• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401071607643
  • خبرنگار : 50035

بساط‌گستران، مغازه‌داران پیاده‌راه بوعلی همدان را به ستوه آورده‌اند

بساط‌گستران، مغازه‌داران پیاده‌راه بوعلی همدان را به ستوه آورده‌اند

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خواستار ساماندهی بساط‌گستران در پیاده‌راه بوعلی شد و تصریح کرد: صاحبان مشاغل در پیاده‌راه بوعلی به ستوه آمده‌اند و باید بساط‌گستران در این منطقه ساماندهی شوند.

علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با موضوع جانمایی مشاغل شهری و با حضور مدیران و مسئولان مربوطه، اظهار کرد: اگر براساس طرح تفصیلی شهر را سامان می‌دادیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شد اما متأسفانه طرح تفصیلی به این صورت شده است که هزینه‌ای برای تهیه آن شده و سپس مغایرت‌ها و مشکلات آن را می‌بینند.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع باید ۱۰ ساله باشد و متأسفانه پنج سال در حال تهیه آن هستند، افزود: دنیا در حال تحولات علمی بوده و این مسائل اجازه نمی‌دهد پنج سال زمان برای تهیه طرح جامع صرف شود و این موضوع طرح را از انتفاع می‌اندازد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در جانمایی مشاغل باید تمام ابعاد درنظر گرفته شده و طرح ارائه شده باید شکیل، جامع و مانع بوده و مشکلات و معضلات شهری در آن دیده شود.

وی با بیان اینکه در صورت خوب عمل کردن به طرح جانمایی مشاغل امید است براساس دانش روز و تلاش برای ایجاد شهر هوشمند، مشکلات حل شود، ادامه داد: اینگونه طرح‌ها باید برای شهر ایجاد امنیت و آرامش کند.

نظری در ادامه خواستار ساماندهی بساط‌گستران در پیاده‌راه بوعلی شد و تصریح کرد: صاحبان مشاغل در پیاده‌راه بوعلی به ستوه آمده‌اند و باید بساط‌گستران در این منطقه نیز ساماندهی شوند. باید کسبه را در نقاط مختلف تقویت کرده و به این واسطه بسیاری از معضلات جمع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اتحادیه صنفی و اصناف در گذشته نقش مؤثری در حل مشکلات این بخش‌ها داشتند، اظهار کرد: امروزه نیز باید به این شکل بوده و اتحادیه‌ها در راستای حل مشکلات اصناف تلاش کنند.

محمود مسگریان با تأکید بر اینکه باید نقش اصناف و بخش خصوصی در طرح‌ها به ویژه ساماندهی مشاغل پررنگ دیده شود، گفت: تا زمانی که مشارکت مردم نباشد هیچ اقدامی مؤثر واقع نخواهد شد و در اجرای طرح ساماندهی مشاغل نیز باید نقش مشارکت مردمی درنظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی خواستار ارائه پروانه کسب متناسب با مکان مورد نظر شد و بیان کرد: پروانه کسب‌ها باید متناسب با منطقه فعالیتی مشاغل باشد تا به واسطه عدم تناسب شاهد بروز مشکلات نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: در بحث بساط گستری در یک بُعد خود مغازه‌داران عامل بروز این موضوع بوده و بخشی نیز با سرمایه مغازه‌داران فعالیت دارند که باید به شکلی ساماندهی شوند.

وی در ادامه با اشاره به تأکید ریاست جمهوری بر توجه به فعالان حوزه صنایع دستی تصریح کرد: تأکید رئیس جمهور بر ایجاد بازارچه‌هایی توسط شهرداری‌ها برای صنایع دستی بود و شهرداری همدان نیز موظف است در این راستا اقدام کند.

مسگریان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی به صورت یک یا دو نوبت در سال خواسته ما از شهرداری نیست، ادامه داد: هدف برپایی یک بازارچه دائمی صنایع دستی به منظور رونق در این بخش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۷ ۱۵:۰۴

سلام اکثر بساطی ها همون مغازه دارها هستن، بساطی هم عده هاشون کمن، طرف هم مغازه دار هم بساط میزنه، من از یکشون لباس گرفتم دیدم بساط زده خیابان بوعلی

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۰۸:۴۵

من تو شهر همدان فقط همین بازار شب رو دوس دارم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۷

همین افرادی مثل شما باعث این معضلات شده است

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۴:۵۲

چشم هارا باید شست جور دیگر باید دید

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۵

من فقط همدان بخاطر این بازار شب دوست دارم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۶:۵۶

به نظر من همین بساط ها تا شب امنیت خیابان بوعلی که یکروزی از امنیت کمی برخوردار بود بالا برده و اینکه اگر این بساط ها از لحاظ فروش در مرحله بالاتری قرار بگیرند مثلا بخشیش حالت نمایشگاهی یا صنایع دستی قرار بگیره بهتره ولی این قسمت از همدان به یک منطقه گردشگری تبدیل شده حتی برای شهروندان شهرای دیگ که به همدان میان جذاب ودیدنی وهیجان انگیزه به نظر من ازسافت نه شب تا دوازده شب حق هیچ مغازه داری خورده نمیشه مغازه دارها حق دارند از صب تا نه شب فعالیت وفروش داشته باشند حالا اگه ناراضین دستفروشها میتونن سه درصد از فروش روزانشونو به مغازه دارهایی بدن که اجاره پرداخت میکنن یا سرمایشون تو مغازه گذاششتن ولی بیشتر بساطی ها همین مغازه دارها هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۶:۵۷

عالیه که چرا من خیلی دوسش دارم تقریبا هر شب میرم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۹:۰۶

پیاده رو ملک پدری مغازه داران که نیست.دستفروشی نکنند حتما برند دزدی اتفاقا باید دولت از بساط گستران حمایت کند چون به کاهش بیکاری و تبعات آن خواهند انجامید.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۱۹:۵۱

با توجه به اینکه بساطی ها با اینکار در حال امرار معاش و گذران زندگی‌شان هستند ، به گونه ای باید برنامه ریزی کرد که مانعی برای کسب و کارشان ایجاد نشود . تخصیص فضای مناسب در نقاط پر تردد شهر مثل دور میدان امام و تجمیع و سازماندهی همه آنها در شبها در این محل هم باعث افزایش در آمد آنها شده و هم مزاحمتی برای سایر مشاغل در خیابان هایی مثل بوعلی ایجاد نمی نماید. حتما باید فروشندگان کد ویژه و محل مشخصی که از قبل برایشان در نظر گرفته شده داشته باشند تا بخوبی کنترل و مدیریت شوند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ ۰۰:۵۳

بیشتر بساطی ها همون مغازه داران، من چندین بار دیدم حالا بعضیا مغازشون همون خیابون بوعلی بعضیا مثلا تو بازارای سرپوشیده‌ی مرکزین

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۲۰:۱۲

اگر همین بساطی ها نباشند مغازه دارها قیمت ها رو چند برابر گرون میکنن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۲۳:۵۳

این بنده های خداازاین طریق کسب درآمدمیکنند،ومشتریان خودشونودارند،وهیچ لطمه ی به مغازه داران خیابان بوعلی نمیزنند،مغازه داران هم مشتری های خودشون دارند،پس اجازه بدید یه لقمه نان تواین روزگاروانفسا برای خانواده هاشون تهیه کنند،

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۲۰:۲۲

من همیشه وقت دکترساعت ۷ میگیرم که بازار شب هم ببینم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۲۰:۴۵

سلام بنده خدا ها دنبال یک لقمه نون هستند .بذارید کاسبی شون رو کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۲۱:۴۳

تقصیراون بیسوادی است که خیابان اصلی شهر(بوعلی)روبدون هیچ گونه توجیه اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی به پیاده روومحل تجمع بیکاران وموادفروشان و.....تبدیل کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ ۱۱:۳۴

یه چهارتا ادم تو این استان نیست بگه مشکل اب همدان کی میخواددرست بشه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ ۱۶:۵۷

همدان اب ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۰ ۱۹:۵۴

خوب بررسی کنید،میبینید دربسیاری ازاین موارد،خودمغازه دارها مقصّرند،آنان موزائیک به موزائیکِ جلو مغازه ی خود را غیر قانونی به بساط گستران اجاره میدهند@@!@.