• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401061713465
  • خبرنگار : 71536

گزارش کامل ایسنا از نشست خبری رئیس فدراسیون فوتبال؛

روایت تاج از پرونده‌های قضایی، قرارداد کی‌روش، لیست دلال‌ها، تصرف زمین فدراسیون و ...

روایت تاج از پرونده‌های قضایی، قرارداد کی‌روش، لیست دلال‌ها، تصرف زمین فدراسیون و ...

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری پس از انتخاب دوباره‌اش به این سمت درباره مسائل مختلف از جمله پرونده‌های قضایی خود و وضعیت تیم ملی فوتبال صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و جدایی اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی این تیم، مهدی تاج،‌ رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری پیرامون این اتفاقات صحبت کرد. این نشست از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) در حضور اهالی رسانه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.

مهدی تاج در آغاز این نشست درباره پرونده‌های بازش در قوه قضاییه صحبت کرد. او گفت: خودم یکسری صحبت‌ها دارم که می‌خواهم عنوان کنم. من حدود ۴۰ سال است که کار مدیریتی می‌کنم و در بخش‌های مختلفی کار کرده‌ام. به جز زمانی که افتخار داشتم و به عنوان سرباز در جنگ بودم، در باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال کار کرده‌ام. در طول این مدت سه پرونده دارم که فکر می‌کنم تعدادش برای این مدت قابل قبول است. هر سه پرونده‌ام هم فوتبالی است. یکی مربوط است به به‌کارگیری دو بازنشسته یعنی آقایان بهاروند و ساکت که هیچکدام بحث سوءاستفاده مالی ندارند.

هر زمان صحبت از پرونده ویلموتس می‌آید می‌گویند فساد ویلموتس!

۲ میلیون یورو  پول از شستا گرفته شد با مجوز معاون اول رئیس جمهور و شورای عالی امنیت کشور اما این مبلغ دیر پرداخت شد و ویلموتس هم اقدام به فسخ قرارداد کرد. تمام مربیان خارجی شاغل در ایران که اینگونه فسخ کردند تمام پولشان را گرفتند و تنها حکمی که شکسته شد و نصف شد،‌ حکم ویموتس بود.او ادامه داد: درباره پرونده اول دلایل قطعی به قاضی ارائه داده‌ام. پرونده دوم درباره فعالیت‌های من و همکارانم در سازمان لیگ است که نام من و ۱۴ همکارم مثل کفاشیان، بهاروند، حسن‌پور و ... در آن است که بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را عادی دانسته اما بازرسی برگردانده و متهم هستیم که منافع کشور را ندیده‌ایم و تخفیف زیاد داده‌ایم به کسی که تبلیغات محیطی را در اختیار داشته است. این هم جنبه مدیریتی و ترک فعل دارد.

تاج در ادامه گفت: هر زمان صحبت از پرونده ویلموتس می‌آید می‌گویند فساد ویلموتس. این پرونده شبیه پرونده برانکو، استراماچونی و کالدرون است اما پرونده ویلموتس را با نام فساد می گویند و در ذهن مردم با همین اسم می آید. می‌دانید هر مربی‌ای که دو ماه پولش را ندهند می‌تواند طبق قانون فیفا قراردادش را فسخ کند. همین هفته مربی چلسی را اخراج کردند و کل پولش را دادند اما کسی اسم فساد برایش مطرح نکرد. ۲ میلیون یورو  پول از شستا گرفته شد با مجوز معاون اول رئیس جمهور و شورای عالی امنیت کشور اما این مبلغ دیر پرداخت شد و ویلموتس هم اقدام به فسخ قرارداد کرد. تمام مربیان خارجی شاغل در ایران که اینگونه فسخ کردند تمام پولشان را گرفتند و تنها حکمی که شکسته شد و نصف شد،‌ حکم ویموتس بود.

او همچنین گفت: ما ۲ میلیون یورو را زمانی گرفتیم که ۱۲ هزار تومان بود یعنی می‌شود ۲۴ میلیارد تومان. فدراسیون در همان دوره ۲۵ میلیارد تومان به شستا پول داده است یعنی یک میلیارد تومان هم بیشتر اما چون فدراسیون در زمان لازم به حکم دادگاه،‌ درخواست تجدیدنظر نداد، هنوز دو ساختمان فدراسیون دست شستا مانده اما به رئیس قوه قضاییه نامه نوشته‌ایم که همه پول را پرداخته‌ایم و امیدواریم با عنایت ایشان و تجدیدنظرخواهی جدید، این دو ساختمان را پس بگیریم.

صداوسیما توان پرداخت حق پخش را ندارد

ما نمی‌دانستیم قاضی‌زاده و آقای راستینه تا این حد به فوتبال علاقه دارند اما اگر تا این حد اهمیت می دهند، به فوتبال استان خودشان بپردازند. ما به هر نماینده‌ای که بخواهد هر سوالی بپرسد جواب می‌دهیم اما این افراد یک بار درباره حق پخش صحبت نکرده‌اند.او درباره بحث پرونده فولاد مبارکه نیز گفت: من بازنشسته فولاد مبارکه بودم. من ماهی ۲۰ میلیون در سه سال گرفتم. هرکسی هر پرونده دیگری از من دارد منتشر کند. یکسری از هفته گذشته سازمان یافته کار کردند و ناگهان همه رسانه‌ها نوشتند که قوه قضایی تمام جرایم تاج را منتشر کرد که فقط قتل و آدم ربایی در آن نبود. تنها نامه‌ای که برای قوه قضاییه آمد استعلام دبیرکل از دادستان بوده که پرسیدند چند پرونده باز دارم که همین سه پرونده را اعلام کردند.

او درباره اظهارات نمایندگان مجلس به خصوص قاضی‌زاده هاشمی گفت: نماینده دغدغه‌اش نباید فقط فوتبال باشد. او ۱۰۰ بار، ۲۰۰ بار یا هر مقدار و هر ساعتی در هر شبکه‌ای که خواست صحبت کرد. اجازه بدهید قوه قضاییه درباره این مساله تصمیم بگیرد. ما نمی‌دانستیم او و آقای راستینه تا این حد به فوتبال علاقه دارند اما اگر تا این حد اهمیت می دهند به فوتبال استان خودشان بپردازند. تمام مجلس فقط این دو نفر نیستند ولی ما به هر نماینده‌ای که بخواهد هر سوالی بپرسد جواب می‌دهیم.

تاج در ادامه گفت: این افراد یک بار درباره حق پخش صحبت نکرده‌اند. معتقدم صداوسیما الان توان پرداخت حق پخش را ندارد. دوما برخی از تیم‌های ما از دولت پول می گیرند. من طرحی را آماده کرده‌ام که مدل فیفا و AFC است. امیدواریم یک روزی در خرم آباد و کرمانشاه هم تیم داشته باشیم نه فقط در شهرهایی که فقط کارخانه دارند. امیدواریم استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان هم تیم داشته باشند. صدا و سیما به جای دشمنی کردن می‌تواند با فدراسیون فوتبال کار کند و یک طرح مدون داشته باشیم و سال‌های سال با این طرح کار کنیم. مدل پیشرفت فوتبال خیلی سخت نیست. می‌توانیم وام بگیریم، یاد بگیریم و به تمام قوانین کشور هم احترام بگذاریم.

حذف اسکوچیچ برایم سخت بود

او با اشاره به بحث تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ مربی بسیار محترم و معتدلی است. برای خودم خیلی سخت بود. خدا را شاهد می‌گیرم که حذف اسکوچیچ برایم سخت بود. مربی بسیار آرام و زخمتکشی بود. در سخت‌ترین شرایط، تیم ملی ما را بر عهده گرفت و صعودش را قطعی کرد. خواهش می‌کنم به افتخار ایشان دست بزنید. من دیدم که شرایط تیم ملی و بازیکنان خوب نبود. نمی‌خواهم این مسائل باز شود. به این نتیجه رسیدیم که اگر الان سرمربی را تعویض کنیم به نفع کشور است.

ما دو دوره متوالی با کی‌روش به جام جهانی رفتیم. اینکه می‌گویند من سوءاستفاده کرده‌ام، سند بیاورند. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، خودرو می‌دادند که من نگرفتم. یک ریال هم در این ۱۳ سال در فدراسیون، دستمزد رومیزی و زیرمیزی نگرفتم.تاج ادامه داد: الان می‌گویند که هیچ‌کس نمی‌تواند ضمانت کند که اگر کی‌روش را آوردیم نتایج بهتری می‌گیریم اما سابقه آقای کی‌روش در تیم ملی ما و نتایج گرفته شده در گذشته و بازی‌هایی که تیم ملی را هدایت کرده و هشت سال هم با تیم بوده ما را به این باور می‌رساند که مسیر درستی را می‌رویم و مسیر خوبی را شروع کرده ایم. برای من ساده بود که اسکوچیچ بماند و مسئولیتی قبول نکنم. می‌توانستم بگویم من او را نگذاشته‌ام اما اسکوچیچ را برای خاطر کشور برداشتم.

انتخاب کی‌روش به نفع کشور است

وی ادامه داد: می‌دانم یک عده از عزیزان و بزرگان به هر دلیلی با آمدن کی‌روش و بنده مخالف هستند. من واقعا به احترام تیم ملی و کشور و به احترام پرچم عزیزمان دست همه را می‌بوسم و برای کشور می‌خواهم که از تیم ملی و شرایط موجود حمایت کنند. به هر جهت تیم ملی کشورمان است و در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا حضور داریم. به نظرم این انتخاب به نفع کشور است. ما دو دوره متوالی با کی‌روش به جام جهانی رفتیم. اینکه می‌گویند من سوءاستفاده کرده‌ام، سند بیاورند. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، خودرو می‌دادند که من نگرفتم. یک ریال هم در این ۱۳ سال در فدراسیون، دستمزد رومیزی و زیرمیزی نگرفتم. اگر چیزی هست منتشر کنید. اینکه یک نماینده‌ای بگوید فساد در فوتبال هست، دلیل نمی‌شود.

تاج افزود: چه کسی هست که پرونده نداشته باشد؟ برای من راحت بود که کاری نکنم و تیم ملی همینطور به جام جهانی برود. آقای رئیس جمهور چند بار اعلام کرد که از تیم ملی حمایت می‌کند.

قرارداد کی‌روش را موقت بستیم و ماهانه ۵۰ هزار یورو می‌گیرد. ۵ دستیار دارد که هر کدام ۳۰ هزار یورو می‌گیرند. این قرارداد تا پایان جام جهانی است و البته امکان ادامه همکاری تا جام ملت‌ها وجود دارد. از کی‌روش تشکر می‌کنم.مهدی تاج با بیان اینکه "وقتی دولت از تیم ملی حمایت می‌کند چرا عافیت طلبی کنیم؟" گفت: در هر صورت فکر می‌کنم انتخاب اسکوچیچ درست بود. اگر به زعم خیلی از عزیزان، غلط است، حمایت کنند که تیم ملی کشور رشد کند.

قرارداد کی‌روش و دستیارانش در ماه ۲۰۰ هزار یورو است

وی درباره ترکیب کادر فنی هم گفت: ما یک الگوبرداری از کشور آلمان داریم. آن ها به مربیان داخلی علاقه دارند. برخی صحبت بزرگان هم این است که از مربی داخلی حمایت کنیم. یک مربی داخلی عالی را کنار کی‌روش می‌گذاریم که بتوانیم بعد ها امیدوار باشیم که از سرمربی داخلی بهره ببریم. این رویه بسیار خوبی است که انجام شده است. از مربیان داخلی مانند مایلی کهن، مهاجرانی، فرکی، شاهرخی، قلعه نویی و ... تشکر می‌کنم که یک روزی تیم ملی را هدایت کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: الان مدیریت می‌کنیم که یک روزی مربی داخلی داشته باشیم. قرارداد کی‌روش را موقت بستیم و ماهانه ۵۰ هزار یورو می‌گیرد. ۵ دستیار دارد که هر کدام ۳۰ هزار یورو می‌گیرند. این قرارداد تا پایان جام جهانی است و البته امکان ادامه همکاری تا جام ملت‌ها وجود دارد. از کی‌روش تشکر می‌کنم. ایشان این مسئولیت را برای همین مدت پذیرفت. برای او این حسن را دارد که برای پنجمین بار روی نیمکت یک تیم در جام جهانی می‌نشیند. ما مربی‌ای را استخدام می‌کنیم که هشت سال با تیم ملی ما کار کرده است. او شرایط تیم ملی را می‌داند. من مطمئنم یک نظم قوی و مسنجم به نیمکت و رختکن و اردوهای تیم ملی بازمی‌گردد و شاید در آینده استفاده بهینه‌ای کنیم.

ریشه مخالفت‌های صداوسیما بحث حق پخش است

مهدی تاج درباره درخواست خود از مسئولان و نهادهای مختلف برای افزایش وفاق و همدلی گفت: من از همه تشکر می‌کنم و دست همه را می‌فشارم. هیچ گلایه‌ای هم ندارم. اگر من هم جای شما بودم و می‌گفتند در پرونده ویلموتس فساد شده، باور می‌کردم. امیدوارم بتوانیم ما و شما این تنش را دور کنیم. کمک کنید که هیچ تنشی نباشد. از رئیس جمهور و رئیس مجلس و مسئولان محترم کشوری تقاضا دارم که کمک کنند. از رئیس صداوسیما درخواست دارم که کمک کند و تیم ملی را از خود بداند. متنی را که امروز بازیکنان در اینستاگرام گذاشته‌اند، رویت نکرده‌ام. فقط شنیدم چنین چیزی انجام شده است. ما سرباز کوچکی هستیم. از همه تشکر می‌کنیم. سعی کنند اگر نقدی هم هست، سازنده باشد. نمی‌توانیم به صداوسیما بگوییم که اگر انتقاد می‌کنید، یک نفر را هم از بین ما بیاورید که پاسخ بدهند؟ ما می‌دانیم که ریشه این اتفاقات، حق پخش است.

او ادامه داد: ما با کمک شما دست به دست هم می‌دهیم. تیم ملی متعلق به فقط من و شما و صداوسیما نیست. این تیم متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است. متعلق به شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی است. متعلق به شهدای گرانقدر کربلای ۴ و ۵ و جنگ تحمیلی است. متعلق به جانبازانی است که همین الان برای نفس کشیدن مشکل دارند. تیم ملی متعلق به همه این افراد است. انتظارم این است که پشت تیم ملی باشیم. تلاش‌مان این است که در سه بازی دور گروهی جام جهانی که بسیار اهمیت دارد و انگیزه‌ من همین بود و هست، نتایج خوبی بگیریم.

تنها جایی که برای سیستم VAR پیشنهاد داده صداوسیماست. اگر مزایده نگذاریم باید به بازرسی برویم و پرونده های قضایی من بیشتر می‌شود (می‌خندد). نمی‌توانیم با هر شرکتی قرارداد ببندیم. ما با شرکت‌های صهیونیستی و یک شرکت آمریکایی که از سوی فیفا تایید شده‌اند قرارداد نمی‌بندیم

نزدیک بود یک بازی دوستانه را از دست بدهیم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نامه سرگشاده خود به رئیس سازمان صدا و سیما که در آن به جریانی اشاره شده بود که برای برکناری و تخریب او تلاش می‌کند گفت: گفتم بر اساس قانون اگر کسی پرونده مفتوحی را رسانه‌ای کند، متخلف کند. اگر کسی پرونده‌ای را که منجر به حکم نشده است رسانه‌ای کند، متخلف است. این پرونده ما هم که فوتبالی است. شما بهتر می‌دانید کانون این تخریب‌ها کجاست. انتخاباتی صورت گرفت و ناظران فیفا و AFC ناظر بودند و تبریک گفتند. همین امروز دنبال ۸ میلیون دلار هستیم. همکارانم می‌دانند که بازی با دو تیم اروگوئه و سنگال هزینه‌بر است. باید پولی را خرج کنیم اما نمی‌توانستیم منتقل کنیم. ما از AFC تشکر کردیم و نامه زدیم و پول را به حساب قطر ریخت و قطر هم به حساب اتریش ریخت که مشکل ما حل شود.

تاج افزود: تیم مدیریتی قبلی بازی‌ها را هماهنگ کرده بود اما مبالغ آن واریز نشده بود. اگر امروز این پول واریز نمی‌شد، یکی از بازی‌ها را از دست می‌دادیم. من از صداوسیما هم تشکر می‌کنم. همه صداوسیما که یک شبکه و یک برنامه نیست. دیشب معاون بنده را به یک برنامه دعوت کردند. او هم توضیحاتی را ارائه کرد. شبکه‌های متفاوتی هستند که دست همه را می‌فشارم و به همه علاقه‌مند هستم. به همه آن‌ها ارادت دارم. خجالت می‌کشم چیزی بگویم و کارمندان صداوسیما ناراحت شوند.

اگر VAR را به مزایده نگذاریم باید به بازرسی برویم و پرونده‌های قضایی من بیشتر می‌شود!

مهدی تاج درباره ورود کمک داور ویدیویی به ایران گفت: VAR یکی از گرفتاری‌های ماست. اگر این پرونده را حل نکنیم، فقط فغانی را در رویدادهای بین‌المللی خواهیم داشت. این برای ما بد است. آهسته آهسته VAR را اجباری می‌کنند. دقیقا نمی‌دانم چند داور الیت داریم اما داوران ما دیگر به رویداد بین المللی دعوت نمی‌شوند. باید تلاش کنیم VAR را داشته باشیم. این سیستم هزینه نیست بلکه درآمد است. این سیستم فایده است. دعواهای فوتبالی را حل می‌کند و دوما بعضی‌ها میلیون‌ها دلار می‌دهند که برنده شوند. تنها جایی که برای این سیستم پیشنهاد داده صداوسیماست. اگر مزایده نگذاریم باید به بازرسی برویم و پرونده های قضایی من بیشتر می‌شود (می‌خندد). نمی‌توانیم با هر شرکتی قرارداد ببندیم. ما با شرکت‌های صهیونیستی و یک شرکت آمریکایی که از سوی فیفا تایید شده‌اند قرارداد نمی‌بندیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تلاش خودمان این است که با یک برنامه‌ریزی مدون به سمت اینکه VAR را آماده کنیم، برویم. یک روزی این کمپ تیم ملی را درست کرده بودیم اما الان مشکلاتی دارد. نمی‌دانم اگر کی‌روش این چمن را ببیند چه می‌گوید. یک روز می‌خواستم با کفش روی این چمن بروم که کی‌روش گفت خواهش می‌کنم با کفش نرو تا بقیه هم نروند. VAR در اولویت است. شک نکنید این سیستم را به سرعت اجرا می‌کنیم. سعی می‌کنم خیلی احتیاط نکنیم. قبلا خیلی محتاط بودم. فکر کردم شاید یک عیب باشد. اگر به نتیجه رسیدم، اقدام می‌کنم.

مهدی تاج در پاسخ به این سوال که کی‌روش چه زمانی وارد ایران می‌شود؟ گفت: قرارداد کی‌روش، زمان، مبالغ و دستیارهایش مشخص شده است. او به سرعت به ایران می‌آید و اردوی اتریش را با ایشان دنبال خواهیم کرد.

قول نمی‌دهم اما شاید بتوانم صدور مجوز حرفه‌ای را به ایران برگردانم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آزادسازی منابع مالی ایران در فیفا و AFC و استفاده از سمت خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفت: ۲۰.۶ میلیون دلار از فیفا و AFC طلبکار هستیم. بخش بسیار کمی مربوط به باشگاه‌هاست. بیشتر این منابع متعلق به فدراسیون فوتبال است. این ۲۰ میلیون دلار عدد قابل ملاحظه‌ای است که اگر گرفته شود، مشکلمان حل می‌شود. ما پول‌هایی را که می‌گیریم صرف امور جاری نمی‌کنیم. این پول صرف ساخت و ساز می‌شود. این منابع بیشتر در بخش عمرانی است. هنوز محل ساختمان فدراسیون فوتبال مانده است. برای تیم ملی هم هزینه می‌کنیم. اگر در AFC باشم و خاصیتی برای ایران نداشته باشم، همان بهتر که نباشم. باید تلاش کنم که این پول‌ها آزاد شود و یکسری کارها را انجام دهیم.

کریمی اسطوره است و شاید کسان دیگر هم ما را دوست نداشته باشند ولی مجمع به موجب قانون من را انتخاب کرد. علی کریمی محترم است. شاید همین امروز هم استوری بگذارد. من این مسائل را می‌بینم و احترام قائل هستم. اگر پیشنهادی بدهند که بتوانم اجرا کنم به دیده منت قبول دارم.وی درباره سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: یکی از دلایل آمدن من همین بود. یک عده می‌گفتند شما که رفتی چرا آمدی؟ می‌دانید که حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا یعنی اینکه از گردونه بین‌المللی حذف شده‌اند. این دو تیم چقدر طرفدار دارند؟ از مدیران که بپرسید می‌گویند ۱۰۰ میلیون. متاسفانه تعلیق فوتبال ایران هم از بخش مجوز حرفه‌ای قبل از این به مدت یک سال تمدید شد. در دوره خودمان به شیخ سلمان گفتم خیلی بد است که ما نمی‌توانیم خودمان مجوز دهیم و گروه ژاپنی و کره‌ای باید تایید کنند. گفت حرفت درست است و صدور مجوز را به خودمان واگذار کرد. ما هم یک تیم گذاشتیم. متاسفانه پارسال با اتفاقاتی که رخ داد مجوز را از ما گرفتند و هر دو تیم را محروم کردند. ما نگران هستیم. الان نگران نساجی هستیم. پرسپولیس و استقلال که فعلا از آسیا حذف شده‌اند. من از شیخ سلمان خواستم وقت بدهد که با او جلسه بگذارم. قول نمی‌دهم اما شاید بتوانم صدور مجوز حرفه‌ای را به ایران برگردانم.

او در واکنش به اینکه چطور به خاطر بیماری رفت و اکنون به خاطر حل شدن مشکلات برگشته است؟ گفت: یک مدت وضعیت قلبم نگران کننده بود. حتما می‌دانید که استند و دریچه گذاشتم و در ترکیه بستری شدم. پزشکان به من گفتند که کناره‌گیری کن. تا جایی رسیدم که در همین کمپ تیم ملی سکته کردم. برای مجمع فوتبال بوشهر عازم بودم که یک راست به بیمارستان رفتم و پزشکم ادامه فعالیت من را صلاح ندید. گفت اگر ادامه دهی مشکلاتی برایت رقم می‌خورد. وزیر ورزش هم به اینجا آمد و با پزشک معالج صحبت کرد و توصیه‌ای برای ادامه نداشت. فکر می‌کنم الان شرایط بهتری دارم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتقادهای علی کریمی گفت: کریمی اسطوره است و شاید کسان دیگر هم ما را دوست نداشته باشند ولی مجمع به موجب قانون من را انتخاب کرد. علی کریمی محترم است. شاید همین امروز هم استوری بگذارد. من این مسائل را می‌بینم و احترام قائل هستم. اگر پیشنهادی بدهند که بتوانم اجرا کنم به دیده منت قبول دارم.

از استیلی تشکر می‌کنم

او درباره استعفای استیلی از تیم ملی اظهار کرد: من استعفای استیلی را ندیده‌ام. از زحمات ایشان در دوره سرپرستی تیم ملی تشکر می‌کنم.

تاج درباره مخالفت باشگاه فولاد با فعالیت نکونام در تیم ملی گفت: امیدوارم که مشکل نکونام حل شود و خودم هم رایزنی می‌کنم که نکونام را به عنوان یک مربی خوب و سرمایه‌گذاری برای آینده در تیم ملی داشته باشیم. این مدل آلمانی است که عده‌ای را کنار تیم ملی می‌گذارند که سرمربی شوند. ان‌شاءالله این اتفاق رخ می‌دهد.

بحث دلالی هم در کشور خیلی جدی است. دلالی در بازیکن معرفی کردن و لیست دادن ریشه کرده است. در بعضی لیست‌ها هم ردپای برخی از دلال‌ها دیده می‌شود. در فدراسیون خودمان هم قبلا بود. کاری به دیگران ندارم.

اگر نکونام نیامد تعجب نکنید!

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه چه تمهیداتی اندیشیده که مشکلات گذشته میان کی‌روش و منتقدان بروز نکند؟ گفت: دو اتفاق در دوره ما مهم است و ممکن است فشار زیادی وارد شود. نمی‌دانم آینده خودم در ادامه این مسیر چیست. می‌دانم این مسیر چه مخاطراتی دارد و می‌دانم با چه کسانی در برخورد هستم. امیدوارم راه حل دوستانه‌ای پیدا کنم. یکی هم بحث کی‌روش است. آوردن کی‌روش ممکن است بار مضاعفی برای من داشته باشد و ناحیه مخالفت در هر دو مورد هم یک جنس است. من عاشق این نیستم که عاشق کی‌روش باشم. خودم هم به او انتقاد داشتم. به خاطر کشور احساس می‌کنم که این تصمیم درست است و کار خوبی می‌کنیم. امیدوارم کسانی که پشت این دیوار هستند و هجمه وارد می‌کنند انصاف به خرج دهند. مثلا اگر درباره حق پخش صحبت می‌کنم به این خاطر است که فوتبال تعطیل نشود. امیدوارم اینطور فکر کنند و انگ تقابل و خیانت و وابستگی و اجنبی پرستی را به ما نچسبانند. من برای شادی مردم فکر می‌کنم و اصلا و ابدا اجنبی پرست نیستم.

وی درباره اینکه آیا با کی‌روش در جام ملت‌ها ادامه می‌دهد؟ تصریح کرد: جام ملت‌ها جزو قرارداد او نیست. خودمان امیدواریم بتوانیم از او استفاده دیگری کنیم. شاید از کی‌روش به عنوان مدیر فنی تا جام ملت‌ها استفاده کنیم و نکونام سرمربی ما باشد. البته همچنان در حال رایزنی برای حضور نکونام هستیم و اگر فردا شنیدید که اگر او نیامد، تعجب نکنید.

