• پنجشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401040201246
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برپایی گالری صنایع دستی یک بانوی کارآفرین در نوش‌آباد

برپایی گالری صنایع دستی یک بانوی کارآفرین در نوش‌آباد

ایسنا/اصفهان گالری گندم، با آثاری از زهرا سادات اصفهانیان در رشته‌های گیوه بافی، لباس و زیور آلات اصیل و سنتی ایرانی در سرای طاق چشمه نوش‌آباد گشایش یافت.

یک بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا، گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، بستر مناسبی برای معرفی توانمندی و خلاقیت زنان و دختران در مسیر رونق اقتصاد خانواده و جامعه است.

زهرا سادات اصفهانیان، افزود: حمایت از بانوان کارآفرین منجر به تقویت روحیه امید و انگیزه برای استفاده خلاقانه از توانمندی، دانش و هنر آنها می‌شود که ایجاد فضای مناسب برای شناساندن هنر بانوان، یکی از راه‌های حمایت از آن است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های موقت یا دائم عرضه آثار بانوان، خرید آثار توسط دستگاه‌های دولتی برای جایزه جشنواره‌ها و هدیه در تجلیل از کارکنان از دیگر رویکردهای عمل‌گرایانه برای حمایت از بانوان کارآفرین است.

این بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنری در رشته‌های زیورآلات و لباس ایرانی و هنر صنعت فراموش شده گیوه بافی به نمایش گذاشته شده  که از اول تا سوم ماه جاری، پذیرای بانوان هنردوست و گردشگران شهرزیر زمینی نوش آباد خواهد بود.

وی گفت: گیوه بافی یکی از هنرهای دستی ایران است که از دیرباز زنان و دختران در بسیاری از مناطق کاشان نیز با آن آشنایی داشته‌اند اما با ورود انواع کفش به بازار، گیوه بافی هم فراموش شده و فقط در روستای نشلج به صورت محدود این هنرصنعت باقی مانده است.

 اصفهانیان، تصریح کرد: هدف از آموزش صنایع دستی برای من، ایجاد اشتغال به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مطابق با استاندارد برای بانوان است و ضمن این که هنر نیاکان ما به صورت کاربردی وارد زندگی مردم شود تا هم کمک به اقتصاد خانواده باشد و هم فرهنگ ایرانی را به کل جهان معرفی کنم.

این بانوی هنرمند گفت: همیشه یکی از رویاهایم داشتن یک گالری حتی کوچک بود که سرانجام فروردین ماه سال جاری، با خرید پارچه و طراحی مدل‌ها و دوخت لباس، اولین قدم را برداشتم و بعد گیوه، زیور آلات و شال و کیف دست ساز هم اضافه شد.

وی افزود: فروش حضوری آثار را برای اولین مرتبه در ۱۹خرداد امسال در کاشان تجربه کردم و به علت استقبال بانوان هنرمند، دومین فروش حضوری گالری را در سرای بومگردی طاق چشمه نوش آباد برگزار کرده‌ام. 

اصفهانیان در مورد نامگذاری گالری، اظهار کرد: گندم با تلاش و زحمت فراوان به دست می‌آید و نشانه برکت در خانه است و چون این گالری با زحمت و تلاش پای گرفته نام گالری را گندم گذاشتیم و می‌خواهم به بانوان این منطقه ثابت کنم با تلاش و بدون پشتوانه مالی و سرمایه فراوان هم می‌شود دنبال رویاها بود و خدا را شاکرم که این انگیزه و توان را به من داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha