• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401072412492
  • خبرنگار : 71402

نامه رهبر چین به کیم جونگ اون با تاکید بر اتحاد و همکاری

نامه رهبر چین به کیم جونگ اون با تاکید بر اتحاد و همکاری

رئیس‌جمهوری چین در نامه‌ای به رهبر کره‌شمالی گفت که بیش از هر زمان دیگری مهم است که پکن و پیونگ‌یانگ ارتباطات، اتحاد و همکاری را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، رسانه دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) امروز یکشنبه گزارش داد که نامه شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پیش از آغاز کنگره حزب کمونیست چین ارسال شده و این نامه واکنشی به تبریک کیم بابت برگزاری این کنگره است.

 کنگره حزب کمونیست چین از امروز آغاز شده و تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود شی برای سومین مرتبه و برای پنج سال دیگر به عنوان دبیرکل حزب کمونیست حاکم که عالی‌ترین شغل در این کشور است، انتخاب شود.

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: شی تمایل خود را برای تقویت روابط بین چین و کره‌شمالی ابراز کرد و کمک بزرگی به ایجاد شادی بیشتر دو کشور و مردمان آنها و دفاع از صلح و ثبات در این منطقه و سایر نقاط جهان کرد.

این ابراز حمایت در حالی صورت می‌گیرد که کره‌شمالی رکورد تعداد بی‌سابقه‌ای موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ برای از سرگیری آزمایش‌های هسته ای آماده شده است.

کره‌شمالی می‌گوید که تازه‌ترین فعالیت‌های نظامی این کشور که شامل مانورهای توپخانه‌ای و پرواز هواپیماهای جنگی هم می‌شود، در واکنش به نمایش قدرت از سوی کره‌جنوبی و ایالات متحده است که در اعتراض به تحرکات کره‌شمالی مانورهای نظامی خود را برگزار کرده‌اند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحرکات کره‌شمالی و واکنش‌های کره‌جنوبی، از همه طرف‌ها خواست از تشدید اوضاع جلوگیری کنند و برای ایجاد شرایط از سرگیری گفت‌وگوها تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۳۸

درودبرکیم مردبزرگ دارای قدرت هسته ای،نصیحت قذافی راگوش کرد حالا امریکاراتهدید میکنه ! کاش سران ایران هم مثل اون باشن تا دیگه تحریم وتهدیدامریکا تموم بشه!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۷

دقیقآباهات موافقم..این قدرت نظامی که اقتصادوامنیت رودرنهایت تامین میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۰:۳۹

نظر من این است که چین قاتل ملل بی دین است

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۱:۲۷

خدا مرگ این ابلهه که اسمش رهبر کره شمالی است را بر ساند تا قاره اسیا ارامشی به خود ببیند مرتیکه کمو نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۷:۲۵

در این دنیا و این برهه از زمان، فقط قدرت است ک حافظ صلح، امنیت، شادی و آرامش است کشور ضعیف محکوم ب فشار، تضییع حقوق، استعمار و حتی تجزیه است کاش تجزیه طلبهای احمق همین چند کلمه ساده را بفهمند و ب نیت واقعی رهبران سعودی و صهیونیستی خود پی ببرند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۱:۳۰

اگر ثروت ایران را کره شمالی داشت امریکا امروز یکی از کشورهای مستعمره کره شمالی بود ایشان رهبر کره از اختلاس دزدی رانت پارتی با هیچ کس تعارف ندارد اگر ایران بود خدایی یه وزیر یا مدیر جرات تختی از دستورات را نداشت وکشور را با همین ثروت طوری اداره میکرد وملت هم در ناز ونعمت زندگی می کردند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۴۶

متاسفانه آمریکا غرب و صهیونیستها اینقدر علیه کیم جونگ تبلیغات دروغ داشته اند و رسانه های ارتجاعی آنان مردم بی اطلاع جهان را تا مغز استخوانشان گول زده اند که اگه ما بگیم هیچ کجای جهان به اندازه کشور کره شمالی به زنان کودکان و آموزگاران اهمیت نمی‌دهد هیچ کس باور نمی‌کند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۷

واقعا آدم دلش به حال ملت کره ی شمالی میسوزه یک ملت دوشقه شده یکطرف درنازونعمت و سر بلندی و افتخار یکطرف گیر یک دیکتاتورآدمخوار به تمام معنا افتاده خدایی خودتون برید عکس مردمان کره شمالی با جنوبی رو مقایسه کنید خداشاهده از چهره ی شمالی ها میشه تمام بدبختیهاشونو خوند اما کره جنوبی واقعادموکراسی قابل احترامی رو به مردمانش هدیه داده