• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401030906549

مدیر حوزه علمیه شهرستان کازرون:

شهادت قوی‌ترین عامل جذب افراد به دین است

شهادت قوی‌ترین عامل جذب افراد به دین است

ایسنا/فارس مدیر حوزه علمیه مکتب امام صادق(ع) شهرستان کازرون تاکید کرد که شهادت، قوی‌ترین عامل برای جذب افراد، خصوصا جوانان به دین و بزرگداشت شهدا، مهمترین اقدام در این راستا است.

حجت‌الاسلام محمود صحرائی در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: شهدا ذخیره الهی برای عصرهای بعد از شهادت خودشان هستند.

به نقل از روابط عمومی سپاه کازرون، صحرائی ادامه داد: خداوند متعال می دانست روزی فرا خواهد رسید که جاذبه های و گناه آنقدر زیاد خواهد شد که برای دوری از این جاذبه ها، احتیاج به عامل جذب بسیار قوی به سوی دین و معنویت است لذا شهادت را برای این زمان ذخیره کرد.

صحرائی با بیان اینکه شهدا بهترین جاذبه برای جذب جوانان امروز به دین هستند، گفت: به عینه شاهدیم جوانی که با پند و نصیحت و تذکر به دین روی نیاورده، وقتی او را به شهید متصل می‌کنیم، ۱۸۰درجه برنامه زندگی اش عوض و از گناه دور می‌شود و در مسیر شهدا و معنویت قرار می گیرد.

شهادت قوی‌ترین عامل جذب افراد به دین است

او خاطرنشان کرد: به همین واسطه مقام معظم رهبری می فرمایند امروز زنده نگه داشتن یادو نام شهدا کمتر از شهادت نیست؛ این به خاطر اثر بسیار عمیق و وسیع این خاطرات است.

صحرائی با یادآوری شهادت امام جمعه فقید کازرون، گفت: شهدای روحانیت همیشه پیشتاز و پیشوا در امر جهاد بوده‌اند و در روایت نیز اشاره شده که نزدیکترین گروه به درجه نبوت اهل علم و جهاد هستند.

مدیر حوزه علمیه صالحیه شهرستان کازرون گفت:  اگر کسی هم اهل علم باشد هم اهل جهاد، قطعا جایگاهش خاص خواهد بود، اینان دانشمندان دینی و رزمندگان جهادگرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون نیز در این مراسم گفت: روحانیت در همه اعصار مانند شمعی سوخته تا راه را برای افراد جامعه روشن و هموار کند. در طول تاریخ و تمامی نهضت های ضد استکبار و ضد ظلم، روحانیت پشقراول و جلودار بوده تا دردهای مردم و جامعه را برطرف کنند.

سرهنگ غلامرضا توکل افزود: در دفاع مقدس شهدای روحانیت هم در تبلیغ و دعوت مردم به دفاع و هم در خط مقدم جبهه های نبرد پیشقراول و پیشبرنده بودند؛ اگر بر اساس نسبت جمعیت بخواهیم بین اقشار مختلف درصد بگیریم، بیشترین درصد شهدا متعلق به قشر روحانی‌است.

او با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت  در عرصه های مختلف، گفت: در دفاع از حرم و در بحران‌ها و مشکلاتی که برای مردم و کشور بوجود آمده روحانیت اول از همه پای کار بوده بطور مثال در سال‌های اخیر و در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله و شیوع بیماری منحوس کرونا، گروه های طلاب جهادگر به کمک مردم آمدند و التیام بخش دردهای مردم شدند.

توکل با اشاره به نقش شهدای روحانیت کازرون در عرصه بین الملل، گفت: وقتی به شهدای روحانیت شهرستان کازرون نظری بیافکنیم می بینیم  عرصه و اثر فعالیت  و محل شهادت این عزیزان از کازرون شروع می شود تا مرزهای ایران و عراق و همچنان ادامه می یابد تا انتفاضه مردم نجف بر علیه صدام و از آنجا تا کمک به آزادی مردم نبل و الزهرای سوریه از محاصره داعش؛ این شاخصه های بسیار مهمی برای شهر مومن و انقلابی‌پرور کازرون است.

فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه حدود نیمی از شهدای روحانی کازرون در دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات کربلای ۵ است، خاطرنشان کرد که حضور طلاب و روحانیون کازرونی در زمانیکه ناامیدی به دلیل فقدان فتح در کربلای ۴ حاکم شده بود، بسیار تاثیرگذار و اثر بخش ارزیابی می‌شود.

شهادت قوی‌ترین عامل جذب افراد به دین است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha