• جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401042416379
  • خبرنگار : 50188

اجرای طرح دارویار در رفسنجان آغاز شد

اجرای طرح دارویار در رفسنجان آغاز شد

ایسنا/کرمان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح دارویار با هدف اصلاح یارانه دارو، تامین پایدار دارو و بهبود دسترسی مردم به دارو به اجرا گذاشته شده است.

مهسا حسنی‌پور صبح امروز ۲۴ تیرماه در حاشیه بازدید از چند داروخانه شبانه‌روزی در سطح شهر رفسنجان اظهار کرد: طرح «دارویار» از۲۳ تیرماه به اجرا گذاشته شده است و هدف از این طرح اصلاح یارانه دارو، تامین پایدار دارو و بهبود دسترسی مردم به دارو است.

وی افزود: در این طرح فرانشیز پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نمیکند و ۳۶۶ قلم داروهای بیماران قلبی و دیابتی و ۱۰۰ قلم داروهای پر مصرف تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هدف از این طرح بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو ، برقراری پوشش بیمه ای برای تمام افراد ایرانی و همچنین  کنترل قاچاق دارو و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و رفع کمبودهای دارویی این بیماران است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: جلسه فوری نیز با حضور معاون غذا و دارو، مدیر و کارشناسان اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل در محل معاونت غذا و دارو پیرامون طرح دارویار تشکیل شد. در این جلسه ضمن شرکت در وبینار فوری وزیر بهداشت و معاون محترم وزیر و ریاست سازمان غذا و دارو؛ در خصوص نحوه نظارت بر طرح دارویار و اقدامات آتی برنامه ریزی لازم صورت گرفت.

حسنی پور گفت: در همین راستا همراه با ریاست اداره بیمه سلامت شهرستان و کارشناسان معاونت غذا و دارو از روند اجرای طرح دارویار بازدید و در خصوص چگونگی انجام آن و چالش ها با داروسازان گفتگو و بحث صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری داروخانه ها و همشهریان عزیز این طرح بزرگ به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۷ ۰۸:۰۶

سلام متاسفانه هيچ كالا پزشكي در رفسنجان تست قند خون براي بيماران ديابتي ندارد بعضا اگر گير بيايد با چند برابر فروخته ميشود بيماران ديابتي هرماه براي گرفتن انسولين بايد هزينه ويزيت متحمل شوند و كسي جوابگو نيست