• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401071607767
  • خبرنگار : 50046

معاون استاندار:

نبود پنجره واحد، مهمترین مشکل بخش معدن در خراسان شمالی است

نبود پنجره واحد، مهمترین مشکل بخش معدن در خراسان شمالی است

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نبود پنجره واحد مهمترین مشکل بخش معدن در این استان است.

به گزارش ایسنا، ناصر فخر موحدی در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: برای توسعه فعالیت های مرتبط با معدن باید همچون پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خراسان‌شمالی یک پنجره واحد ایجاد شود.

وی بر ایجاد پنجره واحد بخش معدن در این استان تاکید کرد و افزود: مشکل اصلی بخش معدن نبود پنجره واحد است که با ایجاد آن  رونق در اشتغال زایی و جذب سرمایه گذاری و بهبود وضعیت معدنی معادن در استان ایجاد خواهد شد که این پنجره می تواند زیر مجموعه خانه معدن و یا خانه صنعت و معدن و همچنین می تواند زیر مجموعه پنجره مرکز سرمایه گذاری استان باشد.

فخر موحدی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه معادن استان باید در بخش های مختلف از جمله قوانین و دستور العمل ها و چالش ها باید احصا شوند، بیان کرد: تلاش می کنیم تا مشکلات این حوزه را در بخش های مختلف برطرف کنیم.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: باید برای توسعه و رشد اقتصادی استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم که در این راستا باید به دنبال حل مشکلات آنان باشیم. 

رئیس خانه معدن خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: فعالیت در حوزه معدن سرمایه گذاری سنگین نیاز دارد و همچنین زمان بر بوده و ریسک بالایی دارد که باید توجه بیشتری به فعالان این بخش شود.

علی اصغر شادمانی افزود: نبود زیر ساخت های حمل و نقل، مهم ترین مشکل حوزه معدن است؛ چرا که معدن کاران باید محصول را برای فرآوری به سایر استان ها حمل کنند که این مستلزم هزینه زیادی است.

وی نبود حمل و نقل ریلی را مهم ترین چالش در حوزه فعالیت معدنی دانست و افزود: همچنین ماشین آلات در این حوزه نیز بسیار فرسوده هستند.

وی گفت: برخی از معادن استان بنا به دلایل مختلف از جمله طرح های توسعه ای و یا هر موضوع دیگری در برهه‌ای از زمان تعطیل می شوند که متأسفانه در این زمان نیز حقوق دولت گرفته می شود که خواستار پیگیری در این خصوص هستیم چرا که فعالیت در حوزه معدن همچون سایر حوزه های اقتصادی است که در زمان تعطیلی، مالیات شامل حال آنان نخواهد شد.

شادمانی، نبود ماشین آلات در بخش معدن را یکی دیگر از مشکلات معدن کاران استان دانست و تصریح کرد: برای دریافت ماشین آلات وارداتی نیز تسهیلات به معادن با ظرفیت های بالا داده می شود که این نیز شامل حال معدن کاران استان نخواهد شد؛ چرا که معادن استان در مقیاس های کوچک هستند و از بیل مکانیکی و سایر ماشین آلات محروم هستند که در این حوزه بیشتر از ماشین آلات اجاره ای استفاده می کنند و هزینه های بالایی تحمیل خواهد شد.

سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن کاران استان از جمله رکود اقتصادی معادن استان و نحوه دریافت حقوق دولتی در خصوص معادنی که در مدتی تعطیل هستند، برگزار شده است.

وی افزود: متأسفانه معدن کاران استان با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند که بعضاً باعث تعطیلی معادن نیز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha