• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401051209868
  • خبرنگار : 71457

انتقاد یک مرکز حقوقی فلسطین از شتاب مراکش در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

انتقاد یک مرکز حقوقی فلسطین از شتاب مراکش در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

یک مرکز حقوقی در نوار غزه پیامی را به وزیر خارجه مراکش فرستاده و در آن نسبت به تصمیم مراکش برای بالا بردن سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تسریع در عادی‌سازی با تل‌آویو که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، مرکز دموکراسی و حقوق بشر اعلام کرد که ازسرگیری روابط مراکش و اسرائیل از ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و تلاش دو دولت و توسعه مناسبات در زمینه‌های متعدد و بررسی همکاری امنیتی و همچنین اقدام جدعون ساعر، وزیر دادگستری رژیم اشغالگر در امضای توافق مشترک جهت همکاری میان دو طرف به منظور به روزرسانی سامانه‌های حقوقی و همکاری میان دادگاه‌ها، اقدامی است که نشانگر تلاش برای دخالت در امور داخلی مراکش است.

این مرکز در پیام خود اعلام کرد که بازگشت سیاست عادی سازی میان برخی از کشورهای عربی از جمله مراکش با دولت اشغالگر، به منزله نادیده گرفتن مبارزه مردم فلسطین و حقوق آنها و به مثابه حمایت از تبعیض نژادی دولت اشغالگر و ارتش آن است که دست به سیاست ظلم و تبعیض و کشتار و یهودی سازی مقدسات و آواره ساختن و شهرک‌سازی می‌زند.

این مرکز اعلام کرد که نباید مبارزه مردم فلسطین طی بیش از ۷۴ سال و تلاششان برای بازپس گیری حقوق خود، با عادی سازی با دولت اشغالگر از جانب کشورهای عربی نادیده گرفته شود.

این مرکز در پیام خود تاکید کرد که باید هرگونه روابط دوجانبه با رژیم اشغالگر تحریم شود و با سیاست عادی سازی روابط با آن مخالفت صورت بگیرد و ضمن حمایت از مساله فلسطین، با رژیم اشغالگر با هر ابزاری به دلیل جنایت‌هایش در حق فلسطینی‌ها مبارزه شود.

این مرکز در پیام خود خواهان یاری رساندن به مساله فلسطین به نحوی شد که شایسته مردماین سرزمین باشد و همچنین هرگونه روابط با اسرائیل نیز متوقف گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha