• جمعه / ۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401040301696
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان:

شهید بهشتی مظلوم تاریخ بود

شهید بهشتی مظلوم تاریخ بود

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: شخصیت‌های اول انقلاب هر کدام یک ملت بودند، روحیه ایشان دقیقا همان چیزی بود که شما هم در شعارهای ابتدای نماز جمعه امروز می‌خواندید، «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»؛ ایشان دقیقا به همین شکل به انجام وظیفه خود نگاه می‌کردند، کاش همه مسئولین همین گونه به مسئولیت خود باور داشتند.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با یادآوری سوء‌قصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: این پیشامد امام خامنه‌ای (حفظ الله) را جانباز کرد، اما ایشان جان سالم به در بردند و و این ودیعه الهی نصیب ما شد که از زمان درگذشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تا به امروز، ایشان سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی هستند و انقلاب را با درایت و سیاست ویژه خود به سمت اهداف عالی هدایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدایت‌گری درست، موضع.گیری به‌جا و تبیین ارزش‌های انقلاب در مقاطع حساس، سه خصیصه بارز مقام معظم رهبری است که دوست و دشمن به آن اقرار کرده‌اند و انگشت تحیر و تعجب به دهان گرفته‌اند و امیدواریم تا زمان تحویل پرچم عزیز و ارزشمند اسلام به دست صاحب اصلی آن، ایشان از امت و نظام اسلامی حفاظت و حراست کنند.

امام جمعه موقت اصفهان هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و همچنین هفته قوه قضاییه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: قوه قضاییه، قوه‌ای ارزشمند، والا و مستقل است. در بیانیه گام دوم انقلاب، در فصل چهارم، مقام معظم رهبری بر عدالت و مبارزه با فساد تاکید کرده‌اند و در درجه اول مسئولیت خطیر اجرای هر دو این فریضه‌ها بر عهده قوه قضاییه قرار دارد.

محمودی تاکید کرد: اگر بخواهیم اجرای عدالت داشته باشیم، باید با فساد مبارزه کنیم و اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم باید در اجرای عدالت کوشا باشیم، این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و از هم قابل تفکیک نیستند. در عملیاتی شدن این دو در کنار هم، بخشی با همدلی مردم میسر است، اما قوه قهریه و قضاییه هم باید وارد میدان شود، و شاید اولین اقدام موثر در این مورد را هم می‌توان به تخریب ساختمان های غیر مجاز در کنار رودخانه‌ها و دریاها و آغاز مبارزه با فساد از درون خود قوه اشاره کرد.

وی با اعتقاد به اینکه در اجرای عدالت و مبارزه با فساد امر به معروف و نهی از منکر جواد نداد، تصریح کرد: گاهی باید قدرت وارد کارزار شود و اگر در سایر بخش‌های مهم کشور نیز همین فکر و اندیشه و سیاست به کار گرفته شود، حتما اقدامات خوب اتفاق می‌افتد و من مطمئنم که اگر اجرای عدالت و مبارزه با فساد به‌صورت ریشه‌ای اتفاق بیفتد مردم هم با آن همراهی می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان سپس خطاب به مردم گفت: شما هم این قدر پرونده زیاد نکنید، دیگر سنی از ما گذشته، ما دوره‌های قبل را هم دیده‌ایم؛ این روزها با کوچک‌ترین اختلاف و دعوا کار به تنظیم شکایت می‌رسد، همین چیزها وقت عزیزان ما در قوه قضاییه را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد به کارهای بزرگ و تخلفات درشت و فسادهای اصلی رسیدگی کنند.

محمودی به حدیثی از مولا علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: «صلاح ذات البین» باشید؛ در حدیثی قدسی می‌فرماید: اگر بنده ای از بندگان من مته در خشخاش بنده دیگر من گذاشت، من هم در قیامت مته در خشخاش او می‌گذارم. اهل گذشت و بخشش باشید تا خداوند هم در حق شما گذشت و بخشش کند.

وی دهه شصت را دهه مظلوم تاریخ ایران خواند و درباره چرایی ذکر متعدد نام و داستان حضرت موسی (ع) در قرآن گفت: خداوند از خود سوره بقره تا آن سوره‌های کوچک و قصار آخر قرآن مدام از حضرت موسی (ع) می گوید؛ متجاوز از ۱۲۰ مرتبه اسم موسی در قرآن آورده شده در حالی که اسم پیامبر ما محمد (ص) انگشت شمار دیده می‌شود، می دانید چرا؟ چون خدا در قرآن برای مخاطبان خود آنچه در زمانه موسی(ع) برای این پیامبر رخ داده را تبیین کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: حضرت موسی (ع) در زمان خود با سه طاغوت مواجه بود؛ طاغوت سیاسی یا همان فرعون، طاغوت اقتصادی یا همان قارون و طاغوت فرهنگی یا هامان. اگر قرآن کریم برای مخاطبان خود داستان حضرت موسی را تبیین نمی‌کرد، این سه طاغوت جای جلاد و شهید را عوض کرده بودند و این دقیقا همان چیزی است که مقام معظم رهبری با عنایت به آن مسئله جهاد تبیین را برای مسائل و دوره‌های مهم تاریخ ایران بیان کرده‌اند.

محمودی مجدداً موضوع شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شخصیت های اول انقلاب هر کدام یک ملت بودند، روحیه ایشان دقیقا همان چیزی بود که شما هم در شعارهای ابتدای نماز جمعه امروز می خواندید، «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» ایشان دقیقا به همین شکل به انجام وظیفه خود نگاه می کردند، کاش همه مسئولین همین گونه به مسئولیت خود باور داشتند.

وی به ذکر خاطره ای از همزمانی مسئولیت بنی صدر و شهید بهشتی در برهه ای از اوایل انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: بنی صدر مخلوعِ مردودِ فراری از هر فرصتی برای سخنرانی علیه دکتر بهشتی استفاده می‌کرد، تا اینکه هفته ای از هفته ها فرصت در تیریبون نماز جمعه به دکتر بهشتی رسید، آن زمان نماز جمعه از رادیو و تلویزیون مستقیم پخش می‌شد و من مترصد این بودم که ایشان در دفاع از خود سخنی بگوید، ولی هیچ نگفت.

امام جمعه موقت اصفهان با اعتقاد به اینکه دکتر آیت الله بهشتی، مظلوم تاریخ بود، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) لفظ ابرار را درباره ایشان به کار برده بودند، ابرار صفت ملائکه مقرب خدا است، ما باید شهید بهشتی را از مظلومیت خارج کنیم و در شناخت ایشان به نسل‌های جوان انقلابی تلاش کنیم.

محمودی ادامه داد: مقام معظم رهبری شهید دکتر بهشتی را انسانی معتقد، مومن، مخلص، صادق، در کار شجاع، منطقی، اصولگرا به معنای واقعی کلمه، مولد فکر و انرژی و مصداق بارز آیه شریفه  «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا» دانسته بودند؛  مطمئن باشید تا زمانی که شهادت در قاموس و فرهنگ ما این چنین مانند دکتر بهشتی و یارانش تجلی داشته باشد، هیچ قدرتی از قدرت‌های مستکبر کنونی و نه هیچ قدرت بزرگتری نمی‌تواند در جمهوری اسلامی و ملت ایران فائق بیاید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha