• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401042215065
  • خبرنگار : 50123

امام جمعه شهرکرد:

فضای ایمان و اعتماد عمومی در مقوله زکات جاری باشد

فضای ایمان و اعتماد عمومی در مقوله زکات جاری باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مسئله زکات نباید شاهد آنچه در مالیات با عنوان فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد، باشیم چرا که فضای اعتماد و ایمان بر این مقوله باید جاری و ساری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۲ تیرماه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و مهدویت و شورای زکات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت پرداختن به زکات‌های واجب و مستحب و فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، بیان کرد: مبحث کسر هوشمند زکات استان از طریق سامانه خرید گندم (سیفا) که در دستور کار ستاد زکات استان نیز قرار گرفته ضرورت دارد که با دقت و تامل بیشتری به مرحله عملیاتی برسد تا احیاناً این ذهنیت در مردم ایجاد نشود که نسبت به پرداخت زکات در الزام و اجبار قرار دارند.

نکونام خاطرنشان کرد: این فرایند نباید منجر به سلب اعتماد مردم شود همچنان که در مالیات، خمس و دیگر مقوله‌های از این دست باید اعتماد عمومی حرف اول را بزند و فضای اعتماد و ایمان و باور دینی باید در مسئله مالیات اسلامی، زکات، خمس، وقف و غیره حاکم شود. در مسئله زکات نباید شاهد آنچه در مالیات با عنوان فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد، باشیم چرا که فضای اعتماد و ایمان بر این مقوله باید جاری و ساری باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نماز در جامعه در مهجوریت قرار دارد و باید از این وضعیت آن‌را نجات داد، اظهار کرد: این مسئولیت متوجه همگان است و هر فردی ابتدا باید بتواند ارتباط خود را با نماز تعمیق و گسترش دهد و از نماز بهره بگیرد و تأثیر بپذیرد.

وی با بیان اینکه هر فرد باید بداند نمازش تا چه اندازه در کیفیت زندگی او تاثیر داشته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که هنوز فاصله زیادی با نماز حتی در قالب نماز شکلی و صوری وجود دارد و مساجد ما باید بسیار بهتر از امروز نقش‌آفرینی کنند و پر شوند؛ مسئله این است که چرا باید حضور مردم در مساجد جامعه اسلامی کمرنگ باشد و می‌طلبد که حداقل بازنشستگان محلات که فرصت بیشتری دارند مساجد را در وقت اقامه نمازهای روزانه پر کنند و نگذارند خالی بماند.

نکونام با تصریح بر اینکه اگر مساجد پررونق شود آثار و برکات آن در شهرها و روستاها ساری و جاری خواهد شد، گفت: شهرها و روستاها باید هویت نمازی پیدا کنند و این نیاز به کارهای پررنگ و تأثیرگذار دارد تا حق نماز در جامعه ادا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha