• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041913056
  • خبرنگار : 50091

اجرای چند طرح آبی در خواف توسط محور عملیاتی شهید دشتی

اجرای چند طرح آبی در خواف توسط محور عملیاتی شهید دشتی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده محور عملیاتی شهید دشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواف اظهار کرد: کمبود آب امروزه یک مشکل جهانی است و در ایران هم با آن مواجه هستیم و به تعبیر عده‌ای جنگ امروز جنگ بر سر آب است.

سرهنگ کاظم نجاتی به ایسنا گفت: در پی تنش آبی در ۱۰ هزار روستا که به علت کاهش نزولات آسمانی پیش بینی می‌کنیم این آمار ۱۵ هزار روستا هم شده باشد و بر پایه تاکید مقام معظم رهبری و تلاش دولت و مسئولان، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان و محور عملیاتی شهید دشتی چند طرح آبی را در حوزه شهرستان خواف اجرا می‌کند.

وی افزود: محور شهید دشتی خواف در سطح سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی حساس ترین محور است و به همین سبب دو چاه حفر شده، که هر دوی آن در خواف است و قرار است این محور عملیاتی در ادامه فعالیت‌هایش در حوزه‌های راه، مسکن، کشاورزی و اشتغال فعالیت کند.

وی گفت: برای تامین آب مورد نیاز ساکنان دو روستا در فصل گرما، طرح انتقال آب روستاهای سیجاوند و برآباد را آغاز و بهره برداری کردیم.

نجاتی افزود: حفر چاه برای تامین آب شرب شهر نشتیفان نیز آغاز شد که امیدواریم تا دهه ولایت به بهره‌برداری برسد و اهالی نشتیفان از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: باوجود اینکه شروع طرح‌ها در منطقه خواف دیرتر بود اما با پیگیری مسئولان محلی، زودتر به پایان خواهد رسید و تا کنون به طور متوسط، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم در نیمه اول امسال همه این طرح‌ها تکمیل شوند.

فرمانده محور عملیاتی شهید دشتی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی خواف اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه پاسدران در سطح خواف علاوه بر تلاش‌های مزبور، ماموریت حفظ امنیت پایدار و رصد تردد اتباع بیگانه را در این نقطه از استان دارد و با آمادگی کامل و امنیت پایدار، جا پای امنی برای دشمنان در منطقه خواف نداریم.

نجاتی افزود: محور عملیاتی شهید دشتی در راستای محرومیت زدایی و مردم یاری، ۷ باب منزل مسکونی ساخت و در مرمت ساختمان ها، گازکشی، تهیه جهیزیه، توزیع بسته‌های معیشتی، آب رسانی با تانکر برای روستاهای بی آب، اعزام گروه‌های جهادی کادر درمان و برپایی بیمارستان صحرایی اقدام هایی در سطح شهرستان خواف انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha