• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060503591
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد:

احداث ۱۷۷ پروژه مدرسه‌محور در اردبیل

احداث ۱۷۷ پروژه مدرسه‌محور در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۱۷۷ پروژه عمرانی و مدرسه‌محور به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در حال احداث است.

حسن محمدی ادیب ۵ شهریور در آیین افتتاح چندین پروژه مدرسه‌سازی در بیله‌سوار اظهار کرد: در شهرستان مرزی بیله‌سوار ۱۸ پروژه مدرسه‌سازی در حال احداث است که سه پروژه از این تعداد همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.


وی تصریح کرد: از محل محرومیت‌زدایی و ردیف اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی استان اختصاص یافته که سهم شهرستان بیله‌سوار ۳۲ میلیارد تومان است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته این ردیف اعتباری بلاتخصیص باقی مانده بود که با درایت دولت سیزدهم برای اولین بار در تاریخ این کشور از محل هدفمندسازی یارانه‌ها اعتبارات خوبی برای مدرسه‌سازی و تکمیل پروژه‌های مدرسه‌محور اختصاص یافت.


محمدی ادیب افزود: در حال حاضر ۱۲۳ مدرسه، هفت سالن ورزشی، ۲ چمن مصنوعی، ۲۰ باب نمازخانه و ۲۵ باب سرویس بهداشتی در مناطق مختلف آموزشی استان در حال احداث است که در مجموع برای این تکمیل این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان بیله‌سوار در کنار بهره‌برداری از مدرسه شهید فرجاد، شاهد افتتاح یک سالن ورزشی و یک زمین چمن مصنوعی در جعفرآباد بودیم تا دانش‌آموزان این شهرستان مرزی بتوانند در فضای مناسب آموزشی تحصیل کنند.


محمدی ادیب اضافه کرد: هر چند سرانه فضای آموزشی در شهرستان بیله‌سوار از میانگین کشوری بالاتر است اما از سرانه استاندارد پایین است و امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا، این سرانه را به هفت متر مربع ارتقا دهیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات برای واحدهای آموزشی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد:‌ با پیگیری نماینده شمال استان منابع خوبی از طریق سازمان نوسازی به تکمیل واحدهای آموزشی پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اختصاص یافته که امیدواریم این اقدامات تحول اساسی را در حوزه آموزشی و پرورشی به همراه داشته باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha