• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401070200624
  • خبرنگار : 30188

یک مدل استراتژی بومی شده ایرانی که سود میلیاردی دارد!

یک مدل استراتژی بومی شده ایرانی که سود میلیاردی دارد!

 مدیریت استراتژیک بر این منطق استوار است که: فقط گفتن اینکه می‌خواهید به سود خالص 100میلیارد تومانی برسید موفقیت شما را تضمین نمی‌کند.!

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت مهندسین مشاور رسا، ممکن است پایان هر ماه دچار طوفان فکری شوید یا کار کردن در ایران شما را با چالش‌هایی رو به رو کرده باشد که در هیچ کتاب یا منبعی در مورد آن چیزی نوشته نشده است.

تصویر روشنی از اهداف خود دارید اما برنامه اصولی و دقیقی برای آن تدوین نشده است.

احتمالا به این فکر می‌کنید که اگر قدرت تحلیل درست از اتفاقات سیاسی و اجتماعی ایران داشتید جلوی خیلی از ضررهای شرکت شما گرفته می‌شد یا به سودآوری خیلی بیشتری می‌رسیدید.

شما نیاز به استراتژی دارید اگر جملات بالا در وضعیت فعلی شما صدق می‌کند. اما کدام مدل استراتژی برای شما مناسب است؟!

مدل‌های معروف مدیریت استراتژی در دنیا برای پیاده‌سازی در فرهنگ و اقلیم ایران نیاز به تغییراتی دارد، چون موضوع اصلی برای پذیرش یک مدل استراتژی در داخل سازمان فارغ از فرهنگ سازمانی، فرهنگ آن جامعه و محیط اطراف سازمان است.

تا اینجا ابهام و درد از این بود که برنامه استراتژی نداریم اما چه تعداد زیاد از سازمان‌هایی که حل‌المسائلی به قیمت داشتن برنامه استراتژی خرید کردند اما نمی‌دانند که طرز استفاده و اجرای آن چه طور است! شرکت‌های مشاوره‌ بسیاری که برای شما برنامه استراتژی تدوین می‌کنند اما ابهام‌هایی برایتان خواهد داشت که شما چه طور و با چه نکاتی باید آن‌ها را اجرا کنید.

پرستاری از یک برنامه استراتژی بسیار مهمتر از، داشتن برنامه استراتژی است.

شرکت مهندسین مشاور رسا در حوزه مدیریت کسب و کار و با بیش از یک دهه تجربه موفق و داشتن نشان عالی از مشتریان خود به دستاوردهای ارزشمندی رسیده است، یکی از دستاوردهای رسا بومی‌کردن مدل استراتژی در خدمت مدیریت استراتژی این شرکت است. که علی‌رغم این که ترکیبی از مدل‌های روز دنیاست، توانسته است با نقاط قوت خود باگ‌ها و خلاءهای فرهنگی مدل‌های معروف را با توجه به فرهنگ ایران و فرهنگ سازمان‌های ایران رفع، و از آن در جهت استراتژی عملیاتی‌تر در سازمان‌ها استفاده کند.

مدل مدیریت استراتژی-گروه رسا

تمایز شرکت رسا

قسمتی از تمایز شرکت رسا در همان دستاوردهاست که از مدل استراتژی متفاوت مخصوص رسا استفاده می‌کند. اما نکته اصلی، نوع همکاری شرکت رسا با سازمان‌ها در پیاده‌سازی و تدوین سبد استراتژی است که اصطلاحا به آن آبشاری‌سازی یا پیاده‌کردن طرح‌های استراتژی می‌گویند.

 معمولا شرکت‌های مشاوره بعد از تدوین، در کنار سازمان‌ها کم رنگ‌تر دیده می‌شوند. به دلیل اینکه طرح‌ها و نقشه‌ها را تحویل سازمان داده و دیگر وظیفه‌ای ندارند.

تفاوت رسا با سایر شرکت‌ها این است که بعد از تدوین برنامه‌های استراتژی نسبتا پررنگ‌تر در کنار سازمان‌ها دیده می‌شوند. به این دلیل که مشاوره اجرایی هستند و برای اجرا کردن برنامه‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند.

 این کمک شامل نظارت، بررسی، ارزیابی و اقدامات بهبود یافته هنگام اجرا است.

 این فشار و پیگیری برای پیاده‌سازی استراتژی کمک می‌کند تا سازمان زودتر به دستاوردهایی که به عنوان اهداف استراتژی تعریف کرده‌است برسد و میزان تحقق دستاوردهای استراتژیک برای آن سازمان افزایش پیدا کند.

مدیریت استراتژی و برنامه‌ریزی استراتژیک فقط برای مشاغل بزرگ نیست. حتی یک کسب و کار تک نفره هم باید استراتژی برای خودش در نظر بگیرد و در جهت اهداف معنادارش تلاش کند. توجه کنید کلمه کلیدی در اینجا " اهداف معنادار" است. هیچ فایده‌ای ندارد اگر برای چیزی کار کنید که نسبت به آن اشتیاق ندارید.!

شاید الان بهترین زمان تدوین برنامه استراتژی باشد. اکنون که تمام تلاش خود را به کار برده‌اید اما به نتایج مورد انتظار خود نرسیده‌اید.

 به یک بازی شطرنج فکر کنید. هدف شما برنده شدن است. اما برای انجام این کار، باید استراتژی خود را با توجه به شرایط تغییر بدهید ،اگر بازیکن دیگری با شروع آغازین بازی شما مقابله بکند، ادامه دادن به استراتژی که در نظر گرفته دیگر فایده‌ای ندارد، چون شکست خواهد خورد.                                          

استراتژی یک برنامه بلند مدت است.

بیشتر طرح‌های برنامه‌ریزی استراتژیک با این سؤال آغاز می‌شوند: «اکنون کجا هستیم و کجا می‌خواهیم باشیم؟»

مشاوره مدیریت-مدیریت استراتژی-رسا

همه چیز از هویت شرکت گرفته تا دلیل وجودیش را پوشش می‌دهد. به همین دلیل است که با تدوین یا بازنگری چشم انداز، مأموریت و ارزش‌های سازمان خود شروع می‌کنید. کسانی هستند که بر این باورند که چشم انداز، مأموریت و بیانیه‌های ارزشی «تأثیرگذار» راهی برای رفتن هستند. اما اگر این نظرات فقط برای تحت‌تاثیر قرار دادن مشتریان شما باشد، برای کسب و کار شما سودی نخواهد داشت.

در عوض چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های شما وجود دارند تا مشخص بکند که سازمان شما کیست، چه می‌خواهد و چگونه به هدفش خواهد رسید! اگر چشم انداز شما الهام بخش شما و کارکنانتان نباشد برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید. همه اعضای سازمان باید مسیری را که شما در پیش گرفته‌اید را بدانند و بتوانند شناسایی کنند.

تجسم ما، رویکرد ماست

اگر تصمیم گرفتید که استراتژی مخصوص خود را تدوین کنید گروهی از مجربین و خبرگان دانش مدیریت کسب و کار و برنامه‌ریزی استراتژی گرد هم آمده‌اند تا با توسعه نتایج پایدار و ایجاد زنجیره ارزش، به شما و سازمان‌تان در سودآوری بیشتر و تحقق چشم اندازها کمک بکند.

گروه مهندسین مشاور رسا ایده‌های جسورانه و راه ‌حل‌هایی برای رهبری افراد و سازمان‌ها که مبتنی بر تجربیات و روش‌های منحصر به فردِشان است، ارائه می‌دهند. برنامه های که برای شما نتایج واقعی را به ارمغان می‌آورند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha