به گزارش ایسنا، استعداد هنری «ماتیلدا براون»، هنرمند آمریکایی از همان دوران کودکی آشکار شد. او در «نیوجرسی» بزرگ شد و والدینی داشت که در مسیر شکوفایی از او حمایت میکردند.
«براون» تحت تعلیم آموزگاران زیادی از جمله دختران «الیزا پرت گریتورکس» قرار گرفت. مادرش تصمیم گرفت «براون» را زمانی که سن زیادی نداشت برای تعلیم دیدن به اروپا ببرد. در پایان، تمام این تلاشها نتیجه داد. «ماتیلدا براون» زمانی که فقط ۱۲ ساله بود در نمایشگاه آکادمی ملی طراحی شرکت کرد.
«براون» شیفته نقاشی کردن حیوانات بهویژه گاو بود. در بین آثار او تابلوهای زیادی که گلهای رنگارنگ در باغ را به تصویر میکشند نیز وجود دارد. ضربههای بزرگ قلمو به گلهای او ظاهری بُعددار و حجیم میداد، به نحوی که تشخیص گلهایی که «ماتیلدا براون» کشیده است پس از چند بار تماشای آثار آن کار دشواری نیست.
میتوانیم بگوییم «ماتیلدا» آثارش را در سبک امپرسیونیسم خلق میکرد، با این حال نقاشیهای که در آنها حیوانات در روستا سوژه بودند به سبک مکتب «باربیزون» منظره شباهت داشتند. او در طول دورانی که به عنوان هنرمند فعالیت میکرد چند مجسمه برنزی نیز خلق کرد.
«ماتیلدا براون» به سرعت به یک هنرمند موفق و قابلاحترام تبدیل شد. او در ادامه فعالیت هنری به «کنتیکت» نقل مکان کرد و به عضویت گروههای هنری دو منطقه «کنتیکت» درآمد؛ این درحالی بود که یکی از این گروههای هنری ارتباط خوبی با هنرمندان زن نداشت و «براون» تنها زنی بود که به عضویت گروه هنری «اولد لایم» درآمد.
«براون» در مجموع هنرمند مشهوری در طول زندگیاش به شمار میرفت. او جوایز متعددی را کسب کرد. منتقدان هنری او را ستایش میکردند. با این حال شمار کمی از مردم او را امروزه میشناسند. تاریخ هنر، هنرمندان زن امپرسیونیست همچون «مری کسا» و «برث موریسوت» را حفظ کرده است، ولی چرا «براون» به دست فراموشی سپرده شد؟
بسیاری از آثار این هنرمند در حال حاضر در مجموعههای خصوصی نگهداری میشوند.
انتهای پیام
نظرات