در بعضی لیست‌ها ردپای برخی از دلال‌ها دیده می‌شود

مهدی تاج درباره اصلاح و برخورد با جریان‌های مداخله‌گر و دلال گفت: یکی از بحث‌های ما اخلاق‌مداری است. تلاش می‌کنم کمیته‌ای داشته باشیم که معنویت یک بار دیگر در فوتبال بیشتر شود. نمی‌گویم نیست اما باید بیشتر شود. یک مجموعه خلق می‌کنیم برای جلوگیری از مربیان و بازیکنانی که ضرورتی برای ورودشان به کشور نیست مثل ویلموتس که خودمان آوردیم. باید از خودمان هم انتقاد کنیم. او مربی نهم دنیا بود اما جواب نداد. اگر او را نگه می‌داشتیم بدتر می‌شد. باید جلوی این بایستیم. بحث دلالی هم در کشور خیلی جدی است. دلالی در بازیکن معرفی کردن و لیست دادن ریشه کرده است. در بعضی لیست‌ها هم ردپای برخی از دلال‌ها دیده می‌شود. در فدراسیون خودمان هم قبلا بود. کاری به دیگران ندارم. هنوز هم این مساله هست. مجموعه‌ای از بحث‌ها را دنبال می‌کنیم که یکی هم مسائل اخلاقی است.

ارباب و نوکر چیست؟ اعتقادم این است که رفتار ما با کی‌روش باید همان رفتار مناسب باشد. رفتار او هم باید با همه ارکانی که با او کار می‌کنند، درست باشد. این حق ماست. ما یک نفر را استخدام می‌کنیم که برای ما کار کند و نه اینکه ما را مدیریت کند.

پرونده‌هایم باید در فدراسیون فوتبال رسیدگی شوند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر قوه قاضییه او را در پرونده‌های مذکور محکوم کند، از ریاست فدراسیون استعفا می‌کند؟ اظهار کرد: بنده سه پرونده دارم که همه فوتبالی است و به زعم من با توجه به اساسنامه که در بند یک می‌گوید اینجا موسسه‌ای است مستقل و خصوصی که با قوانین جمهوری اسلامی و فیفا اداره می‌شود،‌ همه پرونده‌هایم باید در فدراسیون فوتبال رسیدگی شوند. قوانین جمهوری اسلامی برای ما لازم الاطاعت است. اگر کسی سرقت کند و قوه قضاییه برای این نوع جرایم حکم دهد، نباید قوه قضاییه او را از حضور در فوتبال محروم کند بلکه فیفا متناسب به آن برخورد می‌کند. خودم برای افغانستان نماینده فرستادم. رئیس فدراسیون جرایمی داشت و قوه قضاییه برای جرم کیفری او حکم مثبت داده بود. وقتی این حکم صادر شد، AFC مستقل از آن حکم، او را به مدت ۱۰ سال محروم کرد. اگر کسی جرم کند، باید "بابای او را هم در بیاورند" ولی اگر حکم فوتبالی باشد و مثلا بازنشسته‌ای را به کار بگیرد، در این صورت نهادهای ورزشی باید برخورد کنند. ما جرایم موثر و غیر موثر هم داریم. جرایم موثر، محرومیت اجتماعی دارند. کسانی که باندهای فساد راه می‌اندازند و مرتکب قتل می‌شوند، در هیچ جا نمی‌توانند کار کنند و فیفا و AFC هم دخالت نمی‌کنند ولی اگر پرونده فوتبالی باشد باید در محاکم ورزشی حل شود.

رابطه ما با کی‌روش، ارباب و نوکری نیست

او درباره نوع نگاه کی‌روش به فدراسیون و اینکه آیا او ارباب فدراسیون خواهد بود؟ گفت: بد است که ارباب و نوکر را مطرح کنیم. شأن رسانه ما این نیست. اگر بخواهیم با رسانه رفیق باشیم، این مسائل خوب نیست. ارباب و نوکر چیست؟ اعتقادم این است که رفتار ما با کی‌روش باید همان رفتار مناسب باشد. رفتار او هم باید با همه ارکانی که با او کار می‌کنند، درست باشد. این حق ماست. ما یک نفر را استخدام می‌کنیم که برای ما کار کند و نه اینکه ما را مدیریت کند.

امیدوارم رفتار کی‌روش هم مانند نظمش خوب باشد

او در واکنش به اینکه چه صحبتی شده که کی‌روش این بار خوش خلق‌تر و مهربان‌تر باشد و آیا تضمینی گرفته شده که رفتارهای گذشته تکرار نشود؟ گفت: می‌گویند اگر مهمان کم باشد، غمش خوردن دارد. این مهمانی سه ماه است. باید همدیگر را تحمل کنیم. اگر کی‌روش انتخاب شد فقط به خاطر وضعیت تیم ملی بود. شاید اطلاعاتی که من دارم را شما نداشته باشید. شما نمی دانید در تیم ملی چه می‌گذرد و اردوهای ما چگونه بود. احساس خطر کردیم که اگر این وضع ادامه داشته باشد برای ما آبروریزی می شود. ما پیش‌دستی کردیم و فکر می کنیم با آمدن کی‌روش نظم خوبی حاکم می‌شود. امیدوارم رفتار کی‌روش هم مانند نظمش خوب باشد.

تاج درباره اینکه اگر نکونام نیاید چه کسی جایگزین او می‌شود؟ اظهار کرد: من خیلی امیدوار هستم. خیلی هم خام نیستم. من چیزی را خیلی جدی نمی گویم چرا که در این کشور هر اتفاقی ممکن است. من بدون مقدمه اسم او را مطرح نکردم. امیدوارم که این مساله حل شود. اگر به هر دلیلی نشد باید به گزینه دیگری فکر کنیم که من و تیمم فکری نکرده‌ایم. مدلمان را تغییر نمی دهیم. مدل ما این است که یک سرمربی موفق ایرانی داشته باشیم.

برگزاری بازی تیم ملی با لبنان در مشهد اتفاق بدی بود. باز هم ردپای همین عزیزانی است که خیلی صحبت می‌کنند. برگزاری آن بازی در مشهد که هیچ امتیازی هم نمی‌خواستیم عجیب بود. می‌توانستیم هفت، هشت هزار خانم را به ورزشگاه بیاوریم و بازی آرامی می شد و نتیجه خوبی می‌گرفتیم. در نامه دیدید که به نوع جرایم اشاره شده که چه جرایمی رخ داد.رئیس فدراسیون فوتبال درباره جایگزین استیلی در تیم ملی گفت: حتما مدیر تیم ملی را انتخاب می‌کنیم اما هنوز دقت کافی را نداریم.

نامه فیفا درباره اتفاقات مشهد نگران کننده است

او درباره اینکه گفته می‌شود حسن کامرانی‌فر مصوبه مجمع را امضا نکرده و حضورش قانونی نیست هم  گفت: آقای قاضی زاده هاشمی حرف‌های زیادی زده است و شاید او را دو ساعتی در تلویزیون ببینیم. نیازی به امضای دبیرکل نیست. اصلا نیازی نیست که دبیرکل به دادستانی هم نامه بزند. این دوره این طور شد. ما دوره‌های قبل خودمان مجمع داشتیم و فقط عدم سوء پیشینه لازم بود. خودمان تصمیم می‌گرفتیم. الان نیازی به امضای دبیرکل نیست. فقط کمیته بدوی است که باید انتخابات را برگزار کند. آن‌ها هم امضا کرده‌ و به همه ما حکم داده‌اند. به علاوه نمایندگان فیفا و AFC همه چیز را از نزدیک دیدند و با کمیته بدوی جلسه‌ای سه ساعته داشتند و فرآیند انتخابات را دنبال و تایید کردند. نمایندگان دادستانی و وزیر محترم ورزش هم بودند. امیدوارم وزیر ورزش هم حمایت همه جانبه خود را دریغ نکند. پریشب که با او صحبت کردم قول امیدوارکننده دادند.

تاج درباره نامه ارسالی از فیفا برای اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد نیز گفت: نامه ارسالی درباره مشهد نگران کننده است. از این جهت نگران کننده است که ذکر شده اگر قانع نشویم چه اتفاقاتی می‌افتد. امیدوارم که فیفا را قانع کنیم. خواهش می کنم رسانه‌ها این مطلب را منتشر کنند که برگزاری بازی تیم ملی با لبنان در مشهد اتفاق بدی بود. باز هم ردپای همین عزیزانی است که خیلی صحبت می‌کنند. برگزاری آن بازی در مشهد که هیچ امتیازی هم نمی‌خواستیم عجیب بود. می‌توانستیم هفت، هشت هزار خانم را به ورزشگاه بیاوریم و بازی آرامی می شد و نتیجه خوبی می‌گرفتیم. در نامه دیدید که به نوع جرایم اشاره شده که چه جرایمی رخ داد. این سمت را هم داشته باشید که رئیس جمهور ما وزیر کشور را مامور می‌کند که با خاطیان برخورد کند. معلوم است که ما دست نداریم. اگر سیستم مدیریتی ما دست داشت که وزیر کشور را مامور نمی‌کردند.

او ادامه داد: رئیس محترم قوه قضاییه دادستان کل کشور را مامور کرد که رسیدگی کند. یعنی اینکه ما هیچ گونه عمدی نداشتیم و این افراد را پرخاشگر می‌دانیم که از دید دولت، رئیس مجلس و قوه قضاییه مردود است. همه ما و دولت، مخالف هستیم. در جلسه‌ای که خودم در قطر بودم، در ابتدای جلسه هیات رئیسه که اینفانتینو هم بود، گفتم که دولت ما موضع گرفته و رئیس قوه قضاییه قول برخورد داده است. دیدم که شیخ سلمان به اینفانتینو گفت که مهدی راست می‌گوید و اگر دولت دست داشت که برخورد نمی‌کرد. اگر حاکمیتی دست داشتیم که این یک حرف دیگر است اما ما دست نداشتیم. باید خودمان به صورت منطقی برخورد کنیم. الان هم یک جواب عالی همراه با حکم رئیس جمهور همراه با وزیر کشور می‌فرستیم. من در به در دنبال این حکم بودم. حکم آقای قالیباف به رئیس کمیسیون اصل نود و حکم قوه قضاییه به دادستان کشور را ضمیمه می‌کنم. امیدوارم اتفاق بدی نیفتد. اگر بخواهند اتفاق بدی رقم بزنند باید همه تلاش کنیم.

تاج ادامه داد: نامه خوب نیست اما جواب ما شفاف و روشن است. ما همه با این اتفاق مخالف بودیم. کسی در آن نقش نداشت. اگر در داخل ورزشگاهی کسی بمب دستی بیندازد و کسی هم بمیرد که در دنیا مشابه این اتفاق رخ داده و اگر کسی در ورزشگاه کاری خلاف قاعده انجام دهد که منجر به صدمه رسیدن به کسی شود، آیا حاکمیت مسئول است؟ مربوط به ما نیست. امروز دنبال این احکام بودم که آماده کنیم. از طرفی برای خاطیان اتفاقات مشهد پرونده درست شده و در حال رسیدگی است و یک تعدادی را دستگیر کرده‌اند.

ما به خاطر کشور هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. کی‌روش یک جاهایی موفق نبود و در کشور ما موفق بود. در جام ملت‌ها هم با تیم ملی ایران موفق نبود. ما با کسی تسویه حساب نمی‌کنیم. من خبرگزاری‌هایی را سراغ دارم که از اول تا آخر به ما تهمت زدند اما بنا ندارم با کسی برخورد کنم.

ممنوع الخروج نیستم

او درباره اینکه گفته می‌شود ممنوع الخروج است و شاید به اتریش نرود، اظهار کرد: من ممنوع الخروج نیستم. کشور قانون دارد. قوه قضاییه معتبر و محترم است و به حرف یک نماینده و این افراد کاری ندارد.

تاج درباره اینکه به اشتباه گفته ایران بهترین عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی داشت اما ژاپن بهترین نتایج را گرفت، اظهار کرد: من بهترین نتایج تاریخ خودمان را گفتم. ما نتیجه خوبی هم مقابل اسپانیا و پرتغال گرفتیم. منظورم این بود.

وی درباره شکست کی‌روش در مصر و کلمبیا گفت: نظر ما این بود که کی‌روش می‌توانست بهتر باشد. ما به خاطر کشور هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. او یک جاهایی موفق نبود و در کشور ما موفق بود. در جام ملت‌ها هم با تیم ملی ایران موفق نبود. ما با کسی تسویه حساب نمی‌کنیم. من خبرگزاری‌هایی را سراغ دارم که از اول تا آخر به ما تهمت زدند اما بنا ندارم با کسی برخورد کنم. تصمیمم این است که با گشاده‌رویی برخورد کنم. ما را انتخاب نکردند که با همه بجنگیم.

او در واکنش به این سوال که آیا کی‌روش انتخاب شخصی او بود؟ گفت: فقط نظر من نبود. البته من دیگران را قانع کردم. احتمال دارد هر نتایجی را بگیریم. ممکن است در اردوی اتریش موفق نشویم. اگر کی‌روش بیاید نظم حاکم می‌شود. تصمیم هیات رئیسه این شد که این تصمیم را بگیریم. هیچ چیزی در دنیا صفر و صد و سیاه و سفید نیست.

دنبال تمدید قرارداد با قطر هستم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چقدر فکر می‌کند جام جهانی قطر برای آسیا خوب باشد و چه فایده‌ای برای ایران خواهد داشت؟ گفت: مدیران قطر دوستان صمیمی من هستند. همین امروز باید به قطر می‌رفتم. فردا یک جلسه‌ای در قطر است. به دلیل جواب فیفا که یک مقدار خودم را مشغول کرده، به قطر نرفتم. باید مستنداتی تهیه کنیم. من از شیخ حمد عذرخواهی کردم. یک گرفتاری دیگر هم داشتم اما ممنوع الخروج نیستم. جام جهانی در قطر یک اتفاق فوتبالی خوب است. ما به طور مستمر از قراردادی که با قطر داشتیم، استفاده می‌کنیم. دنبال تمدید قرارداد و ادامه‌دار بودن آن هستم. کشور ما در سخت‌ترین شرایط بهترین حمایت‌ها را از قطر داشت. فکر می‌کنم این یک شرایط دو طرفه است که هر دو به همدیگر کمک می‌کنیم. این جام جهانی رویداد خوبی برای آسیاست. خوشحالیم که جام جهانی قبل و فعلی در نزدیکی ما رخ داد.

تاج در واکنش به اینکه برای جلوگیری از دو دستگی در تیم ملی چه برنامه‌ای دارد؟ اظهار کرد: من از پست‌هایی که در فضای مجازی گذاشته بودند اطلاع ندارم. مربوط به گذشته است. من امیدوارم سرمربی و سرپرست تیم ملی این مسائل را کنترل کنند که بازیکن به وظیفه خود عمل کند.

او درباره اتمام قرارداد مهدی مهدوی کیا هم گفت: هنوز تصمیمی ندارم. اطلاع دقیقی ندارم. باید بررسی شود. الان رویداد مهمی هم نداریم. الان ترجیح ما روی تیم ملی بزرگسالان است.

به اصولی گفتیم آمدن کی‌روش و رفتن اسکوچیچ را تایید نکن

تاج درباره تناقض در صحبت‌های اصولی بعد از جلسه هیات رئیسه درباره تغییر سرمربی تیم ملی هم اظهار کرد: من درباره از هم پاشیدگی در این دو مورد حساس هستم. اصولی کار اصولی کرد. برای اینکه از هیات رئیسه سوال کرد که چه بگوید. به او گفتیم تایید نکن چرا که باید اول با اسکوچیچ تسویه حساب می‌کردیم و از کی‌روش جواب قطعی می‌گرفتیم که هیچ کدام قطعی نبود. خواستیم جوری صحبت کند که یعنی چیزی نشده است.

ما زمینی را زمان آقای اینفانتینو کلنگ زدیم و شیخ سلمان هم آمد اما نساختیم. امیدواریم در این دوره کار کنیم. شاید تمام نکنیم اما ساختمان را بالا می‌بریم که زمین را از ما نگیرند. احساس می‌کنم می‌خواهند زمین را تبدیل به پارکینگ کنند. شاید گفتنش هم عده‌ای را هشیار کند که این زمین کنار کمپ را که کلنگ هم زدیم، می‌خواهند تصرف کنند.

باید درباره مسئول بانوان فکری کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم ملی فوتسال زنان و اینکه ظاهرا وضعیت در بخش زنان خوب نیست اظهار کرد: اگر بگویم حال فوتبال بانوان خوب نیست درست گفته‌ام. باید تلاش کنیم. باید بیشتر تلاش کنیم. البته در این مدت نتایج خوبی گرفتیم اما باید روی فوتسال و فوتبال بانوان کار کنیم. مشکلاتی در حوزه مدیریت فوتبال بانوان داریم. این‌ها چیزهایی است که مدنظر ماست و در جلسه هیات رئیسه روی این مسائل صحبت شد. باید روی مدیریت بانوان هم در بخش کلان مسئول بانوان فکری کنیم.

تاج درباره اینکه آیا بازیکنانی که از اسکوچیچ حمایت کردند در فهرست کی‌روش خواهند بود؟ گفت: تیم ملی برای همه است. سیاه و سفید نداریم.

می‌خواهند زمین فدراسیون فوتبال را هم تصرف کنند

او در واکنش به اینکه قصد دارد در دوره جدید تغییراتی رقم بزند؟ گفت: امیدوارم که ساختمان فدراسیون فوتبال و پرسپولیس آزاد شوند. ساختمان ما کوچک است. جا دارد از کفاشیان، دادگان، مصطفوی و صفایی فراهانی تشکر کنم که بنای کمپ را گذاشتند. یک طوری گفتم که شاید فکر کردید کمپ را ما ساختیم. ما زمینی را زمان آقای اینفانتینو کلنگ زدیم و شیخ سلمان هم آمد اما نساختیم. امیدواریم در این دوره کار کنیم. شاید تمام نکنیم اما ساختمان را بالا می‌بریم که زمین را از ما نگیرند. احساس می‌کنم می‌خواهند زمین را تبدیل به پارکینگ کنند. شاید گفتنش هم عده‌ای را هشیار کند. باید هر چه سریع‌تر کار زیرساختی کنیم. فکر می‌کنم اگر ساختمان‌هایی را که داریم بفروشیم بتوانیم این ساختمان را بسازیم.

تاج درباره وضعیت ساختمان فدراسیون فوتبال هم گفت: ما ۲۵ میلیارد تومان در ازای بدهی شستا دادیم. من خودم نامه بانک مرکزی را دارم که رفع تعهد ارزی بود. همان زمان رفع تعهد ارزی هم شد. یعنی اینکه یک نفر ارزی در خارج از کشور دارد که باید به داخل کشور بیاورد. بانک مرکزی ۲ میلیون یورو را رفع تعهد ارزی می کند اما می گوید به قیمت روز یعنی ۱۲ هزار تومان به ما بدهد. ۲۴ میلیارد تومان از ما طلب داشتند که ۲۵ میلیارد تومان هم دادیم. قاضی هم رای داده است ولی گفتند پول کارگران را به فوتبال دادید و شکایت را جاری کردند و بازپرس هم چون پولی نداده بودیم ما را محکوم کردند و گفتند باید در همان ۲۰ روز که مهلت داشتید پول را می‌دادید. نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه نوشتیم و می‌خواهیم رفع تعهد ارزی را هم نشان دهیم. این یک کار حقوقی است. این زمین کنار کمپ را که کلنگ هم زدیم، می‌خواهند تصرف کنند. ان‌شاءالله آقای سجادی هم زمین را به ما می‌دهد.

۱۲ درصد پاداش فیفا سهم کی‌روش است

او در واکنش به اینکه چه پاداشی برای کی‌روش در نظر گرفته شده؟ اظهار کرد: اگر کی‌روش تیم ما را از این مرحله بالا ببرد، ۱۲ درصد از پاداش فیفا را می‌گیرد. دقیقا نمی‌دانم پاداش صعود از مرحله اول چقدر است اما تا ۳۰ میلیون دلار برای تیم قهرمان پاداش وجود دارد. اگر برای بازیکنان هم پاداشی در نظر گرفتیم به کی‌روش دو برابر پاداش می‌دهیم. قرارداد او آپشن دیگری ندارد.

