به گزارش ایسنا، سعید نجفی در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای عالی استانها گفت: مشکلاتی در استان زنجان است که البته کشوری است و در بسیاری از استانها وجود دارد.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: بیکیفیتی و ناایمنی راهها یکی از مشکلات اساسی ما در استان زنجان است. به طور مثال جاده قره پشتلو که جاده قدیم زنجان به اردبیل است و شهرک صنعتی هم بر سر این راه قرار دارد کیفیت بسیار پایین دارد و روزانه تعدادی از هموطنان ما در این جاده کشته میشوند. جاده زنجان به قزوین و ماهنشان باوجود معادن بسیار خدمات بسیار ضعیفی دریافت میکند و به دلیل نبود ایمنی و نبود نور کافی روزانه افراد زیادی را به کام مرگ میفرستد. جاده زنجان به تبریز و جاده خدابنده نیز همین مشکلات را دارند.
وی ادامه داد: اتوبان زنجان به قزوین و زنجان به تبریز مشکلات اساسی از جمله تخریب آسفالت و نور ناکافی دارند. جوابگوی این خونهای ریخته و خسارتها کیست؟ آیا وزیر راه و دولت نمیخواهند فکری به حال این مشکلات کنند؟
نماینده استان زنجان در شورای عالی استانها تاکید کرد: استان زنجان ۱۳۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۰ کیلومتر آن راه فرعی و ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۴۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که مجموع آن ۵۵۰۰ کیلومتر است که اغلب اینها فرسوده و نامناسب است و جان مردم در این جادهها در خطر است.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به جایگاه شوراها در کشور گفت: متاسفانه در سیستم اداره کشور ارزشی برای شوراها قائل نمیشوند. در این سال ها هر دولتی که بر سرکار آمده بخشی از اختیارات شوراها کاسته است. شوراهای فرادست از تامین ملزومات اولیه عاجز هستند. ساختمان استقرار ندارند و از بودجه مناسب برخوردار نیستند بنابراین مجبورند دست خود را به سوی شوراهای دیگر دراز کنند که جایگاه آنها را خدشهدار میکند.
نجفی با بیان اینکه شورایی که نتواند منابع مالی خود را تامین کند نمیتواند حرف خود را بزند گفت: اگر بخواهیم در سیستم اداره کشور شوراها را به جایگاه واقعی خود برسانیم باید به دنبال مدیریت یکپارچه شهری باشیم. در شهرها عدم ناهماهنگی بین دستگاهها سبب میشود پروژهها سالها طول بکشد. بنابراین مجلس شورای اسلامی باید به دنبال تصویب این طرح باشد.
وی حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ را پاک کردن صورت مسئله خواند و گفت: بجای حذف این کمیسیون باید فکر اساسی کرد تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام
نظرات