عیسی خادمی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار کرد: این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود ۲۶۳ هزار سفر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۰۹ هزار سفر بود که از این حیث شاهد کاهش ۱۴ درصدی سفرها هستیم.
وی تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد مسافرین و کاهش سفر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بدلیل کاهش محدودیت های پروتکل های بهداشتی و افزایش اشغال ظرفیت صندلی ناوگان عمومی بوده است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: از این تعداد مسافر ۵۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۳۲۶ هزار و ۶۹۲ نفر با مینی بوس و ۶۱۱ هزار و ۶۶۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جا به جا شده اند.
خادمی ادامه داد: قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط، وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت غیرمجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و غیره در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، افزود: توصیه میگردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت های فراوانی همچون امنیت سفر، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و غیره هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند.
خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود: سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش جا به جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران از ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری و رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.
خادمی با بیان اینکه در مازندران ۱۹۳ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر دارای پروانه فعالیت و فعال هستند، افزود: مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر و شرکت های مسافربری و تاخیر در مبدا و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به تخلف شرکتی، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد.
انتهای پیام
نظرات