مهدی تاج درباره انتقال زنان به طبقه دوم ورزشگاه آزادی در بازی استقلال و پیکان و وضعیت ورزشگاه‌های یک طبقه گفت: اگر پذیرایی از زنان در طبقه دوم خوب باشد مشکلی ندارد.

اولین بار در بازی با کاشیما زنان را به ورزشگاه آوردیم و اتفاق خوبی هم بود. دومین بار هم در بازی با کامبوج بود. بعد از آن فوتبال تعطیل شد چون کرونا آمد و من هم رفتم. الان هم طبق روال انجام می‌شود. شما خودتان را جای مسئولان بگذارید. وقتی دستشویی مجزا نداریم چه کار کنیم؟ اگر شرایط در استان‌ها فراهم باشد باید اقدام کنند. من که مخالف حضور زنان نیستم. من جزو بنیان‌گذاران حضور زنان بودم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره استقلال این فدراسیون گفت: شاید در دوره قبل نسبت به این موضوع ایراد بود. گاهی سرمربی‌ها با توصیه وزرا و وکلا انتخا می‌شدند و ایراد بود اما الان در قصه آقای کی‌روش با کسی مشورت نکردم و با هیات رئیسه صحبت کردم. شاید یک جاهایی هم مخالف باشند و می‌دانم فشار هست. استقلال فدراسیون جدی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه شایعه شده بود به اسکوچیچ پیشنهاد شده در تیم ملی امید کار کند گفت: برای من سخت بود که یک مربی را که در شرایط سخت به تیم ملی برده کنار بگذارم. دلم می‌خواهد اگر کاری از دستم بر می آید انجام دهم. او مربی خوبی است. نمی‌دانم تیم ملی امید را به او پیشنهاد داده‌اند یا نه اما این بحث مطرح شد.

ماجدی مخالف کی‌روش بود، گفتم اشکالی ندارد

وی درباره اینکه آیا ماجدی مصوبه هیات رئیسه را امضا کرده یا نه اظهار کرد: ماجدی صحبت‌های خوبی در هیات رئیسه کرد ولی به هر جهت ماجدی موافق نبود. بقیه اعضای هیات رئیسه موافق بودند. گفت اجازه دهید من مخالفت کنم و گفتم اشکالی ندارد.

تاج درباره اینکه گفته می‌شود کامرانی فر درباره انتخابات فدراسیون فوتبال به ریاست جمهوری رفته گفت: من اطلاع ندارم.

از بنیان‌گذاران حضور زنان در ورزشگاه هستم

مهدی تاج درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها که فقط در ورزشگاه آزادی حضور دارند و زمزمه‌هایی وجود دارد که زنان نمی‌توانند در سایر ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند هم گفت: نمی‌دانم قبل از بنده هم زنان به ورزشگاه آمده بودند یا خیر. گمانم یک بار دادگان گفت که در زمان او هم زنان آمده بود. ما اولین بار در بازی با کاشیما زنان را به ورزشگاه آوردیم و اتفاق خوبی هم بود. دومین بار هم در بازی با کامبوج بود. بعد از آن فوتبال تعطیل شد چون کرونا آمد و من هم رفتم. الان هم طبق روال انجام می‌شود. شما خودتان را جای مسئولان بگذارید. خودم را جزو مسئولان می‌بینم که باید تلاش کنیم. وقتی دستشویی مجزا نداریم چه کار کنیم؟ اگر شرایط در استان‌ها فراهم باشد باید اقدام کنند. من که مخالف حضور زنان نیستم. من جزو بنیان‌گذاران حضور زنان بودم.

او درباره مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: ساختار فوتبال اداری نیست. ما خودمان ۳۰ سال رییس داشتیم و رییس کسی بودیم. فوتبال اداری نیست. برخی خودشان را کارمند فدراسیون نمی‌دانند. نباید یک خبر از فدراسیون به سایتی برود. ما اگر می‌خواستیم خبری بیرون برود که خودمان آن را منتشر می‌کردیم. هر اداره سخنگویی دارد که باید پاسخ دهد. به نظرم باید زمان صحبت سخنگو هم مشخص باشد. کدام سازمان، آنی جواب جایی را می‌دهد. اگر بتوانیم این کار را بکنیم و راه حلی پیدا کنیم، سخنگو را مشخص می‌کنیم که ماهانه یا هر ۱۵ روز یک بار جواب دهد. سرمربی هم باید در یک دوره جواب دهد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم نتیجه خوبی مقابل ولز و آمریکا و انگلیس بگیریم همه ما شاد می‌شویم. ما زوری نداریم به بقیه بگوییم که همدل باشید. می‌توانیم بقیه را دعوت کنیم.

این گزارش به مرور تکمیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۳

آقای تاج سرمایه های این کشور هستند انتخاب ایشان یک انتخاب کاملا کارشناسی است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۵

تاج می گوید بابت حقوق 3 سال از فولاد مبارکه 900 میلیون تومان گرفته که می شود ماهی 20 میلیون! اگر 900 میلیون دریافتی او را بر 36 ماه ( 3 سال ) تقسیم کنیم ؛ تاج ماهانه 25 میلیون حقوق گرفته ؛ اگر به قول تاج ، حقوقش ماهانه 20 میلیون بوده ؛ حقوق 3 سال او 720 میلیون می شود و 180 میلیون تومان اضافه گرفته!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۵۶

دروغ گفتی که قلبت درد می کنه و دروغگویی از قتل هم بدتره.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۷:۱۹

تاراج تاج : مهدی تاج شریک جرم ویلموتس کلاهبردار است و باید به خاطر تاراج میلیونها یورو از سرمایه های ملت ایران ، سریعا برکنار شود و به اشد مجازات برسد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۷:۲۶

آقای تاج همین الانش هم داری سفسطه میکنی قرارداد ماهی 50 هزار یورو + 30 هزار یورو برای هر کادر فنی یعنی 200 هزار یورو در ماه که تا جام جهانی میشود 600 هزار یورو یعنی در سال 2.4 میلیون یورو تقصیر شما نیست از ماست که برماست

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۸:۰۴

آخ قلبم از این همه نیرنگ گرفت.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۸:۲۸

تاج اعتراف که کرد که مربی رده نهم دنیا را به گزاف به تیم ملی آورد، آقای ویلموتس و ضربه کاری به فوتبال کشور وارد کرد، همین بس که وی لیاقت کافی ندارد و برگشت مجدد وی یک فاجعه است، در ضمن مافیایی که درست کردند در یک دهه گذشته، خ دش را نشان می‌دهد که آدم درست و درمانی برای فدراسیون نبود که خود تاج مجددا جلوس کند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۸ ۰۰:۴۸

مردم از عدم پیگیری قضائی در تعجب هستند.