• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401030100010
  • خبرنگار : 71214

معاون وزیر راه خبر داد

اتصال آزادراه تهران-شمال به مازندران تا پایان امسال

اتصال آزادراه تهران-شمال به مازندران تا پایان امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری باندرفت منطقه دو آزادراه تهران شمال تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این صورت مردم می‌توانند از طریق این آزادراه تا پل زنگوله واقع در استان مازندران و به صورت چهار خطه عبور کنند.

خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  همه تلاش مان این است که باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال در سال جاری به صورت کامل آماده بهره‌برداری شود و به این ترتیب مردم بتوانند از منطقه دو تا پل زنگوله که به صورت چهار خطه عبور کنند.

وی افزود: اخیرا در بازددیدی که از این منطقه انجام شد، بیش از ۲۱۰۰ نفر نیروی کار، هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و کارگاه‌های فعال متعددی هستند که با وجود شرایط سخت در این آزادراه کار می‌کنند تا پایان امسال بتوانیم آن را تمام کنیم. بنابراین باید از پیمانکاران و سرمایه‌گذار  آزادراه تهران-شمال تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: باند رفت آزادراه تهران-شمال تا کنون حدود ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  و در هفته گذشته به همراه وزیر زیرساخت ارمنستان که از آن بازدید کردیم این مسئول خارجی روند فعالیت و پیشرفت آن را حیرت زده توصیف کرد چرا که این پروژه سنگین بدون نیاز به هیچ تخصص، نیروی انسانی و تجهیزات خارجی انجام می شود و به عنوان پروژه قرن از آن یاد کرد.

خادمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه باند برگشت منطقه دو آزادراه تهران-شمال چه زمانی آماده بهره‌برداری خواهد شد و هم اکنون چه وضعیتی دارد، گفت: در باند برگشت یا همان باند غربی این آزادراه فعالیت و عملیات اجرایی به صورت همزمان با باند رفت انجام می‌شود. در تونل‌ها و پل‌ها فعالیت سنگینی در حال انجام است چرا که نمی‌توانیم در آن نقاط کار نکنیم.

وی اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی منطقه دو آزادراه تهران-شمال در مجموع و با احتساب باند رفت و برگشت ۵۷ درصد است و اتمام آن به صورت کامل منابع مالی سنگینی نیاز دارد که تامین کردن آن سخت است. اما در صورت تامین هزینه آن، مشکلی برای به پایان رساندن این منطقه از آزادراه از نظر اجرایی وجود ندارد و پس از افتتاح باند رفت، عملیات اجرایی و عمرانی در باند برگشت با سرعت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت آن را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۰۸:۲۰

جاده تهران به چالوس درسال ۱۳۱۰ باحداقل امکانات مثل بیل وکلنگ شروع شدودرسال۱۳۱۲ یعنی دوساله به اتمام رسید ، فرق دزدی وکم کاری ومدیریت اینجا مشخص میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۸

دقیقا، به این میگن حرف حساب. خجالت نمیکشن اینا؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۰۹:۴۸

چرا جاده هراز چند ساله نیمه کاره ول شده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۰۹:۴۸

چرا جاده هراز چند ساله نیمه کاره ول شده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۰:۲۲

پیمانکاران این پروژه همگی میلیاردر شدن تو این چند سال حتی پادوهاشون هنوز گیر پولید؟ .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۰:۵۲

یادمه سال هشتاد و چهار بود که تو یکی از شبکه های تلویزیون یکی از مسئولین می‌گفت تا سال ه‍شتادو هشت آزاد راه تهران شمال ب بهره برداری خواهد رسید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۲:۲۵

با این ماشین آلات و ساعت کاری که ما می بینم حداقل پنج سال کار داره ...

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۳:۵۶

به خدا قسم اگر بیست سال دیگه هم تموم بشه!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۶

چرا در ایران اغلب طی روز و زمان کار اکثر ماشین آلات و کارگران مشغول کارنیستند و یا چرا اغلب ۲۰ نفر دست در جیب و کمر گذاشتند و فقط ۳ نفر کار می کنند !

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۲:۳۳

چرا آزاد راه زنجان به تبریز وبالعکس بنا به اظهار مسئولین وزارت راه وشهرسازی زنجان هنوز تحویل اداره راه نشده و جاده ای خراب ، فاقد زیر سازی و دارای فرونشت های مختلف آسفالت ، پراز دست انداز ترمیم و آسفالت ریزی و زیر سازی نمی شود ؟ چرا آزاد راهی که فاقد ایمنی و آسفالت مناسب است باید عوارض بگیرد ؟ مسئولیت ضررهای جانی ومالی زیاد و کشته شدن مردم کیست ؟ چرا کسی جوابگو نیست ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۱:۴۶

این جاده رو با این مشخصات که فرمودی حتما کار برادر ارزشی و چهره ماندگار ساخت و ساز ... ! ساخته شده حتما ... وگرنه اینی که فرمودی جاده نیست بلکه میدان آزمایش کمک فنر کامیون هاست .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۲:۳۸

جدیدا بخشهایی از انوبان قزوین به زنجان آسفالت ریزی می شود چرا مدیران و مسئولین از وضع مشهود و اسفبار آسفالت ریزی جدید و دزدی آشکار پیمانکار جلوگیری نمی کنند ؟ این آسفالت ریزی جدید صاف نیست و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و عمر مفید این آسفالت ریزی جدید 2 یا 3 ماه بیشتر نیست ! دزدی بس است ۰