• جمعه / ۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401070100225
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد:

محکومیت شهادت نیروی بسیجی در گرمسار/ برخورد قاطع با عوامل اغتشاش

محکومیت شهادت نیروی بسیجی در گرمسار/ برخورد قاطع با عوامل اغتشاش

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با محکوم کردن اغتشاشات اخیر از نسل جوان کشور خواست که در دام‌هایی که نظام استکبار برای مردم این دیار تدارک دیده نیفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطلبی در خطبه های امروز سمنان با اشاره به درگذشت مهسا امینی اظهار کرد: بی‌تردید هیچ مسلمان و ایرانی از فوت یک هموطن خود خوشحال نمی‌شود اما برخی به بهانه درگذشت این هم‌وطن به دنبال اغتشاش و ضربه زدن به نظام و کشورند که باید با آنها مقابله شود.

وی با اشاره به تاکیدات دین مبین و چهره رحمانی اسلام ادامه داد: ما پیروان امامی هستیم که وقتی خلخال از پای یک غیرمسلمان کشیده شد، فرمودند که اگر مسلمانی از غصه بمیرد، سزوار است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و بررسی پرونده مرگ دختر جوان ایرانی خاطرنشان کرد: بعد از این واقعه هم قوه قضاییه و هم رئیس جمهوری دستور پیگیری همه‌جانبه دادند تا اگر تعللی از کسی صورت گرفته مشخص و ابعاد مرگ این شهروند ایرانی بررسی و روشن شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سواستفاده های دشمنان از مرگ این دختر ایرانی گفت: اغتشاشات اخیر نشان می دهد که این اغتشاشات برنامه ریزی شده است و عده ای برای دامن زدن به آن آموزش دیدند.

صهیونیست ها به دنبال استخدام نیرو از بین اراذل و منافقین هستند
وی از صهیونیست ها به عنوان عوامل پشت صحنه نام برد و افزود: صهیونیست بین‌الملل و آنها که رهبری معظم انقلاب نوید نابودی و اضمحلال آنها را در سال های آتی دادند دشمن آشکار جمهوری اسلامی است و به دنبال استخدام نیرو از بین اراذل و اوباش، کومله، مفسدین،منافقین و دیگر گروه های معاندی است که منافع آنها در تضاد با جمهوری اسلامی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اغتشاشات اخیر گویای این است که برخی‌ها برای این کار آموزش دیدند اضافه کرد: دشمنان ما قدرت، اقتدار و امنیت بالای جمهوری اسلامی را برنمی تابند و از همین رو به دنبال نامن کردن کشور و ایجاد اغتشاش در کشوری هستند که در دنیا به عنوان الگو و اسوه مقاومت در برابر آنها ایستاده است.

وی با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش فرق زیادی دارد اظهار کرد: اعتراض اگر در بستر قانونی آن باشد چه بسا باعث پیشرفت نیز می شود اما آنچه امروز در برخی شهرها می بینیم اغتشاش است.

وی با اشاره به موفقیت های اخیر دولت گفت: دشمنان پس از حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل و اعلام شجاعانه پیگیری مسببان شهادت سردار سلیمانی، عضویت ایران در شانگهای و پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف و...به دنبال یک بهانه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی بودند تا این توفیقات را تحت شعاع قرار دهند و از همین رو به بهانه مرگ این دختر ایرانی به دنبال اغتشاش و دامن زدن به ناامنی ها در کشور هستند.

می خواهند برتری های جمهوری اسلامی را زیرسوال ببرند
مطیعی با بیان اینکه آنها می خواهند برتری های جمهوری اسلامی در گفت‌وگو را زیرسوال ببرند گفت: صهیونیست ها و دنیای استکبار به دنبال ضربه زدن به کشورند.

وی با انتقاد از برخی بی‌حرمتی‌ها به قرآن و امکان مقدسه ای همچون مساجد به بی حرمتی به پرچم ایران در برخی اغتشاشات پرداخت و افزود: بدون تردید هیچ ایرانی –حتی اگر عرق مذهبی نیز نداشته باشد- به خود اجازه نمی دهد که به پرچم کشورش اهانت کند پس این اغتشاش‌گران دوستدار ایران نیستند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ما اهانت به مقدسات را تاب نمی آوریم ادامه داد: ما مردم توهین به قرآن، پیامبر، شهدا، نیروهای بسیج و نیروهای زحمتکش انتظامی که حافظان امنیت هستند و توهین به مقام معظم رهبری را برنمی تابیم لذا از مسوولان قضایی انتظار می رود که با اغتشاش گران برخورد جدی کنند.

مطیعی با بیان اینکه هیچ ایرانی حتی اگر مذهبی نباشد و عرق ملی داشته باشد پرچم کشورش را آتش نمی زند تصریح کرد: این اغتشاش گران که به مقدسات مردم و پرچم کشور توهین می کنند عوامل و مهره های دشمنان نظام هستند و باید با آنها برخورد شود.

وی به آتش زدن آمبولانس و اتوبوس های شهرداری در برخی شهرها اشاره و اظهار کرد: در برخی شهرها اموال ملی و دولتی و حتی برخی از اموال خصوصی مردم را از بین بردند لذا این افراد معترض نیستند بلکه اغتشاش گر و عوامل استکبار جهانی هستند.

محکوم کردن شهادت نیروی بسیجی در گرمسار

وی با بیان اینکه برای استقرار این نظان خون های زیادی ریخته شده گفت: برای این نظام چه قبل و چه بعد از انقلاب زحمات و اسارت های زیادی کشیده شده و لذا انتظار می رود دستگاه قضایی مقتدرانه با عوامل این اغتشاش ها برخورد قاطع کند تا دیگر هوس ایجاد هرج و مرج و اغتشاش را نداشته باشند.

وی با اشاره به شهادت یک نیروی بسیجی در اغتشاشات گرمسار گفت: شهادت شهید محمدحسین سوری را به خانواده ایشان تسلیت می گوییم و از دادگستری استان انتظار می رود که با عوامل این جنایت برخورد شدید کنند.

وی از همه مردم استان خواست با حضور در مراسم ها و راهپیمایی ها این جنایات را محکوم و با ابراز انزجار از این اغتشاشات به اقتدار کشور و نیروهای خدوم انتظامی کمک کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل گفت: این که رئیس جمهور مقتدرانه در کشوری که قاتلان سردار سلیمانی در آنجا است عکس سردار سلیمانی را بلند کنند و بگوییند که پیگیر عوامل شهادت این سردار بزرگ هستیم نکته مثبتی است که در دولتمردان جمهوری اسلامی وجود دارد.

مطیعی عضویت ایران در شانگهای را از دستاوردهای بزرگ کشور در وانفسای تحریم ها برشمرد و افزود: نظام استکبار به دنبال تحت شعاع قراردادن این دستاوردها بود و از همین رو به دنبال ایجاد اغتشاش در داخل کشور هستند.

امام جمعه سمنان به بازگشایی حضوری مدارس در هفته پیش رو پرداخت و گفت: بازگشایی حضوری مدارس با ۱۶ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۶۰۰هزار کلاس اولی در روزهای آینده به فضای فرهنگی و آموزشی کشور شادابی می دهد.
وی افزود: انتظار می رود که کادر آموزشی کادر مورد نیاز جمهوری اسلامی را به احسن وجه تربیت کنند.
به گزارش ایسنا-نمازگزاران و اقشار مختلف مردم سمنان و دیگر شهرهای استان پس از برگزاری نماز جمعه در محکومیت اهانت به مقدسات در پی اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha