• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401070200636
  • خبرنگار : 30188

کراس فیت یا بدن‌سازی؟

کراس فیت یا بدن‌سازی؟

افراد این روز ها با افزایش آگاهی بیش از پیش به اهمیت بسیاری که در ورزش نهفته است واقف می‌شوند. کراس فیت یکی از انواع ورزش های تقریبا نو ظهوری است به تازگی افراد بسیاری با آن آشنا شده اند و این ورزش سر زبان ها افتاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از میدانه، کراس فیت و بدنسازی شباهت به هم دارند اما یکی نیستند! کراس فیت یکی از نوآورانه ترین ورزش هایی ست که می توان آن را نوعی از ورزش های تلفیقی دانست! برخی معتقد اند این ورزش تلفیقی از وزنه برداری، ژیمناستیک و دومیدانی ست. مشخصا هوازی و استقامت را همزمان دارد و همین امر سبب آن است که افراد بسیاری آن را برای ورزش کردن استفاده نمایند. چرا که می توانند همزمان تمام آن چه که از ورزش های مختلف خواستارند را به دست آورند.

تفاوت کراس فیت و بدنسازی

  • بدن سازی، ساخت بدن است و کراس فیت افزایش ظرفیت

همان طور که از نام بدن سازی عیان و واضح است، هدف اش ساخت بدن است و افزایش عضلات و زیبایی های بصری (گرچه سلامت را نیز برای افراد تامین و تضمین می نماید اما همه چیز سلامتی نیست). اما در ورزشی چون کراس فیت شما ظرفیت خود را بالا می برید و با سنگینی کاری که انجام می دهید می توانید از موانعی که در شرایط مختلف پیش می آید عبور کنید. بدن سازی شما را قدرتمند کرده اما کراس فیت نیرومندتان می کند. همین امر سبب آن است که افراد بسیاری به دنبال کراس فیت بروند چرا که ویژگی های مثبت بدنسازی را نیز در بطن خود دارد.

برای یافتن یکی از بهترین باشگاه های کراسفیت می توانید به روی بهترین باشگاه های کراسفیت در تهران کلیک فرمایید.

بهترین باشگاه کراسفیت و بدن سازی

  • بدن سازی، به یک نقطه در هر تمرین تمرکز کرده و کراس فیت تمام بدن را در هر تمرین در بر می گیرد.

در بدن سازی اگر تجربه داشته باشید می دانید که روزِ پا برای تمرینات پا است و روز دست برای دست و بالا تنه و پایین تنه نیز زمان و تایم و روز خاص خودشان را دارند. به همین سبب شما تنها در یک روز به یک نقطه تمرکز و دقت می نمایید اما در کراس فیت چنین نیست! در کراس فیت شما همزمان به روی تمامی اعضا و عضلات بدنتان تمرکز می کنید. پس به بهترین حالت ممکن می توانید ساخت بدن را داشته باشید بی آن که بدن سازی نمایید. (موارد ذکر شده به هیچ عنوان به معنای برتری بدن سازی یا کراس فیت نیست بلکه اطلاعات و دیتا هایی ست که می توانید با یافتن آن ها بنا به خواسته و نیاز و سلیقه تان یکی را انتخاب نمایید)

  • بدن سازی جلساتی طولانی مدت دارد و کراس فیت کوتاه تر است.

بدن سازی ممکن است به 1 ساعت و نیم و حتی 2 ساعت نیز در هر جلسه برسد اما شما در کراس فیت تنها یک ساعت و حتی 45 دقیقه درگیر این تمرینات هستید و می توانید به سرعت آن را انجام داده و به بهترین حالت ممکن به دیگر برنامه های روزانه خود برسید.

کراس فیت بهتر است یا بدنسازی؟

پاسخ این سوال در کراس فیت یا بدنسازی کاملا بستگی به خودتان دارد! این که از ورزشی که قصد دارید انجام دهید چه انتظاری دارید و می خواهید با وجود آن به چه برسید؟ با بازگشت به موارد بالا می توانید این تصمیم را نهایی نمایید.

هزینه کراس فیت بیشتر است یا بدنسازی؟

هزینه آن ها چندان فرقی با یکدیگر ندارد و با یک هزینه تقریبا مشابه می توانید هر کدام از دو ورزش کراس فیت و یا بدنسازی را انتخاب نمایید. البته که باشگاه به باشگاه و منطقه به منطقه این هزینه تفاوت خواهد داشت. اما بین این دو ورزش در یک باشگاه تفاوت فاحشی وجود نخواهد داشت.

جهت یافتن یکی از بهترین کلاس های بدنسازی نیز می توانید به روی بهترین باشگاه های بدن سازی در تهران  کلیک نمایید.

کراسفیت

مزیت های کراس فیت یا بدنسازی نسبت به هم

  • مدت زمان نتیجه گیری در کراس فیت بسیار کمتر از بدنسازی است.
  • در کراس فیت شما آسیب کمتری به نسبت بدنسازی خواهید خورد.
  • تنوع برنامه غذایی در کراس فیت بیشتر از بدنسازی است.
  • بدنسازی زیبایی بدن و عضله سازی تان را به بهترین نحو و بسیار مناسب تر از کراس فیت انجام می دهد.
  • در کراس فیت علاوه بر استقامت هوازی و انعطاف پذیری نیز کار می کند اما در بدن سازی بدنتان به شدت قدرتی عمل می کند.

در این مقاله سعی بر آن شد که به موضوع مقایسه این دو ورزش و پاسخ به کراس فیت بهتر است یا بدنسازی پرداخته شود. امید است که با مطالعه آن توانسته باشید تصمیم خود را برای انتخاب کراس فیت یا بدنسازی قطعی نمایید. توجه کنید که بهترین روش انتخاب اولویت بندی ست. اولویت بندی کنید و با توجه به اولویت بندی خود ببینید و تصمیم بگیرید که کراس فیت مناسبتان است یا بدنسازی.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha