به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری، علیاصغر شالبافیان گفت: افزایش مدت زمان اعتبار پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی به سه سال که با هدف کاهش بروکرواسیهای اداری و تسهیل فعالیت بخش خصوصی انجام گرفته است، یکی از مطالبات فعالان این حوزه بود که به دلیل وجود موانع حقوقی و قانونی به تعویق افتاده بود.
او با بیان اینکه پس از پیگیریها و تلاش برای اصلاح قوانین با همکاری واحد حقوقی وزارت، این موانع رفع شده است، افزود: بر این اساس موضوع دستورالعمل اجرایی تعرفه صدور و تمدید مجوزهای فعالیت در حوزه گردشگری و جرایم تخلفات قانون در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور و تمدید مجوز و پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و مستنبط از تبصره ۲ ماده ۶ آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی، نرخگذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری مصوب هیأت وزیران، مدت اعتبار پروانه بهرهبرداری تمام دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به مدت سه سال از سوی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به مدیران کل استانی ابلاغ شد.
معاون گردشگری تاکید کرد: تعرفه صدور و تمدید پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر اساس اعتبار جدید به صورت سهساله محاسبه خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات