• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042316017
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی کارگاه علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

ایسنا/سمنان رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر خبر داد و گفت: تلاش همکاران ما بر این است که این طرح ظرف یک ماه آینده تکمیل شود.

علی منصفی راد در کارگاه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر که به همت جهاددانشگاهی استان سمنان در دانشگاه آزاد مهدیشهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به سفر احتمالی دولتمردان به استان در آینده نزدیک، تلاش ما بر این است که این طرح مطالعاتی به سرعت، تکمیل و ارائه شود.

وی با اشاره رویکرد علمی جهاددانشگاهی استان به طرح های مطالعاتی افزود: تلاش جهاددانشگاهی استان بر این است که با هم‌فکری ، همکاری و خردورزی جمعی یک طرح مطالعاتی درخور و شایسته و مهمتر از آن یک طرح مطالعاتی قابل اجرا تدوین و به مسوولان ذی‌ربط ارائه دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اذعان به اینکه ما در این طرح مطالعاتی به دنبال امور اجرایی نیستیم ادامه داد: همه توان ما در این طرح معطوف به این است که طرح، همه الزامات تکمیل قطب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در در کارگروه ‌های تخصصی دنبال و پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری مهدیشهر در حوزه های دامپروری، کشاورزی، گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی در حال انجام است.

منصفی‌راد اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته ایجاد مراکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی به عنوان طرح فناورانه ملی به تایید جهاددانشگاهی کشور رسیده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان از توسعه زنجیره های تولید و ارزش به عنوان یکی از هدفگذاری های طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر نام برد و بیان کرد: افزایش تولیدات گوشتی، لبنی و کمک به زنجیره ارزش با بهره‌گیری و فعال سازی همه ظرفیت های بومی و استانی و توجه همزمان به دامپروری صنعتی که از تاکیدات رئیس‌جمهوری است، از دیگر اهداف و راهبردهای پیش‌بینی شده این طرح است.

وی تامین منابع مالی پایدار را در پیشبرد بهتر این طرح ملی مهم و موثر ارزیابی و خواستار حمایت تمام‌قد مسوولان استان از این پروژه ملی است.

وی به تمجید از همکاری‌ها و حمایت‌های استاندار، معاونین استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، جهادکشاورزی استان و... از این پروژه پرداخت و با اشاره به کم‌توجهی‌ها به ظرفیت نژاد اصیل سنگسری گفت: متاسفانه تا پیش از این ، علی‌رغم اینکه گوسفند سنگسری در گذشته به عنوان یک برند مطرح بوده اما در حوزه دامپروری در سطح ملی کمتر به آن پرداخته شده بود. خوشبختانه با تصویب این طرح در سفر رئیس جمهور به استان، این مهم به صورت ویژه از طریق وزارت جهادکشاورزی پیگیری شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان وعده داد: جهاددانشگاهی استان همه توان خود را برای ارائه یک طرح مطالعاتی وزین و اجرایی به کار گرفته و با تسریع در تکمیل طرح مطالعاتی به روند اجرایی آن در آینده نزدیک کمک کند.

پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha