• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401053122322
  • خبرنگار : 71424

تشدید تراکم دانش‌آموزی در حاشیه شهرها با مهاجرت اتباع/لزوم ایجاد کلاس جدید ومشکل محدودیت اعتبار

تشدید تراکم دانش‌آموزی در حاشیه شهرها با مهاجرت اتباع/لزوم ایجاد کلاس جدید ومشکل محدودیت اعتبار

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش‌آموز شروع خواهیم کرد گفت: بحث مهاجرت امری مضاعف بر تراکم دانش آموزان در اطراف شهرها شده و مهاجرت اتباع نیز آن را تشدید کرده است. امسال به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری دانش آموزان اتباع ۳۰۰ هزار نفر افزوده خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم، هفته‌ای که مزین به نام دو معلم، شهیدان رجایی و باهنر است، یاد آنها و شهدای معلم و دانش آموز را گرامی می داریم گفت: امیدواریم از ظرفیت قوه قانونگذاری بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم. امروز بیشترین همکاری میان قوای سه گانه را شاهدیم و می‌توانیم نمود آن را در تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان ببینیم. 

وی افزود: رتبه بندی، از مهمترین مولفه‌های ایجاد تحول و ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و مهارت‌های معلمی است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طول سنوات گذشته، دانشگاه فرهنگیان  تقریبا تعطیل  شده بود و نیروهایی برف انباری در قالب قانون تعیین تکلیف جذب شدند گفت: افزایش تعداد دانش آموزان را شاهدیم و سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش آموز شروع خواهیم کرد. بحث مهاجرت امری مضاعف بر تراکم دانش آموزان در اطراف شهرها شده و مهاجرت اتباع نیز آن را تشدید کرده است. 

وی ادامه داد: امسال به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری اتباع ۳۰۰ هزار نفر افزوده خواهد شد. ورود این افراد به مناطقی است که تراکم دانش آموزی مان بیش از این اجازه نمی‌دهد و به ناچار باید کلاس جدید ایجاد کنیم و از آن سو به دلیل محدودیت‌های اعتباری ما امکان افزایش کلاس در آن محلات پرتراکم با این سرعت بالا را نداریم. 

نوری با بیان اینکه سندتحول دولت و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم اظهار کرد: در صددیم تحول بنیادین را در مدرسه ایجاد کنیم. در برخی موارد مجلس می‌تواند به ما کمک کند. کارهای زیربنایی در حوزه نیروی انسانی نیاز است، باید به سرانه‌هایی که در سند چشم انداز تعریف شده برسیم و می‌توانیم از کمک مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنیم. دیوان محاسبات می‌تواند تصویری به ما به دست بدهند که به نحو بهتری عمل کنیم. 

وی افزود: موضوع بعدی تصویب قوانین مورد نیاز اجرای سند و تنقیح قوانین گذشته برای چابک سازی آموزش و پرورش است که مجلس می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha