• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401060907528
  • خبرنگار : 71536

در انتقاد از بازگشت دوباره به راس مدیریت فدراسیون فوتبال

شاهرخی: اتفاقات گذشته‌ با «تاج» تکرار خواهد شد/ مربی‌ نمی‌تواند معجزه کند

شاهرخی: اتفاقات گذشته‌ با «تاج» تکرار خواهد شد/ مربی‌ نمی‌تواند معجزه کند

سرمربی سابق تیم ملی ایران در واکنش به انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سپردن کار به آدم‌های تکراری بیهوده است. نتیجه اینکه این داستان مثل سابق ادامه دارد و اتفاقاتی قبلی، باز هم تکرار خواهد شد.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جریان نارسایی‌های فوتبال و ورزش هستم. به نظرم سپردن کار به آدم‌های تکراری بیهوده است. درباره افراد صحبت نمی‌کنم. نتیجه اینکه این داستان مثل سابق ادامه دارد و اتفاقاتی قبلی، باز هم تکرار خواهد شد.

او درباره بازگشت تاج، نبی و ساکت به فدراسیون فوتبال گفت: همه این اسامی که می‌گویید را به خوبی می‌شناسم. وقتی در فدراسیون بودیم، درک می‌کردیم. بعضی از این افراد در زمانی که فدراسیون فوتبال بودم، التماس می‌کردند پست کوچکی به آن‌ها بدهیم. این آدم‌ها کارهای گذشته خود را انجام خواهند داد. من ترجیح می‌دهم کتابی را بخوانم که چیز جدیدی داشته باشد. آدم‌هایی که ۴۰ سال در ورزش بوده‌اند، می‌روند و می‌آیند. در نتیجه همین تغییر و تحولات است که ناهنجاری‌ها و بی‌برنامگی‌ها را می‌بینیم.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: وقتی ساعت یک بامداد می‌گوییم انتخابات لغو و ساعت پنج بامداد اعلام می‌شود که برگزار می‌شود، دنیا به ما می‌خندد. چرا فکر می‌کنیم فیفا و AFC از کارهای ما با خبر نیستند؟ آن‌ها بهتر از ما از این مسائل سر در می‌آورند.

شاهرخی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای آینده فوتبال اظهار کرد: در حال حاضر همه دوست دارند بار خود را بردارند و خود را به جامعه نشان دهند. در نتیجه آینده نگری در برنامه ورزشی ما جایی ندارد اما خود محوری و خود پسندی جا دارد. با توجه به این مساله، اعتقادم به این است که هر کسی هم بیاید، برای مطرح کردن خودش، ادای آدم متخصص و متعهد را در می‌آورد و سعی می‌کند اطرافیان و مردم را به بیراهه بکشاند. درباره فوتبال هم این مساله صادق است.

وی درباره شایعاتی که در زمینه جا به جایی مربیان در تیم ملی فوتبال از جمله روی کار آمدن کی‌روش شنیده می‌شود، گفت: اعتقاد دارم که باید یک کار آینده‌نگرانه برای همه مربیانی که می‌خواهند مربی تیم ملی شوند، انجام شود. من کاری به رزومه کی‌روش و یا اسکوچیچ یا مربی ایرانی ندارم اما اگر تیم ملی با مربی ایرانی هم موفق شده بود، اعتقاد شخصی من این است که با آن آدم کار را تمام کنیم.

شاهرخی تاکید کرد: بعضی برای سیاست بازی و نمایش، می آیند ادعا می‌کنند که با فلان مربی کار می‌کنیم اما هیچ مربی‌ای نمی‌تواند معجزه کند. من ۶۰ سال در فوتبال بودم و مدیر فنی تیم ملی شدم. در نتیجه اعتقاد شخصی من این است که آدم به خودش دروغ نگوید. کسی که تیمی را بالا آورده، باید به کارش ادامه دهد. می‌گویند کی روش را می‌آوریم اما کی‌روش چه می‌تواند بکند؟

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: گواردیولا و کلوپ هم الان نمی‌توانند کاری کنند. ما دو بازی دوستانه داریم و بعد هم به جام جهانی می‌رویم. وقتی می‌گویند کی‌روش را می‌آوریم، یعنی اینکه می‌خواهند پول مردم را طبق برنامه‌ای که برای ویلموتس ریختند، هدر دهند. آوردن کی‌روش شعار است. تغییر مربی می‌تواند بزرگترین اشتباه باشد. ضمن اینکه باید یادمان باشد حد و حدود آدم‌ها است. بازیکن باید حد و حدود خود را بداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۵:۱۴

تا زمانی که انجام کلیه امور در تمام ادارات،وزارتخانه ها و فدراسیون ها و ... بصورت سیستمی انجام نشود وضعیت بهمین صورت خواهد بود چرا که هیچ احدی پاسخگوی عمل انجام داده خود نخواهد بود.فقط در صورتی که سیستم بر امور حاکم شود امید بهتر شدن وجود خواهد داشت.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۶:۴۰

بخاطر یک مشت دلار؟ یا بخاطر چند دلار بیشتر؟ به نظر شما کدام درست تر است؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۶:۵۳

خداوند به انسان عقل و شعور داده است. اگر آقای تاج در مورد ویلموتس تحت فشار بود باید با جرات و جسارت استعفا میداد ، نه اینکه تن به این قرارداد ننگین بدهد. آقای تاج یک فرصت طلب و به فکر منافع خودش است. ایشان در هنگام خطر بیمار میشود و بعد از گذشت مدتی دوباره بازمیگردد.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۹:۲۰

شما فقط به بالا وصل باش و هرچه میخواهی باش هرچه میخواهی بکن و ... همه چیزمان به همه چیزمان می آید بیچاره مردم ایران بیچاره مردم ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۲۳:۴۳

به نظر قوه قضاییه حتی با فردی در اندازه آقای تاج هم نمی تواند برخورد کند چه برسد به دانه درشت ها