• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401032920690
  • منبع : نمایندگی مازندران

اعزام مشمولان پایه خدمتی تیرماه ۱۴۰۱ در مازندران

اعزام مشمولان پایه خدمتی تیرماه ۱۴۰۱ در مازندران

ایسنا/مازندران معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی تیر ۱۴۰۱ در روز چهارشنبه، یکم تیرماه از شهرستان های معین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیردانشگاهی پایه خدمتی تیر ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه، یکم تیر ماه در ۲ نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهید زارع شهرستان ساری واقع در کیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه، اظهار کرد: مشمولان ساکن شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی باید به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

کریم پور، افزود: کلیه مشمولانی که مرکز آموزش آنها داخل استان (شهید ادیبی مرزن آباد، شهید قاسمیان و کفایت آموزش سپاه استان) و همچنین شهید کچوئی کرج و قرارگاه خاتم الانبیاء یزد ثبت شده است، باید بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم اعطای مرخصی در دوره رزم مقدماتی، همراه آوردن کارت تزریق واکسن کرونا، برگ اعزام به خدمت، برگ اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسیناسیون و مدارک مربوط به شرایط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدین، جانبازی پدر، خانواده درجه یک شهدا، فرزند نظامی شاغل و وابسته در روز اعزام ضروری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن ها و غیره را رعایت و وسایل شخصی، بهداشتی، قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم و دیگر ملزومات را به همراه داشته و از حضور و استقرار خانواده ها برای بدرقه مشمولان در محل اعزام اکیداً خودداری نمایند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در خاتمه یاد آور شد: به استناد ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان رفتار می شود.

کریم پور افزود: چنانچه مدت غیبت اولیه در زمان صلح کمتر از سه ماه و در زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود. همچنین برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال و در زمان جنگ از ۲ ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha