• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401032114805
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

۳۰۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در اصفهان فعالیت دارد

۳۰۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در اصفهان فعالیت دارد

ایسنا/اصفهان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، امروز(شنبه، ۲۱ خردادماه) در جمع کتابداران شهرستان اردستان، اظهار کرد: دیدار از نزدیک و چهره به چهره فضاهای بسیار خوبی را برای ما در حوزه سیاست گذاری و هدف گذاری کتابخانه‌های عمومی ایجاد می‌کند تا بتوانیم از دیدگاه‌های همکاران شهرستانی بهره مند شویم.

وی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان حدود ۴۳۳ نیرو در سطح استان دارد و برای اینکه بتوانیم به صورت مستمر از دیدگاه‌ها، نظرات و خلاقیت‌های همکاران در شهرستان‌ها  استفاده کنیم یک نظام پیشنهاداتی را در این اداره کل راه اندازی کردیم تا بوانیم هر ایده و طرحی که در سطح شهرستان، استان و کشور مطرح می‌شود را بررسی و اگر قابلیت اجر داشته باشد به کار ببندیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه اساس کار کتابخانه‌های عمومی باید جذب حداکثری باشد و اعضا را حفظ و نگهداری کند، ادامه داد: همکاران ما در شهرستان‌های استان باید تلاش کنند خدمت کتابخانه‌های خود را بیشتر کنند و از تک خدمتی به چند خدمتی تبدیل شوند.

معتمدی بر لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی در کتابخانه‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: اعضای فعال هر کتابخانه به همراه اعضا و معتمدان هر محله هیئت اندیشه ورز را تشکیل می‌دهند و تولید فکر و نظر در جهت جذب حداکثری می‌کنند. کتابخانه‌های استان باید از همه ظرفیت‌هایی که در شهرشان اردستان وجود دارد استفاده کنند.

وی ایجاد نشاط در فضای کتابخانه‌ها را یکی از راه‌های موثر جذب حداکثری عنوان و تصریح کرد: فضا و مبلمان کتابخانه‌ها باید به صورتی باشد که مخاطب را مجذوب خود کند که این موضوع باید توسط هیئت‌های اندیشه ورز ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در استان ۳۰۰ کتابخانه عمومی و کتابخانه مشارکتی وجود دارد، افزود: در ۲۸ شهرستان استان، اداره کتابخانه وجود دارد که همکاران با یک استعداد و ذوق خاصی فعالیت می‌کنند.
معتمدی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از این پس

معتمدی گفت: کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها به سمت برنامه‌های رویداد محور و مناسبتی حرکت می‌کنند و مردم را در راس تمام برنامه‌های خود مشارکت دهند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده قرار است با مشارکت شهرداری و حمایت انجمن‌های کتابخانه در هر شهرستان یک کتابخانه مرکزی ساخته شود، گفت: با توجه به اینکه کتابخانه مرکزی نیاز این شهرستان است، با حمایت‌های مسئولان پیگیر ساخت کتابخانه مرکزی در اردستان خواهیم بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha