوه و تره بار اضافه کرد: در این هفته برخی اقلام مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی، کدو، کاهو و کلم حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، زیرا عرضه آن بسیار زیاداست.

وی تصریح کرد: سیب، نارنگی و برخی از میوه‌های پاییزی در ابتدای فصل گران بود ولی با عرضه انبوه قیمت  آنها نیز کاهش پیدا کرده است.

اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: همیشه در مهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی رکودی در بازار میوه داریم و بیشتر مردم اولویت خریدشان را بر روی کالاهای دیگر می‌گذارند.

وی در پایان گفت: قیمت میوه‌های فصل پاییز در حال حاضر مناسب است، زیرا علاوه بر فراوان بودن بار تنوع میوه نیز زیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha