• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401061914601
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

ضعف سواد پایه دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی پرلز

ضعف سواد پایه دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی پرلز

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای جلوگیری از نرخ تکرار پایه دانش آموزان سال اول ابتدایی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، معصومه نجفی در آیین تجلیل از منتخبین طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، بر اهمیت تسلط معلمان بر ابعاد محتوایی کتب درسی تأکید و خاطرنشان کرد: نرخ تکرار پایه اول ابتدایی، نیاز جدی در طراحی یک برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی را نشان می‌دهد و باید در این راستا اقدامات فوری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در پایه اول ابتدایی بیشتر به مهارت نوشتاری توجه شده است، افزود: توجه ۱۰ درصدی به مهارت خواندن، اندیشیدن، تفکر کردن و درک مطلب در دوره ابتدایی، منجر به ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون‌های بین‌المللی پرلز شده است.

نجفی با اعلام این خبر که معاونت ابتدایی در حال تدوین یک طراحی آموزشی باهدف تقویت مهارت خواندن در پایه اول ابتدایی است؛ افزود: در این طرح دانش‌آموز در هر هفته دو کتاب داستان با محتواهای مشخص در حیطه‌ زبان‌آموزی و ادبیات مطالعه خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی بر ضرورت توجه بر کیفیت‌بخشی به اقدامات و پرهیز از هرگونه فعالیت‌های مقطعی و سطحی تأکید کرد و گفت: طرح یار مهربان باهدف تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس با کتاب‌هایی که متناسب با طراحی آموزشی معلم باشد از دیگر برنامه‌های معاونت ابتدایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha