• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401032718906
  • خبرنگار : 90047

بانوان پاراوزنه‌بردار به دنبال کسب تجربه در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

بانوان پاراوزنه‌بردار به دنبال کسب تجربه در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اولین حضور بانوان وزنه بردار در مسابقات برون مرزی است که امیدوارم تجربه خوبی را کسب کنند.

مژگان نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ۳ بانوی وزنه بردار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی، اظهار کرد: برای تشکیل تیم ملی پاراوزنه برداری بانوان ۳ دوره مسابقات قهرمانی کشور برگزار کردیم که در نهایت در مسابقات قهرمانی کشور که اسفند سال گذشته تحت نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد نماینده IPC رضایت کامل خود را از نحوه اجرای مسابقات و داوری‌ها اعلام کرد، به دنبال این مساله کمیته ملی پارالمپیک طی مذاکراتی که با کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص لباس طراحی شده برای حضور بانوان وزنه بردار در رویدادهای بین‌المللی داشت، توانست موافقت آنها را جلب و مجوز لازم برای حضور بانوان در مسابقات برون مرزی را کسب کند.

وی از فاطمه انصاری دسته ۶۷ کیلوگرم، زینب یعقوبی دسته ۷۳ کیلوگرم و سمانه هدا در دسته ۸۶ کیلوگرم به عنوان نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی نام برد و گفت: قهرمانی آسیا و اقیانوسیه چون اولین تجربه حضور بانوان در رقابت‌های برون مرزی است، انتظار کسب مدال از آنها نداریم و امیدواریم این مسابقات تجربه خوبی برای بانوان وزنه بردار باشد.

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به حمایت‌های خوب فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از بانوان وزنه بردار، خاطرنشان کرد: هر چند اسامی بانوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به کمیته برگزاری مسابقات دیر اعلام شد، اما با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک در نهایت توانستیم ۳ وزنه بردار را برای اولین بار راهی کره جنوبی کنیم.

نصیری همچنین با اشاره به تغییر قوانین پاراوزنه برداری در سال ۲۰۲۲، گفت: بانوان وزنه بردار در شرایطی برای اولین بار در یک رویداد بین‌المللی شرکت می‌کنند که مسابقات قرار است براساس آخرین قوانین بین‌المللی برگزار شود که این مساله می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای بانوان باشد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا شناختی نسبت به حریفان آسیایی دارید، افزود: هیچ شناختی نسبت به حریفان آسیایی نداریم، در حقیقت هدف از شرکت در این مسابقات ارزیابی سطح بانوان از نظر آمادگی بدنی و فنی است تا با شناخت نقاط ضعف و قوت آنها در آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر به موفقیت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha