صادق ستاریفرد سهشنبه ۲۹ شهریور در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس به برگزاری مراسم های آغازین سال تحصیلی اشاره و اضافه کرد: تاکید است که این برنامه ها توسط دانشآموزان اجرا شود تا وجه هویتی آنان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.
ستاریفرد از اقدام اخیر این اداره کل در برپایی موکب ویژه فرهنگیان در کربلای معلی قدردانی و ضمن تاکید بر استمرار این حرکت و الگوگیری از آن، ادامه داد: الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.
وی همچنین با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرح های بزرگ ملی دولت در مردمی سازی در حوزه ورزش دانش آموزی، اجرای طرحهای شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانواده ها و همچنین طرح شهید سلیمانی درخصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس فارس را شایسته سپاس دانست.
ستاریفرد خواستار تبیین فعالیتهای آموزش و پرورش فارس در راستای امیدآفرینی شد و گفت: تبیین این فعالیت ها منجر به الگوگیری سایر نهادهای دولتی نیز خواهد شد چرا که آموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد.
او با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجه آموزش و هم به وجه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود، گفت: در دوران کرونا وجه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد، بنابراین استفاده از روشهای نوین تربیتی و دینی برای رفع این نقیصه ضرورت دارد؛ در این راستا باید به موضوع انس با قرآن و اقامه نماز در مدارس، توجه داشت.
ستاری فرد به برخی چالش های پیش روی اموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: این مسایل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سخت و سنگینی را برای حل این مسایل سپری کرده است که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات